Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:45:54 GMT

راننده‌ای که با بلدوزرش ناجی سیلزدگان است+فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۴۵۹

راننده‌ای که با بلدوزرش ناجی سیلزدگان است+فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال بارندگی‌ها بر خلاف هشدارهایی که داده شده بود که مردم و کودکان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند اما بازهم به هر دلیل شاهد تردد و گرفتار شدن تعدادی از مردم در سیلاب بودیم.

به طوریکه 5 کودک در «رود گویمرک روستای نسکند شهرستان سرباز» گرفتار شدند، که در نهایت یکی از مردم بومی با بلدوزری که داشت به کمک آنها شتافته و آنها را از خطر غرق شدگی نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نَسکند مرد میانسالی است که ناجی 5 کودک گرفتار در سیلاب جاری شد، موفق شدیم را از طریق فرماندار و اهالی روستا او را پیدا کنیم و به صورت تلفنی ماجرا را جویا شویم.

او می‌گوید روز گذشته هنگام بارندگی ها در روستایی دیگر مستقر بودیم وقتی که بارندگی شروع شد و رودخانه طغیان کرد از اهالی روستا شنیدم که چند کودک و سرنشینان یک خودرو در سیلاب گرفتار شده اند.

 

 

بلدوزر را روشن کردم و با احتیاط راهی نقطه ای که کودکان گرفتار شده بودند شدم، حدودا 10 دقیقه ای طول کشید، بچه ها بسیار ترسیده بودند و اقوام و آشنایانشان از  اشیه رودخانه فریاد میزدند و به آنها امید می دادند که به زودی نجاتشان می دهند اطرافشان را آب گرفته بود و جایی برای پا گذاشتن نبود، استرس خانواده و و بچه ها را که دیدم خودم را سریعا به آنها رسانده و سوارشان کردم و خداراشکر به سلامت به حاشیه رودخانه منتقل شدند.

در روستای دیگری ساکنان یک خودرو هم در سیلاب گرفتار شده بودند تلاش کردم خودم را به آنها هم برسانم، حجم آب سیلاب بسیار زیاد بود و ماشین به کندی حرکت می کرد اما به هر طریقی بود خودم را به روستای مورد نظر رساندم، آنها را از دور دیدم که خودشان را به بلندای تپه ای رسانده بودند اما خودرویشان در سیلاب می غلتید، به تپه ای که آنها ایستاده بودن رسیدم و آنان را به وسیله بلدوزر به نقطه امن رساندم، میگفتند اگر کمک شما نبود مانند خودروی مان در سیل غرق میشدیم، این خوشحالی آنها سبب شد که خدارا بیشتر شکر کنم که این وسیله را برای نجات جان انسان ها در اختیارم قرار داده است.

 

 

در کل نجات جان این کودکان و یا هر فردی که گرفتار  سیلاب باشد یا در هر نقطه گرفتار شود که کاری از من بر بیاید، برایم انجام وظیفه می دانم.

 

این مرد مهربان که این روزها فیلم کار خوبش در فضای مجازی دست به دست می شود میگوید: در سیلاب قبلی هم در کنار مردم بوده و خیلی ها را از سیلاب نجات داده است و این کار را وظیفه می داند.

او میگوید: این خودرو برای خودم نیست و من فقط به عنوان راننده با این خودرو کار می کنم، اما صاحب خودرو هم راضی هست که اگر کسی گرفتار بود به او کمک کنم.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیلاب فداکار راننده بلدوزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ

مسعود مثنوی اظهار داشت: طی اطلاع رسانی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خبری مبنی بر گرفتار شدن فردی ۳۰ ساله در کوه ریگ روستای قلعه سوخته دریافت شد.

وی افزود: به سرعت نیرو‌های عملیاتی پایگاه امداد و نجات شهرستان لردگان به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به شش مصدوم در محور‌های مواصلاتی چهارمحال و بختیاری

 مثنوی اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از طی چهار ساعت مسیر، به مصدوم دسترسی پیدا کرده و اقدامات پیش‌بیمارستانی و کمک‌های اولیه را برای وی انجام دادند.

دیگر خبرها

  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق | ویدئو