Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:16:08 GMT

۷۰ درصد توان شرکت آب و برق کیش با گاز فعالیت می کند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۲۶۶۸

۷۰ درصد توان شرکت آب و برق کیش با گاز فعالیت می کند

مهدی توسط سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حداکثر توان تولید برق این شرکت با هشت واحد نیروگاهی  ۱۷۸ مگاوات است که هم اکنون ۶ واحد از نیروگاه های آن با توان ۱۲۵ مگاوات با انرژی گاز فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و برق کیش در تلاش است در آینده نزدیک تمام سوخت مورد نیاز خود را از گازوئیل به گاز تغییر دهد افزود: همواره استفاده از سوخت گازوئیل به‌جای گاز جهت خوراک لازم توربین‌های گازی آسیب‌های جبران ناپذیری در پی داشته که با انتقال گاز از خط هفتم سراسری به نیروگاه های این شرکت باعث کاهش بخشی از این معضلات زیست محیطی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسل افزود: یکم تیر امسال گاز خط هفت سراسری به نیروگاه شرکت آب و برق کیش به‌عنوان اصلی‌ترین مصرف کننده گاز وصل شد و در حال حاضر مصرف روزانه گاز به حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار مترمکعب رسیده است.

معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش یادآور شد: عملیات گازرسانی به شرکت آب و برق کیش در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های مختلف شدت بیشتری گرفت که در نهایت با اجرای ۹۰ کیلومتر خط ۵۶ اینچ در سرزمین اصلی، ۱۸ کیلومتر خط ۳۲ اینچ دریایی و ۶ کیلومتر خط ۲۰ اینچ در جزیره کیش گاز خط هفتم سراسری کشور را به نیروگاه این شرکت رساند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و برق کیش برای استفاده از گاز، از سال گذشته تمهیداتی انجام داده که احداث ایستگاه گاز ورودی به واحدهای نیروگاهی از مهمترین آنها است ادامه داد: این ایستگاه علاوه بر فیلتراسیون گاز وظیفه تنظیم فشار و حجم گاز ورودی را دارد تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برای شرکت آب و برق کیش هزینه در برداشته است، با توجه به ظرفیت این ایستگاه تا ۱۰ سال آینده هم جوابگوی نیازها خواهد بود.

توسل گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت گاز هرمزگان و پرداخت هزینه انشعاب گاز توسط شرکت آب و برق کیش در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال جهت دریافت گاز و استفاده از سوی این شرکت هزینه شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخصه‌های استفاده از گاز جهت سوخت نیروگاه کیش، کاهش آلودگی محیط زیست در کیش بوده که معادل یک میلیون مترمکعب گازی که اکنون مصرف می‌شود، سوخت گازوئیل حذف شده که کمک بزرگی به خفاظت از محیط زیست است.

معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش: یادآور شد: افزایش راندمان و توان تولیدی از دیگر مزیت‌های استفاده از سوخت گاز بوده به‌طوری که در پیک بار تابستان واحدها از پایداری خوبی برخوردار بودند و هیچگونه خاموشی طی ماه گذشته به شبکه وارد نشده است

استفاده از خط انتقال گاز هفتم سراسری در شرکت آب و برق کیش در مرحله بهره برداری آزمایشی بوده و قرار است این طرح به‌زودی با حضور مسوولان ارشد کشور به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کیش انرژی برق جزیره کیش هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کیش انرژی برق سازمان حفاظت محیط زیست کیش انرژی برق جزیره کیش هرمزگان شرکت آب و برق کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز