Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات گفت: ارایه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ برای اولین بار ۶ ماه زودتر از مهلت قانونی در پایان تیرماه تحویل مجلس شد.

 روح الله اکبری روز سه شنبه در بجنورد مرکز خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تحویل زودتر از موعد گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در پایان تیرماه به مجلس شورای اسلامی با برنامه‌ریزی لازم و راهبری دیوان محاسبات کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این گزارش در راستای اقدامات تحولی در برخط رسانی این نهاد نظارتی صورت گرفته است و علاوه بر ارائه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه؛ گزارش‌های تحلیلی موضوعات خاص در ۱۹ سرفصل بودجه‌ای و گزارش تحلیلی آسیب‌های ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور به پیوست تهیه و ارائه شد.

اکبری گفت: این اقدام باعث می‌شود تا نمایندگان مجلس، اعضای دولت، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و عموم مردم با در اختیار داشتن فرصت کافی از یافته‌های آن بهره‌مند و بستر تدوین و تصویب بودجه‌ای کارآمدتر و موثرتر برای سال آتی فراهم شود.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار دیوان محاسبات ارزیابی عملکرد برنامه ششم توسعه را نیز ارائه داد و مشخص شد چه بخش هایی از آن تحقق یافته است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات افزود: بخشی از تکالیفی که انجام نشد مربوط به دولت دوازهم و برخی مربوط به دولت سیزدهم است.

وی گفت: امسال سال تدوین هفتمین برنامه توسعه است و دیوان باید برای اولین بار ارزیابی عملکرد برنامه ششم را انجام دهد و مشخص کند که کدام از احکام قانون بودجه چند درصد اجرا شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: در دوره جدید دیوان، اولویت حرکت به سمت نظارت برخط بود و در همین رابطه هر ۲ ماه گزارش های نظارت بر اجرای بودجه آماده و انحراف ها بررسی شد.

وی بیان کرد: گزارش های دوره ای تلنگری برای دستگاه های اجرایی است تا درآمدهای محقق شده را تخصیص دهند و تلاش شد تا فاکتور زمان پررنگ شود، چرا که اگر درآمد ها و تخصیص ها در زمان مقرر و موعد خود عملیاتی نشود منجر به گران شدن خدمات دولت، تورم و گرانی می شود.



/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه تشریفات شروع مجلس دوازدهم ؛ ۲۰۰ میلیارد تومان

روزنامه اعتماد ارقام و اعداد جداول ۹ و ۱۲ بودجه ۱۴۰۳ را بررسی کرده است. 

در بخشی از این گزارش آمده است: 

در جداول فرعی بودجه قرار گرفته‌اند؛ مانند جداول ۱-۷، ۹ و ۱۲.

پس از جدول شماره ۷، جدولی آمده با نام «اعتبارات ردیف‌های متفرقه منتقل شده به جدول شماره ۷ دستگاه‌های اجرایی» که شماره این جدول ۱-۷ قید شده است.

در این جدول بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد‌ها بودجه‌هایی جدا از جدول ۷ دارند که به این جدول منتقل شده‌اند. لازم به ذکر است که اعداد قید شده در گزارش، بر اساس لایحه تقدیمی دولت است و به دلیل عدم انتشار گزارش کمیسیون تلفیق، به تغییرات احتمالی دسترسی نبود.

در یکی از این ردیف‌ها، مجلس شورای اسلامی قرار دارد که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بابت «هزینه‌های شروع دوره جدید مجلس» قرار است پرداخت شود. مجلس دوازدهم، اوایل خرداد ماه آینده افتتاح می‌شود.

انتخابات مجلس دوازدهم، اسفند ماه پارسال برگزار شد، اما تکلیف ۴۵ کرسی از ۲۹۰ صندلی مجلس مشخص نشده است و اواخر اردیبهشت ماه جاری، دور دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

در جدول ۱-۷ برای برگزاری انتخابات ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است؛ قاعدتا به سبب اینکه انتخابات دیگری در طول سال ۱۴۰۳ غیر از دور دوم مجلس شورای اسلامی برگزار نمی‌شود، این رقم باید مربوط به برگزاری این انتخابات باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده
  • هزینه تشریفات شروع مجلس دوازدهم ؛ ۲۰۰ میلیارد تومان
  • عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی
  • انتشار موجودی «حساب سایر منابع رسوب شده» دستگاه‌ها
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • موجودی حساب سایر منابع رسوب شده برخی دستگاه‌ها منتشر شد
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • راه اندازی سامانه نظارت مردمی دیوان محاسبات مازندران
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی