Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب صدیقی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در خوزستان، افزود: طبق گزارش هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر، فعال شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و وقوع سیلاب در شهرستان‌های اندیکا، باغملک، ایذه، رامهرمز، هفتکل، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، بهبهان و هندیجان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هشدار هواشناسی خوزستان مبنی بر بارش باران، وزش باد، صاعقه و گرد و غبار در شرق خوزستان را یادآور شد و اضافه کرد: پیرو هشدار هواشناسی، امروز با دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران نشست اضطراری برگزار کردیم و دستور آماده باش ستادهای بحران شهرستان‌ها صادر شده است.

صدیقی همچنین به شهروندان به ویژه گردشگران و عشایر و روستاییان، توصیه کرد تا از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها، سیلاب‌برها خودداری کنند و به دلیل احتمال وقوع صاعقه و بارش باران، در ارتفاعات و کوهستان حضور پیدا نکنند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌هایی که از سطح حادثه و نوع اتفاقاتی که احتمال وقوع آن می‌رود، شرح وظایف دستگاه‌های مختلف و الزامات و نیازها اعلام و به اعضای ستاد مدیریت بحران تاکید شده که با حساسیت بالایی به این موضوع‌ها رسیدگی کنند که از جمله آنها بررسی نقاط حادثه‌خیز و حضور گردشگران و عشایر و افراد در حاشیه مسیل‌ها است.

وی گفت: هلال احمر و امور عشایر مکلف شده‌اند، از امروز نسبت به دادن چادر و آذوقه مازاد به عشایری که در ارتفاعات حضور دارند، اقدام کنند.

صدیقی بیان کرد: شبکه استانی صدا و سیما نیز ملزم شده است که هشدارهای لازم را به شهروندان داده و به صورت زیرنویس اعلام کند تا از بروز حوادث احتمالی در روزهای آینده پیشگیری شود.

وی یکی از دلایل تلفات جانی در سیلاب اخیر در استان فارس را نبود اطلاع رسانی کامل و بی‌اعتمادی مردم نسبت به هشدارها بیان کرد و گفت: برای پیشگیری از حوادث مشابه تلاش شده است که از طریق فرمانداری‌ها و رسانه‌ها هشدارهای لازم داده شود.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان، نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از فردا چهارشنبه تا سه‌شنبه آینده هشدار داده است.

بر اساس هشدار اداره کل مدیریت بحران خوزستان نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضریب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است. در پی این هشدار، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اخطاریه، آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران را اعلام کرده است.

بارندگی شدید ۳۱ تیر در شهرستان‌های نی‌ریز، سلطان شهباز استهبان و داراب در استان فارس، وقوع سیلاب و جان باختن ۲۳ نفر را به دنبال داشت.

همچنین سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه موسوم به مونسون در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا فردا چهارشنبه هشدار داده است.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

برچسب‌ها رامهرمز رامشیر امیدیه اهواز هفتکل آغاجاری هندیجان اداره کل هواشناسی خوزستان استانداری خوزستان بهبهان بارش باران خوزستان ایذه باغملک سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رامهرمز رامشیر امیدیه رامهرمز رامشیر امیدیه اهواز هفتکل آغاجاری هندیجان اداره کل هواشناسی خوزستان استانداری خوزستان بهبهان بارش باران خوزستان ایذه باغملک سازمان هواشناسی مدیریت بحران اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود

دادستان زرند با تأکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، گفت: زحمات بی شائبه و شبانه‌روزی دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، رضا یعقوبی در بازدید از مناطق مختلف آسیب دیده از سیلاب اخیر با همراهی رئیس دادگستری، مسئولان فرمانداری، شهرداری و رؤسای ادارات راهداری و امور منابع طبیعی، اقدامات صورت گرفته را با مثبت ارزیابی و اظهار کرد: ضمن تشکر از عوامل دخیل در کنترل بحران، علل ورود سیلاب به شهرستان و حل دائمی آن به صورت علمی تحلیل شود.

وی افزود: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی شائبه و طاقت‌فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران از جمله فرماندار محترم و کارکنان فرمانداری، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج مردمی که به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل نموده‌اند، در کنترل سیل اخیر بسیار مؤثر بود.

دادستان زرند با اشاره به همراهی تمامی ارگان‌ها در دفع خطر و کاهش خسارات، بر لزوم حفظ آمادگی نهادهای ذی ربط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در آینده هم تداوم یابد و با بهره‌گیری از تجارب میدانی به دست آمده و دعوت از کارشناسان و صاحب‌نظران در ستاد مدیریت بحران، در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و پیگیری در سطح استانی و کشوری جهت اخذ بودجه و امکانات برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.

یعقوبی با تاکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، تصریح کرد: زحمات بی شائبه و شبانه روزی دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود.

وی افزود: قدردانی از تمامی افراد دخیل در این امر، دستگاه قضائی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با کمبود امکانات جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، حمایت قاطع خواهد داشت.

دادستان زرند اظهار کرد: دادسرای شهرستان مطالبه گری لازم را با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله گزارش و پیگیری ترک فعل‌ها، برای مدیریت بحران و تکرار حوادث ناگوار به ویژه در خصوص وقوع سیلاب به عمل می‌آورد که این موضوع نیز در راستای حمایت از حقوق عامه و نیز کمک عملی به دستگاه‌های اجرایی است تا ان شاءالله از این طریق موجبات رفع مشکلات فعلی که در طول سالیان و شاید به علت تصمیمات اشتباه گذشته به وجود آمده‌اند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم جهت رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب‌ها را به دنبال داشته است و بنابراین در این خصوص هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نیست.

یهقوبی در پایان با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند؛ چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است که این موضوع به دفعات در شهرستان رخ داده و خانواده‌های بسیاری شاهد از دست دادن جوانان خود به علت شنا در سدهای خاکی بوده‌اند.

کد خبر 748567

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد