Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان به گفته رئیس دانشگاه کردستان، جهاددانشگاهی تجربه‌ها و زیرساخت‌های خوبی در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دارد و می‌تواند نقش مهمی در اشتغالی که خروجی دانشگاه‌ها است داشته باشد، که این امر رسالت اصلی جهاددانشگاهی است.

دکتر رحمت صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی که یک نهاد قدیمی دانشگاهی بوده و در گذشته نقش پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کنونی را بر عهده داشته است، در زمینه بهره‌وری تولیدات علمی دانشگاه‌ها برای خدمت به جامعه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سلول‌های بنیادی و سایر اقدامات علمی انجام شده در پژوهشکده رویان که از زیر مجموعه جهاددانشگاهی است، بر کسی پوشیده نیست افزود: این امر نمونه بارز استفاده علم در جامعه و تبدیل آن به تکنولوژی است.

رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی طی چند دهه اخیر، فعالیت‌های مطلوبی در کشور داشته است بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه کردستان، ارتباط خوبی با این نهاد علمی در سطح استان در قالب تفاهم‌نامه دارد و امید است که این ارتباطات در جهت توسعه استان کردستان گسترش یابد.

به گفته وی، جهاددانشگاهی تجربه‌ها و زیرساخت‌های خوبی در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دارد و می‌تواند نقش مهمی در اشتغالی که خروجی دانشگاه‌ها است داشته باشد، که این امر رسالت اصلی جهاددانشگاهی است.

صادقی، در رابطه با تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی با حضور در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، فناوری، فرهنگی و اطلاع‌رسانی ورود کرده و اقدامات خوبی انجام داده است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد