Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر مناطق پرخطر مانند رستوران‌ها، باشگاه‌ها و پاساژها در استان خوزستان زیر ۵۰ درصد است.

مهران معلم در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۴ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدهای مشترک از اماکن و اصناف، دستگاه‌هایی مانند صمت، اتاق اصناف، اماکن و نماینده فرماندار باید شرکت کنند اما این مورد در اکثر شهرستان‌ها ضعیف است و در هفته گذشته در برخی شهرستان‌ها مانند حمیدیه بازدید مشترک انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: در مجموع میزان بازدیدهای مشترک در خوزستان ضعیف ارزیابی شده است. 

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان ۵۴ درصد است، افزود: در این هفته استفاده از ماسک در مناطق مرکزی ۳۵ درصد بوده است.

معلم عنوان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر مناطق پرخطر مانند رستوران‌ها، باشگاه‌ها و پاساژها زیر ۵۰ درصد است. در حال حاضر مردم بدون استفاده از ماسک وارد این امکان می‌شوند و حتی کارکنان از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی بیان کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک‌ها بسیار افت پیدا کرده و به ۳۶ درصد رسیده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: ۱۵ درصد کارکنان، ۱۱ درصد کارکنان رستوران‌ها و ۱۰ درصد شاغلان در نانوایی‌ها واکسن تزریق نکرده‌اند.

مکانیزم اجبار غیرمستقیم واکسیناسیون اعمال شود

به گزارش ایسنا، در ادامه دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: از اول مردادماه تا روز گذشته یعنی در مدت سه روز، موارد مثبت ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش موارد بیماری در برخی شهرها مانند دزفول روزانه در حال تغییر است که این مساله نشان می‌دهد باید هر چه زودتر فرماندارن و مردم نسبت به این مساله حساس شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه رعایت پروتکل بهداشتی و واکسیناسیون دو راه پیشگیری از ابتلا به بیمار هستند، گفت: متاسفانه مدت‌ها است میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شده است که امیدواریم این روند تغییر کند. روند واکسیناسیون نیز روزانه در حال کم شدن است که باید مکانیزم اجبار غیرمستقیم اعمال شود و به افراد فاقد کارت واکسیناسیون خدمات ارائه نشود.

جانگران‌نژاد با تاکید بر افزایش نظارت‌ها و آغاز مجدد کمک‌های ادارات در مقابله با کرونا افزود: پیشنهاد می‌شود نیروهای بسیجی برای واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی در همان پایگاه‌های بهداشتی کمک کنند زیرا راه‌اندازی مجدد سالن‌های واکسیناسیون مشکل است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم و پس از آن راهپیمایی اربعین حسینی هستیم، باید همه تلاش‌مان این باشد که قله موج از اواسط مردادماه نزولی شود زیرا اگر در راهپیمایی اربعین حسینی، آمار بیماری بالا باشد فاجعه رخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران میزان رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها

دبیرکل فدراسیون فوتبال از افزایش پاداش تیم‌های زیرمجموعه این فدراسیون با یکسری پروتکل‌ها خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هدایت ممبینی در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: به جامعه ورزش و فوتبال کشور تبریک می‌گویم. پتانسیل فوتسال کشورمان در این مسابقات نشان داده شد و امیدواریم در جام جهانی فوتسال در ازبکستان در شهریور ماه باعث شادی مردم شویم و سطح فوتسال‌ و استعدادهای‌مان را به دنیا نشان دهیم.

وی در مورد نزدیک شدن سطح تیم‌ها در مسابقات جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: تیم‌های منطقه کافا که خودمان عضو هیئت رئیسه آن هستیم، پیشرفت قابل توجهی به واسطه سرمایه‌گذاری روی فوتبال و فوتسال کرده‌اند. چهار تیم از کافا به جام جهانی فوتسال راه پیدا کرده‌اند که جای خوشبختی برای ما خواهد بود. فوتسال ایران باعث رشد چشمگیر این منطقه شده است. مربیان ایرانی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان حضور دارند و این نشان می‌دهد فوتسال روند رو به رشدی را دنبال می‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آخرین روند گرفتن اسپانسرهای برای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال به کجا رسید، گفت: مشکلات ما بودجه‌ای است که فدراسیون باید در اختیار بگیرد. فضای فوتبال به شکلی است که باید اسپانسری را بالا ببریم. تا زمانی که بحث حق پخش تلویزیونی حل نشود، شاید اسپانسرها نیز رغبتی برای جلو آمدن نداشته باشند. در دولت جدید و البته در مجلس اتفاقات خوبی می‌افتد و وزیر ورزش مدام پیگیری می‌کند. امیدوارم با گرفتن حق پخش برای فدراسیون و باشگاه‌ها روند رو به رشدی برای فوتبال‌مان داشته باشیم.

ممبینی راجع به پاداش‌های در نظر گرفته شده برای اعضای تیم ملی فوتسال خاطر نشان کرد: در طول برگزاری مسابقات یکسری پاداش‌ها که شاید چشمگیر نباشد به بازیکنان دادیم. فردا جلسه‌ای داریم تا میزان پاداش‌ها را با رعایت یکسری پروتکل‌ها بیشتر کنیم. این بحث برای کلیه تیم‌های ملی است. تیم ملی بانوان زیر 18 سال قهرمان کافا شده و فوتبال ساحلی نیز به مقام سوم جهان دست یافته است. همه اینها باعث شده است که راهکاری داشته باشیم تا بتوانیم زحمات بازیکنان را جبران کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت استفاده از سیستم‌های VAR در فوتبال ایران یادآور شد: در بحث VAR تا یکسری اتفاقات نیفتد، نمی‌توانیم خیلی اطلاعات بدهیم. یک شرکت چینی به شرکت‌های موردتأیید فیفا، اضافه شده است و شاید به خاطر مراودات‌مان با این کشور بتوانیم تسهیلاتی داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره ادعای وحید شمسایی مبنی بر عدم داشتن قرارداد با فدراسیون فوتبال گفت: شاید به لحاظ اداری برخی قراردادها مانده باشد، ولی مشکلی نیست و حتما امضا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر