Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:29:13 GMT

کودک آزاری را به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ گزارش دهید

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۳۰۶

کودک آزاری را به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ گزارش دهید

ایسنا/گیلان دادستان عمومی و انقلاب آستارا با اشاره به پدیده اجتماعی کودک آزاری در جامعه و برای کاهش این معضل از مردم خواست موارد مشهود کودک آزاری را به مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی گزارش دهند.

یاسر همدمی در جلسه کارگروه حمایت از اطفال و نوجوانان شهرستان مرزی آستارا با بیان اینکه بخشی از رواج پدیده کودک آزاری در جامعه ناشی از ناآگاهی برخی از خانواده ها از عوارض این مسئله بوده که در این زمینه لزوم آموزش به مردم ضرورتی اجتناب ناپذیر است اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش در این زمینه بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انواع کودک آزاری را شامل جسمی، جنسی، عاطفی و روحی عنوان کرد و گفت: پدیده کودک آزاری سلامت اجتماعی جامعه را به خطر می اندازد و کودک آزار دیده ممکن است به کودکی بیمار تبدیل شود.

همدمی با تاکید بر اینکه از مردم می خواهیم تا در صورت مشاهده کودک آزاری آن را به مرکز بهزیستی گزارش دهند افزود: در صورت اعلام گزارش کودک آزاری به مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی، کارشناسان و مددکاران این مرکز در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حضور یافته و اقدام های لازم را برای حمایت از کودک انجام می دهند و چنانچه والدین کودک صلاحیت سرپرستی را نداشته باشند با نظر قاضی حکم جلب صلاحیت سرپرستی برای آنها صادر خواهد شد.

وی عمده علت های کودک آزاری را بد سرپرستی به علت اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و با اشاره به سهولت شماره گیری ۱۲۳ برای کودکان، از اولیا مدارس و فرزندان خواست این شماره را به کودکان آموزش داده تا در صورت اینکه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند به بهزیستی اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با بیان اینکه مصادیق کودک‌آزاری کاملا مشخص است و حتی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مجازاتی را برای افراد خطا کار در این زمینه در نظر گرفته است اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر والدین عامل نخست کودک آزاری است و پس از آن آسیب‌های اجتماعی، اختلالات روانی و طلاق از دیگر علل آزار کودکان به شمار می‌آیند.

همدمی با تاکید بر اینکه کودکان بی دفاع ترین گروه در همه جوامع هستند که مورد تهدید خطرات و آسیب‌های زیادی هستند اظهار کرد: کودک آزاری ریشه در مسائل فرهنگی جامعه دارد و تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط، معلمین مدارس و خانوادها در صورتی که شاهد اذیت و آزار به کودک باشند، باید به سرعت این مسائل را به مراجع ذیصلاح اطلاع دهند تا فرد کودک آزار تحت تعقیب و برخورد قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اطفال و نوجوانان آینده سازان کشور هستند و باید از آنها حمایت کرد تا وارد جرم نشوند یادآور شد: تربیت کودکان بر اساس قوانین اسلامی بسیار مهم است و اگر شخصی مسئول مستقیم نگهداری کودک باشد و او را به انجام جرم تشویق کند بر اساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با وی برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا بهره کشی از کودکان کار را جرم دانست و گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه شناسایی کودکان کار را در سطح شهرستان انجام داده است و خوشبختانه در این خصوص با توجه به عدم وجود واحدهای کارگاهی بزرگ، وضعیت حاد نیست اما کنترل تمامی واحدهای صنفی سطح شهرستان در راستای بهره کشی اقتصادی و اذیت و آزار کودکان کار به صورت ویژه در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مسئولان و نمایندگان ادارات بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زندان عمومی، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی بندر آستارا به ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در زمینه حمایت از اطفال و نوجوانان پرداختند و مشکلات موجود نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آستارا كودك آزاري سازمان بهزیستی اطفال و نوجوانان کودک آزاری کودک آزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟