Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشترین بازیگر در حوزه‌ی آموزشی و بیشترین بودجه در حوزهٔ سرمایه گذاری - اخبار بازار -

بررسی جایگاه، فعالیت‌ها و اقدامات رقبا یکی از دغدغه‌های کسب‌وکارهای مختلف برای باقی ماندن در بازار رقابت است. به‌دست‌آوردن این اطلاعات نیازمند بودجه‌ای بسیار برای کسب‌وکارها است. یکی از بخش‌های قابل توجه در گزارش سالانهٔ یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین، ارائهٔ اعداد و ارقامی در خصوص این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکتانت در سال گذشته، به طور میانگین ماهانه در 128 میلیون دستگاه موبایل و دسکتاپ تبلیغات خود را نمایش داده و با بیش از 2300 وب‌سایت نمایش‌دهنده فعال همکاری کرده است. در پنج سالی که از شروع به کار یکتانت می‌گذرد بیش از 55 هزار کسب‌وکار از خدمات این پلتفرم استفاده کرده‌اند. 22 هزار عدد از این کسب‌وکارها در سال 1400 همکاری خود را با یکتانت آغاز کرده‌اند.

باتوجه‌به پیشتازی یکتانت در بسیاری از سرویس‌های ارائه شده در بازار تبلیغات آنلاین کشور و دسترسی به تعداد زیادی از ناشران، کسب‌وکارها و کاربران وب فارسی که در بالا به آن اشاره شد، نتایج و اعداد به دست آمده از گزارش سال 1400 این شرکت می‌تواند دید درستی از بازار تبلیغات آنلاین کشور بدهد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به برخی از آمارهای منتشر شده در گزارش سالانه یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین کشور در سال 1400.

بازیگرانِ بسیارِ حوزهٔ آموزشی، بودجهٔ سرشارِ حوزهٔ مالی و سرمایه‌گذاری

حوزه‌های آموزشی، فروشگاه‌های اینترنتی (با محصولات متنوع) و زیبایی به ترتیب بیشترین تعداد تبلیغ‌کننده را در میان حوزه‌های مختلف دارا هستند. از سوی دیگر، حوزه‌های حمل‌ونقل، ورزش و تناسب‌اندام و سرگرمی کمترین تعداد بازیگران را در بازار دارا هستند. این آمار می‌تواند راهنمای خوبی برای سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به یک کسب‌وکار جدید را دارند باشد.

 

بودجهٔ مصرف شده در هر حوزه برای تبلیغات آنلاین نیز آمار دیگری است که در جدول زیر به تفکیک بررسی شده است. خیلی دور از انتظار نبوده که در سال 1400 حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری، زیبایی و سفر و گردشگری بیشترین بودجه‌های تبلیغاتی را داشته باشند. در مقابل نیز سرگرمی، ورزش و تناسب‌اندام و بازی کمترین بودجه‌های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

برای داشتن یک دید کلی و همه‌جانبه از 2 نمودار مورد اشاره در بالا در خصوص تعداد بازیگران هر حوزه و میزان بودجهٔ تبلیغاتی در هر حوزه، در نمودار زیر دید خوبی از مقایسه میزان رقابت و بودجهٔ تبلیغات در حوزه‌ها و صنایع مختلف را نشان می‌دهد. جایی که حوزهٔ مالی و سرمایه‌گذاری دارای بیشترین بودجه، حوزهٔ آموزشی دارای بیشتری رقیب و حوزهٔ حمل‌ونقل دارای کم‌ترین رقیب بوده و باقی حوزه‌ها نیز در بخش‌های دیگری از جدول پراکنده شده‌اند.

 

از ترکیب نمودارهای بالا، یعنی تعداد رقبای هر حوزه و بودجهٔ تبلیغاتی هر حوزه می‌توان نمودار زیر را استخراج کرد که در آن می‌توان به میانگین بودجهٔ تبلیغاتی برای هر کسب‌وکار در حوزه‌های مختلف دست یافت. در اینجا به تفکیک مشخص شده که کسب‌وکارهای هر حوزه، سالانه به طور میانگین چقدر بودجه به تبلیغات در وب اختصاص داده‌اند. به عنوان نمونه، حوزهٔ حمل‌ونقل که در نمودارهای قبلی دارای کمترین بازیگر بود، در اینجا سهم هر کسب‌وکار فعال در آن، به طور میانگین 320 میلیون بوده که به نسبت کسب‌وکارهای فعال در دیگر حوزه‌ها دارای بیشترین بودجهٔ تبلیغاتی است. حوزهٔ تجهیزات صنعتی نیز بر اساس تعداد بازیگران و میزان بودجهٔ کلِ حوزه، دارای کمترین سهمِ بودجهٔ تبلیغات برای هر کسب‌وکار فعال در آن است.

 

توزیع ترافیک خانم‌ها و آقایان در شبانه‌روز

پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت به کمک الگوریتم‌های پیشرفته به رفتارشناسی کاربران وب فارسی می‌پردازد و بر اساس رفتار آنها در فضای وب به پیش‌بینی علایق، سن، جنسیت، عادات، منطقه جغرافیایی و رفتارهای دیگری از آن‌ها دست می‌زند. این پیش‌بینی به‌مرور و با شناسایی رفتارهای بیشتری از کارکنان در طول زمان دقیق‌تر می‌شود. در تبلیغات رفتارمحور، تبلیغ‌کننده می‌تواند تصمیم بگیرد که بسته به محصول خود، تبلیغات را به ردهٔ سنی خاصی، به جنسیت خاصی و یا به علاقه‌مندان به موضوع خاصی مثل مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... نمایش دهد.

در جدول زیر بر اساس این رفتارشناسی، یکتانت به بررسی رفتار خانم‌ها و آقایان در طول شبانه‌روز پرداخته است. توزیع ترافیک خانم‌ها و آقایان در طول روز نشان می‌دهد که آقایان وب‌گردی را زودتر آغاز می‌کنند. از ساعت 13 تا 16 وب‌گردی خانم‌ها از آقایان پیشی می‌گیرد و در ساعات پایانی روز نیز خانم‌ها بیشتر وب‌گردی می‌کنند. بررسی این رفتارها می‌تواند تصمیمات دقیق‌تری برای تبلیغ‌کنندگان به دنبال داشته باشد.

یکتانت همچنین صفحات وب فارسی را به موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی، ورزشی، مذهبی، خانواده و... تقسیم‌بندی می‌کند. بررسی ترافیک این صفحات در طول شبانه‌روز نیز می‌تواند جالب باشد. روند ترافیک در صفحات با موضوع اخبار سیاسی شباهت زیادی با روند ترافیک در صفحات اخبار اقتصادی دارد. این اخبار در ساعات 10 تا 15 به اوج ترافیک می‌رسند است. ترافیک اخبار ورزشی تا میانه‌های روز پایین‌تر از اخبار سیاسی و اجتماعی است اما از ساعت 16 به بعد ترافیک آن پیشی می‌گیرد و افراد در این ساعات موضوعات ورزشی را بیشتر دنبال می‌کنند.

علاوه بر موارد اشاره شده در بالا، اطلاعات، گزارش‌ها و داده‌های بسیار دیگری در گزارش سالانهٔ یکتانت وجود دارد که برای مشاهدهٔ متن کامل آن، روی این لینک کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار تبلیغات آنلاین بیشترین بودجه گزارش سالانه گزارش سال کسب وکار خانم ها حوزه ها سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟