Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:12:43 GMT

۱۴۷ موکب از ورودی کرمانشاه تا مرز خسروی جانمایی شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۳۶۹

۱۴۷ موکب از ورودی کرمانشاه تا مرز خسروی جانمایی شد

بهمن صحرایی گفت: تاکنون ۱۴۷ موکب از ورودی کرمانشاه در دوراهی نهاوند تا مرز خسروی و در شهرهای خسروی و قصرشیرین جانمایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن صحرایی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: به دنبال بازگشایی مرز خسروی، استان کرمانشاه در ایام اربعین پنج استان معین خواهد داشت که اکنون نیز دستگاه های اجرایی مختلف درحال بهره گیری از خدمات این استان‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تاکنون ۱۴۷ موکب از ورودی کرمانشاه در دوراهی نهاوند تا مرز خسروی و در شهرهای خسروی و قصرشیرین جانمایی کرده ایم تا بتوانیم چند آشپزخانه مرکزی را برپا کنیم.

رییس بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: همچنین علاوه بر موکب های موجود، استقرار استراحت گاه های دیگری را در نظر داریم.

 صحرایی از تجهیز مدارس توسط جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: مدارس دارای فضای پارکینگ و استراحت گاه برای زائرین اربعین هستند و با اسکان زوار، از آشپزخانه مرکزی نیز به آنها غذا داده می شود‌.

وی عنوان ‌کرد: هنوز مشخص نیست که  مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته باز خواهد بود یا مانند سال ۹۸در یک بازه زمانی بر روی زوار باز است اما اگر طی چند ساعته در طول روز باز می شود که در این صورت ماندگاری جمعیت در قصرشیرین بیشتر است، در نتیجه باید برای اسکان زائرین تدابیر ویژه تری اندیشیده شود.

رییس بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: در صورتی که مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته بازگشایی شود، تردد زائرین اربعین روان خواهد بود.
 
صحرایی از رایزنی مسئولان کشور با طرف عراقی به منظور افزایش گیت‌های گذرنامه و تعداد نیروهای پلیس عراقی خبر داد و گفت: همچنین پیگیری های مربوط به برقراری زیرساخت در قصرشیرین و خسروی توسط استانداری در حال انجام است.

 وی افزود: ستاد اربعین در وزارت کشور ۱۷ کمیته دارد که شامل همین تعداد اداره اصلی است، در نتیجه در استان‌ها نیز این کمیته ها باید تشکیل شود، سپس با تشخیص استاندار به عنوان رئیس ستاد عتبات اربعین استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار به عنوان دبیر ستاد مذکور، ممکن است ادارات دیگری هم به عضویت این ستاد درآیند.

 صحرایی از تشکیل جلسات ستاد اربعین حداقل دوبار در ماه خبر داد و تصریح کرد: از همه ادارات خواسته شده پای کار باشند و با تمام توان کمک کنند و از دستگاه های مرکزی خود بودجه اخذ کنند و از استانهای معین کمک بگیرند.

 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جانمایی آشپزخانه و استراحت گاه برای برخی استانها در مسیر مرز خسروی انجام شده است.

 صحرایی گفت: مرز خسروی از مرزهای قدیمی کشور است اما با توجه به ایجاد ناامنی در کشور عراق، تردد به این کشور از طریق مرز مهران انجام شد، البته اکنون نیروهای حشدالشعبی با کمک ایران، امنیت مرز خسروی را برقرار و حفظ کرده اند‌.

 وی با تاکید بر اینکه اکنون مرز خسروی از نظر پایانه و ارائه امکانات به زائرین و مسافرین از مرزهای خوب کشور محسوب می شود، عنوان کرد: مرز خسروی، نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات است.

صحرایی با بیان اینکه مردم از قدیم الایام‌ از طریق مرز خسروی به عتبات عالیات تردد می کردند، گفت: اکنون نیز همه تلاش خود را به کار می گیریم که این مرز را به مردم بشناسانیم زیرا بازگشایی مرز خسروی سبب رونق شهرها و ایجاد منافعی برای استان خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عتبات عالیات استان کرمانشاه مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نخستین نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان معین ایلام است و جمعی از زائران از استان مرکزی به مقصد کربلا عبور می کنند، باید تمهیدات لازم برای اعزام و میزبانی از زائران را در مسیر رفت و برگشت داشته باشیم.

نظری افزود: دستگاه‌ها در این نشست نسبت به وظایف خود آگاهی بهتری پیدا کردند و مکلف شدند موکب‌ها را در مسیر تردد زائران در استان و نیز در مرز مهران براساس نیازسنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات استان سامان دهند. همچنین محلی برای رعایت ملاحظات امنیتی و ترافیکی در یک ساختار برنامه ریزی شده انجام شود تا زائران بتوانند از ظرفیت موکب‌ها بهتر استفاده کنند.

غلامی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: این ستاد با سازماندهی موکب‌ها خدمات دهی به زائران در استان از شهرستان زرندیه تا شهر توره را بر عهده دارد و در شهرستان‌های مختلف در این مسیر حدود ۳۰ موکب و از مرز مهران تا مسیر سامرا، کاظمین، نجف تا کربلای معلی ۵۲ موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

پارسال بیش از ۶۳ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی اربعین اعزام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور