Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به هشدار هواشناسی درباره احتمال جاری شدن سیل در چهار استان جنوبی کشور تا پایان هفته جاری، از بررسی دوباره انبارهای امدادی هلال احمر در استان‌های درگیر سیلاب و استان‌های معین آنها و ترمیم موجودی انبارهای امدادی دو استان خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره اقدامات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی پیش‌بینی هواشناسی از احتمال جاری شدن سیل در چهار استان سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان اظهارکرد: برابر پیش‌بینی هواشناسی احتمال جاری شدن سیل در این چهار استان تا روزهای پایانی هفته جاری وجود دارد که البته در چند نقطه نیز در روز گذشته شاهد جاری شدن سیل بودیم که در جریان آن امدادگران به بیش از ۳۰۰ نفر امدادرسانی کرده و بالغ از ۱۰۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به محض اعلام هشدار قرمز هواشناسی، سازمان امدادونجات امدادگران خود و تجهیزات امداد و نجات را به حالت آماده‌باش درآورد، گفت: در همین راستا نیز بالگردهای امدادونجات به حالت آماده باش درآمد. همچنین یکی از اقداماتی که پس از صدور هشدار هواشناسی انجام می‌دهیم بررسی موجودی انبارهای امدادی در استان‌های یادشده و نیز استان‌های معین است که در پی این هشدار نیز بلافاصله موجود انبارهای امدادی را مورد بررسی قرار دادیم.

ولیپور با بیان اینکه در چنین مواقعی نسبت به ترمیم موجودی اقلام امدادی مورد نیاز در انبارها اقدام خواهد شد، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته موجودی  انبارهای امدادی در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان معین و استان هرمزگان ترمیم شد. در انبارهای امدادی دیگر استان‌ها نیز خوشبختانه مشکلی وجود نداشت.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: تاکنون خوشبختانه خسارت زیادی درپی جاری شدن سیلاب نداشتیم و بحمدالله تلفات جانی نیز گزارش نشده است. با این وجود امدادگران هلال احمر از آماده باش کامل برخوردارند.

وی همچنین به شهروندان هشدار داد که تا پایان هفته جاری از استقرار در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند و هشدارها و توصیه‌های مرتبط با سیل را جدی بگیرند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ، مهدی ولی پور ، سازمان امداد و نجات ، سیل ، سیل ، هلال‌احمر ، کرمان ، استان سیستان و بلوچستان ، استان هرمزگان ، فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر مهدی ولی پور سازمان امداد و نجات سیل سیل هلال احمر کرمان استان سیستان و بلوچستان استان هرمزگان فارس نجات جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات انبارهای امدادی جاری شدن سیل آماده باش استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌‌وجو فرد غرق‌شده دیگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد