Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:33:17 GMT

آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای مهار موج هفتم کرونا

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۱۸۴

آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای مهار موج هفتم کرونا

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با موج هفتم آمادگی دارد،گفت: بسیج جامعه پزشکی پس از ورود کشور به موج هفتم بحران کرونا نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت و در این نامه آمادگی کامل خود برای کمک در مهار موج هفتم اعلام کرد.

مسلم چشمی امروز ۴ مرداد ماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی که در تالار شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغیه‌ای فرموده‌اند، بسیج تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی بوده است و این حرف به ما مسئولیت سنگین‌تری را در جهت اجرای درست فرمایشات ایشان محول می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظیفه اول بسیج باید مطالبه‌گری باشد. بسیج باید از مجموعه‌های مسئول و متولی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت مطالبه‌گری داشته باشد تا کارشان را درست، طبق قانون و در راستای توسعه عدالت انجام دهند. هر سازمان برای انجام وظایفش، نیروی خاص خود را دارد و بسیج لازم نیست ورود کند اما اگر سازمانی با کمبود امکانات، نیرو و... مواجه شد، بسیج می‌تواند ورود پیدا کند، مثل طرح شهید سلیمانی که در دوران کرونا به کمک جامعه پزشکی آمد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با موج هفتم آمادگی دارد. بسیج جامعه پزشکی پس از ورود کشور به موج هفتم بحران کرونا نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت و در این نامه آمادگی کامل خود برای کمک در مهار موج هفتم اعلام کرد.

چشمی با اشاره به انتقال آقای ذاکریان به جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در زمان مدیریتی دکتر ذاکریان، بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، یکی از بهترین مجموعه‌های بسیج جامعه پزشکی در سطح کشور بود. از تجربیات ایشان در دوران مدیریتی جدید استفاده خواهد شد. هلال احمر استان نیز برنامه‌ها و خدمات گسترده و متعددی دارد اما تقاضا داریم از نیروهای فعال و انقلابی در ادامه راه پزشکان بسیج جامعه پزشکی استفاده بهینه شود، تا خدمات بسیج جامعه پزشکی همچنان تعالی پیدا کند.

همچنین در این مراسم محمدعلی کیانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تشکر از دکتر ذاکریان، رئیس پیشین بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، اظهار کرد: با گذشت ۳۰ ماه حدود ۳۰۰ نفر از کادر درمان به درجه شهادت نائل شدند. خدمات کثیر و جدیدی دکتر ذاکریان انجام دادند که برخی از آن‌ها جنبه کشوری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی یک بسیج تخصصی‌ست که بخش‌های مختلفی مثل آموزشی، پژوهشی، درمان، بهداشت و... دارد و جمعیت کثیری از پزشکان را در سطح کشور شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به خصوص در دوران شیوع گسترده کرونا همکاران بسیج جامعه پزشکی کمک‌های شایانی به مجموعه سلامت کشور کردند و در سطح کشور و استان خراسان رضوی تاثیرات خوبی داشتند.

کیانی افزود: بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در طول ایام بحران کرونا یکی از موفق‌ترین‌ها در حوزه کرونا در سطح کشور بوده است؛ مخصوصا در بحث واکسیانسیون که با تلاش‌های شبانه روزی در منازل نیز انجام می‌شده است. حاشیه شهر مشهد یکی از پرحاشیه‌ترین مناطق کشور با یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت است. با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری خدمات ویژه سلامت را در ناحیه حاشیه شهر خواهیم داشت.

وی توصیه کرد: در دوران مدیریتی آقای ذاکریان خدمات ارزشمندی ارائه شد که امیدواریم در دوران مدیریتی آقای خسروی این این خدمات ادامه داشته باشد. همچنین توصیه می‌کنیم اقدامات حوزه آموزش و پژوهش، فعال‌تر و دقیق‌تر شود.

سردار علی‌اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به خدمات بسیج جامعه پزشکی استان در مناطق حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: این خدمات، خطرات بزرگی را از جامعه دور کرد. امروز شاهد هستیم که وضعیت کرونایی ایران نسبت به کشورها و جوامع دیگر بهتر است و این موضوع به واسطه اثربخشی خدماتی از جمله طرح شهید سلیمانی و انجام واکسیناسیون گسترده در مناطق حاشیه شهر مشهد بوده است.

وی افزود: کار بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی سخت‌تر شده است. ما باید امروز ۸ میلیون جوان مومن انقلابی پای‌کار داشته باشیم که به هر عرصه مورد نیاز از جمله حوزه سلامت ورود کنند، تا بتوانیم شاهد ارائه بهترین نوع خدمت در آن حوزه تخصصی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بسيج بسیج جامعه پزشکی جامعه پزشکی موج هفتم کرونا مهار کرونا کروناویروس وزارت بهداشت بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی سطح کشور حاشیه شهر موج هفتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است