Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهاراتی که پیگیری‌های اعتماد نشان می‌دهد که پایه و اساس درستی ندارد و در راستای اتهام‌زنی به چهره‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

بررسی‌های خبرنگار ما از مدیران ارشد سازمان محیط‌زیست نشان می‌دهد که کاووس سید امامی نه در دولت یازدهم و مدیریت معصومه ابتکار، بلکه در دوران زعامت دولت اصولگرای دهم بر راس هرم اجرایی کشور و مدیریت محمد جواد محمدی‌زاده در سازمان محیط‌زیست همکاری خود را با آن سازمان و در فعالیت یک سمن به نام «حیات وحش میراث پارسیان» آغاز کرده بود و فعالیت‌هایش را ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع کاووس سیدامامی هیچ‌گونه حکمی از طرف معصومه ابتکار در هیچ دورانی نگرفته است و صرفا به عنوان یک تشکل غیردولتی در کنار ده‌ها تشکل دیگر فعالیت می‌کرد. در این میان باید دید چرا برخی افراد و جریانات تلاش می‌کنند ارتباط معنادار اما غیرواقعی میان این گزاره ایجاد کنند؟ آیا نمایندگانی که دانسته یا ندانسته یک چنین اتهاماتی را وارد ساخته‌اند بعد از روشن شدن اصل موضوع، حاضر به عذرخواهی و قبول اشتباه خود خواهند بود.

اظهارات جواد کریمی قدوسی چه بود؟
جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این نکته اشاره می‌کند که «قضیه از این قرار است که جاسوسی مثل معاون سفیر انگلیس به همراه خانواده‌اش و افرادی از لهستان و کشورهای دیگر به دل کویر می‌روند که از روی سر آنها پهپادی در حال مستندسازی است و علاوه بر این خاک آنجا را هم جمع‌آوری می‌کنند، این قضیه را انگلیس اصلا نمی‌تواند انکار کند، چراکه همه این موارد مستند است.»
کریمی‌قدوسی در ادامه با ایجاد ارتباط میان معاون سفیر انگلیس، کاووس سیدامامی و ابتکار تلاش می‌کند، دیدگاه خاصی را در ذهن مخاطب شکل دهد. او می‌گوید: «یک نمونه دیگر از این اقدامات جاسوسی مربوط به کاووس سید امامی است که افسر زبده موساد بود، او با حکم معصومه ابتکار کاری را انجام می‌داد که سفیر انگلیس به دنبال همان کار بود. در حقیقت حکم ابتکار برای سیدامامی این بود که برای جلوگیری از انقراض یوزپلنگ ایرانی در کویر سمنان که یکی از میدان‌های تست آزمایش‌های موشکی ماست، اردو بزند، اما او از محل اصابت موشک‌ها نمونه خاک برای اسراییل برداشت که اسراییلی‌ها از طریق آزمایش تشخیص بدهند این موشک تست شده چه خاصیت، قدرت، ویژگی‌ها و چه بردی دارد، اما درنهایت او دستگیر شد. در آن زمان گفته شد مراد طاهباز معاون سیدامامی است، درنهایت سیدامامی بعد از اعتراف در زندان خودکشی کرد.»

کریمی قدوسی با تاکید بر طرح ‌این ادعا که معاون سفیر انگلیس به دنبال اجرای ماموریت سیدامامی در کویر بوده است، تصریح کرد: «در حقیقت معاون سفیر انگلیس به دنبال این بود که همان اقدام کاووس سیدامامی را برای اسراییل و انگلستان انجام بدهد که خوشبختانه دستگیر شد. الحمدلله دیگر جاسوسان در سطح کلان در دولت ما نفوذ ندارند و نه تنها نفوذ ندارند بلکه ضرباتی خوردند و در آینده هم ضربات دیگر خواهند خورد که ملت در جریان قرار می‌گیرند. در حقیقت فضا برای جاسوسان انگلیسی و غیره به صورتی خواهد شد که ان‌شاءالله منطقه ایران برای آنها قرمز می‌شود تا جرأت نکنند یک نفر را هم به ایران بفرستند.»

اما در پی طرح ادعاهای جدید جواد کریمی قدوسی، یک فرد آگاه از سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد اعلام کرد: «مرحوم کاووس سیدامامی در دوران دولت دهم و آقای محمدجواد محمدی‌زاده همکاری خود را با آن سازمان و در فعالیت یک سمن به نام «حیات وحش میراث پارسیان» آغاز کرد و ادامه داد.» او در ادامه تاکید کرد: «آقای سیدامامی هیچ‌گونه حکمی از طرف معصومه ابتکار در هیچ دورانی نداشت و صرفا به عنوان یک تشکل غیردولتی در کنار ده‌ها تشکل دیگر فعالیت می‌کرد. احیانا تصویر مورد استناد، مربوط به مراسم تقدیر از تعدادی تشکل‌های مردم‌نهاد از تعدادی تشکل مردم‌نهاد زیست محیطی از جمله این تشکل بوده است.»

23302

کد خبر 1655402

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جواد کریمی قدوسی معصومه ابتکار معاون سفیر انگلیس کاووس سیدامامی سفیر انگلیس معصومه ابتکار کریمی قدوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش