Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهادری جهرمی عصر امروز در حاشیه بازدید از رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران گفت: دولت برای تحقق شعار سال دست به‌کار شده و تا امروز چهار آیین‌نامه مختلف در حمایت از دانش‌بنیان‌ها به تصویب رسانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت عصر امروز سه شنبه (۴مرداد) در حاشیه بازدید از رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این ۸۰۰ مجموعه مردمی نمایندگانی از چند ده‌هزار مجموعه مردمی است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، قطعا مشکلات کشور قابل حل خواهد بود.

وی افزود: یکی از ابزارهای شناخت ظرفیت‌ها همین معرفی این مجموعه‌هاست؛ یعنی با برگزاری چنین رویدادهایی که به همت دستیار ویژه مردمی‌سازی رییس‌جمهور این رویداد ملی برگزار شده، محل مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های مردمی به مسئولان کشور فراهم شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه غرفه‌هایی وجود دارد که در همه زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند ظرفیت‌های مردمی را به مسئولان کشور به درستی معرفی کنند.

بهادری تصریح کرد: متأسفانه در گذشته به این‌صورت بود که مجموعه‌های مردمی باید به سازمان‌ها مراجعه می‌کردند تا ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند که بتوانند بخش کوچکی از مشارکت در حکمرانی را داشته باشند اما نگاه دولت سیزدهم این‌گونه است که باید دولت به سراغ مجموعه‌های مردمی برود؛ از این رو، دولت با فراهم کردن چنین امکاناتی به‌راحتی اجازه عرض اندام مجموعه‌های مردمی را می‌دهد.

وی گفت: با توجه به شعار امسال که توجه ویژه‌ای به دانش‌بنیان‌ها شده است که این مسیر راه را مقام معظم رهبری به‌درستی به مقامات دولتی گوشزد کرده‌اند، دولت برای تحقق این شعار دست بکار شده که تا به امروز چهار آیین‌نامه مختلف در چهار حوزه به تصویب رسانده است. مانند حوزه نفت که دارای منابع زیادی بوده و در حوزه‌های برق، بهداشت و درمان و کشاورزی آیین‌نامه‌هایی مصوب شده که مشخص شود چگونه منابع موجود به سمت دانش‌بنیان‌های مرتبط هدایت شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: هم‌چنین سه آیین‌نامه دیگر در دستورکار دولت قرار دارد تا به نتیجه برسد و این اتفاقات ورای اقدامات سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در جهت حمایت از دانش‌بنیان‌هاست.

بهادری گفت: از این رو قصد دولت استفاده از تولیدات داخلی است که در حال رخ دادن است؛ چون هم موجب ایجاد اشتغال در کشور شده و هم رونق تولید ملی تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش بنیان ها آیین نامه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی

حمید جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی امروز در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری مصوب شد.

وی افزود: این مطالعه با رویکرد ارتقای زیست بوم کارآفرینی نوآوری و فناوری خراسان جنوبی جلب مشارکت ذینفعان کلیدی و برگزاری بیش از ۴۰ جلسه کارشناسی تدوین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: این سند در استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها نهادها ستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تدوین شده و در این فرآیند تلاش شده مشارکت نمایندگان و تمام گروه‌های ذی نفع جلب شود و در مجموع دعوت از ۹ لایه و ۳۲ بازیگر اصلی زیست بوم صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: در تدوین سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی فرادست نظیر مطالعات طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی بررسی و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند.

جهانشاهی تاکید کرد: بر اساس این سند مهم‌ترین ارزش‌های توسعه دانش بنیان استان توجه به اقتدار آفرینی علم و دانش، توجه به امنیت و انسجام ملی، توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی و بومی، سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی، خلاقیت، نوآوری و فناوری علمی، ثروت آفرینی، افزایش رفاه عمومی و افزایش اشتغال به ویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی، عدالت محوری در دستیابی با فرصت‌های برابر دانش پایه برای افراد، شرکت‌ها و نهادها، صیانت از محیط زیست، منابع انرژی و آب مبتنی بر حکمرانی دانش و توجه به مزیت‌های نسبی استان همچون توسعه ظرفیت‌های کشاورزی، معدن، مرز و غیره خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این سند ۱۲ هدف بنیادین تدوین شده که عبارتند از توسعه فرهنگ کارآفرینی دانش پایه، بهبود محیط کسب و کار دانش بنیان، تحقق توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش پایدار، فراگیر و عادلانه به نفع همه اقشار جامعه، توسعه سرمایه انسانی، آموزش و مهارت برای پاسخگویی به نیازهای اقتصاد دانش بنیان، توسعه زیرساخت و توزیع خدمات دانش بنیان و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان مبتنی بر آمایش سرزمینی، ارتقای بهره وری و حفاظت از منابع استان با استفاده از نوآوری و فناوری‌های دانش بنیان، تقویت نقش نهاد علم، دانش نوآوری و فناوری در تکمیل زنجیره ارزش استان، شبکه سازی نوآوری، فناوری و کارآفرینی برای توسعه زیست بوم، توسعه بهره برداری از فناوری‌های نوین، توسعه فناوری‌های پرچم دار به منظور رشد و رقابت پذیری اقتصاد منطقه‌ای، تقویت بنیان‌های پژوهش در زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی استان و ارتقای سطح سلامت و بهداشت استان با گسترش خدمات و محصولات دانش بنیان است.

کد خبر 6087044

دیگر خبرها

  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست