Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل سازمان فنی‌‍وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از مشکلات مهم بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنفی در سطح استان را حوزه آموزش برشمرد.

علی مشایخی در جمع مربیان و کارکنان مرکز آموزش فنی وحرفه ای و آموزشگاه‌های آزاد شهرستان اهر ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: عدم وجود نیروی‌های کار ماهر، متعهد و متخصص در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنفی باعث مشکلاتی شده‌اند که در این راستا تربیت نیروی کار ماهر، متعهد و متخصص جهت رفع نیاز بازار کار، صنایع و نیز ایجاد اشتغال با تکیه بر توانمندی جوانان ایرانی را جزو وظایف کاری مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیکاری جوانان را دغدغه مهم مسئولان ذکر کرد و افزود: مهارت آموزی از اصلی‌ترین راه برای فرار از بیکاری است که زیربنای مهارت آموزی نیز آموزش می‌باشد.

مشایخی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی به عنوان متولی آموزش‌های مهارتی و مهارت محور و اشتغال دانش بنیان همه‌ی تلاش خود را در راستای ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان استان فراهم خواهد کرد.

وی همچنین بر تقویت و ایجاد فضای رقابتی و توسعه‌ای مراکز آموزش فنی وحرفه ای و آموزشگاه‌های آزاد در شهرستان ها تاکید کرد و آن را فرصتی مناسب برای پایان دادن به انحصار آموزش‌های بسته و مستقیم در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد.

مشایخی در ادامه از اجرای طرح "کم سرمایه بر" برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مهارت آموزان و دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این طرح با کمترین سرمایه نیز می توان کسب و کار ایجاد کرده و در راستای اشتغال جوانان گام موثر برداشت.

وی ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای و افتتاح نمایشگاه و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای (کارآفرین) در شهرستان اهر را فرصتی مناسب در تحقق شعار سال که اشتغال آفرینی درمدار دانش بنیان است، عنوان کرد و گفت: با پیوست مهارت آموزی و حمایت همگانی خصوصاً ظرفیت بازاریان در کمک به آموشگاه‌های فنی و حرفه ای شاهد موفقیت این شهرستان در سطح کشور در این زمینه باشیم.

وی در پایان شهرستان اهر را نگین سرسبز منطقه ارسباران و دروازه ورود به طبیعت بهشتی منطقه برشمرد و با اشاره به ظرفیت های بالای این شهرستان در حوزه های مختلف خصوصا در حوزه گردشگری افزود: امیدواریم با تکیه بر توان تورریستی این شهرستان و شهرستان‌های مجاور این شهرستان به عنوان مرکز و دفتر گردشگری در منطقه و استان شناخته شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان اهر آذربایجان شرقی فنی و حرفه ای آموزش فنی حرفه ای وحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟