Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا شهرکی از افزوده شدن مرز خسروی به پایانه‌های عبوری در مراسم پرشکوه اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا شهرکی ثانوی گفت: هرساله تردد زائران اربعین از طریق مرز‌های مهران، شلمچه و چذابه انجام می‌شد که امسال بر اساس پیگیری و مذاکرات مقامات ذی ربط کشورمان و اعلام ستاد مرکزی اربعین کشور در نظر است مرز خسروی نیز به پایانه‌های عبوری اربعین اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مناسبت ایام اربعین حسینی گفت: ساماندهی پایانه‌های مرزی از لحاظ امکانات و تجهیزات مورد نیاز، افزایش گیت‌های کنترلی گذرنامه، زیرساخت‌های بهداشتی پایانه‌ها، تأمین آب شرب خنک و سیستم‌های سرمایشی با توجه به فصل گرما، تجهیز نقاط عبوری به سایه‌بان و دستگاه مه پاش و به طور کلی تأمین تمام امکانات کمک کننده حین ازدحام از جمله اقدامات کشورمان برای آسایش و تردد راحت زائران اربعین حسینی است.

شهرکی ثانوی افزود: به منظور ساماندهی سیل انبوه زائرانی که پیش بینی می‌شود امسال از کشور پاکستان به کشور ایران عزیمت کنند، پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان در مرز پاکستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: برنامه ریزی برای ایمن سازی و ارتقای سطح ایمنی محور‌های منتهی به پایانه‌های مرزی برای آمادگی جهت سرویس دهی به ترددکنندگان به مقصد مرز‌های خروجی به قصد زیارت حرم اباعبدالله الحسین (ع) در نظر گرفته شده است.

شهرکی ثانوی گفت: همچنین پیگیری تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی برای بخشی از زائرانی که می‌خواهند بدون وسیله نقلیه شخصی چه در مسیر رفت و چه در مسیر بازگشت در این ایام تردد داشته باشند، بخشی از فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ایام اربعین حسینی است.

وی افزود: حرکت راهپیمایان دو هفته قبل از اربعین حسینی آغاز می‌شود و در روز‌های آخر به اوج خود می‌رسد که پیش بینی می‌شود در ایام بازگشت زائران، یک هفته بسیار پر ازدحام داشته باشیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص ثبت نام اینترنتی برای رفت و آمد زائران اربعین حسینی بیان کرد: برای رفت و آمد راحت‌تر زوار بحث ثبت نام اینترنتی توسط سازمان حج و زیارت از طریق سامانه سماح در حال انجام است که به منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر سفر زائران حسینی از اطلاعات این سازمان استفاده خواهیم کرد.

شهرکی ثانوی با اشاره به آمار و اطلاعات سال ۱۳۹۸ همزمان با اوج سفر‌های اربعین حسینی گفت: قبل از محدودیت‌های کرونایی، بالغ بر ۳ میلیون جابه جایی در مسیر رفت و ۳ میلیون در مسیر برگشت داشتیم و در سال ۱۳۹۸ یک‌میلیون و ۸۳۰ هزار زائر به صورت رفت و برگشت از حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده کردند.

وی حداکثر ظرفیت جابه جایی در مسیر جاده‌ای را ۸۰ هزار صندلی در هر ۲۴ ساعت اعلام کرد.

شهرکی ثانوی درباره علت ورود در مقطع زمانی کوتاه به ویژه از طریق مرز مهران در مسیر بازگشت از مرز‌های عراق به ایران نیز گفت: همه ساله برای مسیر رفت، برنامه‌ریزی داخلی دقیقی وجود دارد و از دو هفته قبل از مراسم زائران با آرامش و برنامه ریزی از مرز‌ها خارج می‌شوند و خروج زائران از مرز‌ها بر اساس برنامه ریزی و تقسیم بندی استانی، اتفاق می‌افتد به طوری که مشخص شده است زائران هر استان باید از کدام مرز تردد کنند، اما هنگام بازگشت همه متقاضی عبور از نزدیک‌ترین مرز هستند و به همین دلیل مرز مهران ازدحام بیشتری دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم مردم از تمامی مرز‌های اعلام شده برای بازگشت به خاک ایران استفاده کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که مردم ترجیح می‌دهند از مرز مهران برای ورود به کشور استفاده کنند و ازدحام سنگینی در مرز مهران ایجاد خواهد شد بیان کرد: ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس فعال در سطح کشور وجود دارد و از این تعداد در سال ۱۳۹۸، هشت هزار دستگاه اتوبوس یکتا در مرزها، خدمتگزار زائران اربعین بود، اما این تعداد جوابگوی جمعیت حاضر نیست به همین خاطر برای اربعین امسال در کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین و ستاد اصلی اربعین در تلاشیم تا ناوگان مناسبی که در اختیار نیرو‌های نظامی و سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان کارخانجات و دستگاه‌های دولتی در اختیار گرفته و ساماندهی کنیم، همچنین از ناوگان مینی بوسی که عمر مناسبی دارند و می‌توانند تردد ایمن داشته باشند ساماندهی شده تا ظرفیت حمل و نقل زمینی برای خدمت به زائران افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اربعین مرز خسروی محرم صفر سازمان راهداری و حمل زائران اربعین اربعین حسینی برنامه ریزی شهرکی ثانوی نقل جاده ای مرز مهران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم