Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم روایت تاریخ جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی برای نسل جوان، گفت: اگر ما روایت نکنیم، دشمن برای جوانانمان روایت می کند.

آیت الله محمود محمدی عراقی در همایش بین المللی محور مقاومت علیه تروریسم که امروز ( 4 مرداد) با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان و مهمانانی از کشورهای یمن، بحرین، سوریه، عربستان، افغانستان و پاکستان در محل دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، گفت: استکبار واژه ای است که بارها در قرآن کریم ذکر شده، اما این امام (ره) بود که این واژه را برای ما تفسیر و ما را با مصیبت های آن آشنا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی عراقی گفت: استکبار از خودبرتر بینی می آید و اینکه خود را بالاتر از دیگران بدانیم و حقی را برای کسی قائل نشویم و شیطان اولین مستکبر عالم بود و امام (ره) در همین راستا آمریکا را شیطان بزرگ و محور استکبار جهانی نامید.

این مسئول به تعریف مقاومت هم اشاره کرد و افزود: مقاومت هم ریشه قرآنی دارد  و به معنی استقامت در راه هدف متعالی و ایستادگی در برابر کسانی است که مانع رسیدن انسان ها به این هدف والا می شوند.

محمدی عراقی خاطرنشان کرد: این هدف والا برای ما توحید است، چرا که تمام ارزش ها در این کلمه جمع شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه یک از اهداف مهم امروز استکبار وارونه کردن ارزش هاست، گفت: دشمن با استفاده از ثروت و قدرت و بویژه قدرت رسانه ای که در اختیار دارد سعی در وارونه کردن ارزش ها دارد و باید خود را برای مقابله با این راهبرد دشمن آماده کنیم.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که حقانیت محور مقاومت را به افکار عمومی نشان دهیم و نیاز است که برای این کار رسانه های قوی داشته باشیم.

محمدی عراقی گفت: امروز مقاومت از قدرت بسیاری برخوردار است و مسیر روشنی را در پیش گرفته و باید این مسیر و قدرت آن به افکار عمومی معرفی شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با مقایسه جنگ شش روزه اعراب و اسراییل و نیز جنگ های 22 روزه و 33 روزه غزه و حزب الله با این غده سرطانی در منطقه، گفت: در جنگ شش روزه اسراییل توانست ظرف مدت بسیار کوتاهی ارتش چند کشور عربی را از بین ببرد و پیروز نبرد شود، اما در جنگ های 22 روزه و 33 روزه همین ارتش قدرتمند دربرابر محور مقاومت ناتوان و درمانده شده و مجبور به عقب نشینی شد.

محمدی عراقی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به ادبیات مقاومت، گفت: بسیاری از فرماندهان مقاومت و دفاع مقدس شهید شده و در میان ما نیستند، اما نباید اجازه دهیم خاطرات و صحبت های ارزشمند آنها به دست فراموشی سپرده شود و جا دارد که در محیط های علمی و دانشگاهی، پایان نامه ها و پژوهش ها به این حوزه سوق داده شوند.

وی تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری هم تاکید کرده اند اگر ما تاریخ جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی را روایت نکنیم، دشمن آنگونه که خودش می خواهد روایت می کند و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

محمدی عراقی افزود: متاسفانه ما کار رسانه ای قوی در این زمینه نداریم و نمی توانیم افتخارات خود را به زبانی که برای دنیا قابل فهم است بیان کنیم و نیاز است که جوانان نابغه و انقلابی در حوزه رسانه و سینما ورود کرده و این افتخارات را به دنیا نشان دهند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: جنگ امروز ما جنگ ترکیبی است و یکی از مصادیق بارز آن جنگ رسانه ای است که همه چیز را در برمی گیرد.

محمدی عراقی گفت: امروز دشمن نسل نوجوان و جوان ما را هدف قرار داده و ما باید با آگاهی بخشی و با زبانی قابل فهم ارزش های خود را برای جوانانمان تبیین کنیم و منظور مقام معظم رهبری از جهاد تبیین هم همین مسئله است.

وی افزود: نمونه یک کار شاخص فرهنگی همین سرود "سلام فرمانده" است که در بسیاری کشورها با زبان های مختف اجرا شده و ترس عجیبی در دل دشمنان انداخته است، چرا که محتوای آن انتظار منجی عدالت گستر است که سقوط ظلم و جنایت را رقم می زند و باید جوانان انقلابی در این عرصه بیشتر ورود کرده و چنین کارهای فرهنگی شاخصی را برای انتقال ارزش ها و تبیین آنها به نسل آینده انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كرمانشاه منطقه کرمانشاه مجلس خبرگان رهبری جنگ تحمیلی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری محمدی عراقی ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا محمدی اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

کد خبر 848141 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم استان ایلام محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است