Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه بارشی مونسون در اوج فعالیت خود قرار دارد و امشب و فردا شاهد بیشترین فعالیت این سامانه در سراسر استان هرمزگان خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فعالیت سامانه بارشی مونسون از روز شنبه در شمال استان هرمزگان و مناطقی از شرق آغاز شد که در نتیجه آن راه‌های ارتباطی روستایی در دهستان کوهشاه از بین رفت و به زیرساخت‌ها و محصولات کشاورزی این دهستان آسیب وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالیت این سامانه شب گذشته نیز حاجی‌آباد ادامه یافت و از امروز به صورت گسترده‌تری در سراسر استان از جمله در جاسک، بشاگرد، بخش‌های بندرعباس، حاجی‌آباد و چند شهر دیگر بارش‌ها آغاز شده و مطابق اعلام مسئولان استان ظرف امشب و فردا بیشترین بارش‌ها در سطح استان به وقوع خواهد پیوست. 

مطابق آمار ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، تاکنون بیشترین بارش‌ها در منطقه زمین حسن بندرعباس 45 میلیمتر، قلعه قاضی بندرعباس 33 میلیمتر، سدیج جاسک 32 میلیمتر و سرخا بندرعباس 31 میلیمتر بوده است. 

تاکنون خسارتی ثبت نشده است
در همین زمینه مهرداد حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت‌: بارش‌ها تاکنون خسارت قابل توجهی در استان نداشته، فعالیت سامانه اکنون در شرق استان از جمله جاسک و رودان آغاز شده و مطابق پیش‌بینی‌ها امشب بندرعباس نیز شاهد باران خواهد بود.

استاندار فارس: بارش‌های سیل‌آسا‌ در پیش داریم/ مرخصی‌های مدیران لغو شدآخرین اخبار سیل و بارش‌های اخیر | خیمه سنگین "مونسون" بر 40درصد ایران/ تا اوایل هفته بعد فعالیت سامانه ادامه دارد + فیلم و نمودارورود سامانه بارشی از پنجشنبه به لرستان/ احتمال اعلام هشدار نارنجی

وی افزود: ما علاوه بر بارش‌های درون استان شاهد ورود رواناب سایر استان‌ها نیز هستیم و هم اکنون بخشی از سیلاب استان فارس به بخش مرکزی حاجی‌آباد رسیده است که البته خوشبختانه خسارتی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی خوبی که صورت گرفته هوشیاری بسیار خوبی از سوی مردم استان شاهدیم و همین امر نیز احتمال هر حادثه جانی را کاهش می‌دهد، در حال حاضر علاوه بر مسئولان استانی، با اطلاع رسانی‌های بسیار خوبی که صورت گرفت مردم نیز در آماده باش هستند که این مسئله یک نکته مثبت در مدیریت این بحران خواهد بود.

وی تصریح کرد: وضعیت سدهای استان نیز در حال حاضر پایدار است و علاوه بر بازشدن دریچه‌های تحتانی سد استقلال، دریچه‌های تحتانی سد سدیج جاسک نیز باز شد تا بتوان رواناب ورودی را کنترل کرد.

حسن زاده مدیریت رواناب و پیشگیری از هدر رفت منابع آبی را هم گام مهمی برشمرد که در مدیریت بحران سامانه بارشی به آن توجه ویژه شده و بخشی از ظرفیت سدها برای ذخیره و کنترل سیلاب تخلیه شده است. 

وی با تاکید بر رصد لحظه‌ای اتفاقات و بارش‌ها از سوی مسئولان، افزود: امشب و روز چهارشنبه بیشترین فعالیت این سامانه در استان به وقوع می پیوندد که نیاز است همچنان مردم هوشیاری خوب خود را حفظ کنند تا با کمترین خسارت این وضعیت نیز به پایان برسد.

انتهای پیام/864/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه بارشی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی

به گزارش «تابناک»، بر اساس اطلاعات هواشناسی، امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت و برای استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش پیش‌یینی می‌شود.

همچنین برای فردا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

وضعیت جوی هوای تهران

وضعیت جوی هوای پایتخت، آسمان تهران امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است