Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان : به شکل سنتی زمان زیادی صرف تامین و جذب بودجه می شد، در حالی که اگر به برنامه ریزی اهمیت داده نشود شاهد خروجی لازم از فرآیند جذب اعتبارات نخواهیم بود که در این راستا در ساختار جدید سازمان مدیریت استان به دلیل اهمیت و اولویت برنامه محوری معاونت برنامه ریزی ایجاد گردیده و لازم است برنامه محوری را جایگزین بودجه محوری و دستگاه محوری نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، حسین سپهری اظهار داشت: یکی از تعهدات مهم استان مربوط به بخش درآمد است که در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است جایگاه استان از لحاظ سهم درآمد در قانون بودجه سال جاری رتبه ۱۷ کشور و از لحاظ رشد درآمد رتبه ۲۹ کشور است که این میزان رشد نشان می دهد تمام ملاحظات لازم برای تحقق درآمد برای استان لحاظ شده است و هیچ توجهیی برای عدم تحقق درآمدها در استان وجود ندارد.

وی  ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید تلاش مضاعفی برای وصول درآمد انجام دهند و وصول درآمد استان توسط دستگاه‌های مربوطه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها با ضریب بالایی اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: منابع اعتباری استان کاملا شفاف و مشخص است و در سال جاری نیز تلاش شده است، توزیع اعتبارات بر اساس شاخص ها و ضابطه ها و با رعایت عدالت بین شهرستانها انجام شود.

سپهری ادامه داد: در استان ۸۵۰۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد که برای اتمام آنها به ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. وی افزود: برای ارتقای شاخص بخش های مختلف نیز ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا به میانگین فعلی کشور برسیم.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد از منابع منابع اعتباری کشور به شکل استانی توزیع می شود تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید پیگیری های لازم جهت جذب منابع از دستگاهای ملی خود را داشته باشند و میزان جذب اعتبارات از دستگاه های ملی، در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها با ضریب بالا در دستورکار قرار خواهد داشت.

سپهری تصریح کرد: با توجه به مشکلات استان، در فرآیند توزیع بودجه علاوه بر مراحل "ابلاغ اعتبار مصوب، تخصیص اعتبار و پرداختی خزانه" موضوع جذب اعتبارات نیز در این فرآیند وجود دارد. 

وی در ادامه گفت: پس از این فرآیند، مرحله اجرا آغاز می شود که ضروری است نظارت فنی و اجرایی به صورت صحیح انجام شود. در این ارتباط سازمان مدیریت استان کمیته فنی و نظارت را به معنای واقعی آن فعال کرده است که بعضا شاهد هستیم روند اجرا و نظارت های فنی پروژه ها با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: با این تفاسیر توزیع منابع در درجه پایین تری از اهمیت است و اولویت اصلی این است که تخصیص اعتبارات چه هدفی را دنبال کند و با چه خروجی همراه باشد.

وی افزود: به شکل سنتی زمان زیادی صرف تامین و جذب بودجه می شد، در حالی که اگر به برنامه ریزی اهمیت داده نشود شاهد خروجی لازم از فرآیند جذب اعتبارات نخواهیم بود که در این راستا در ساختار جدید سازمان مدیریت استان به دلیل اهمیت و اولویت برنامه محوری معاونت برنامه ریزی ایجاد گردیده و لازم است برنامه محوری را جایگزین بودجه محوری و دستگاه محوری نماییم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنامه و بودجه بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی برنامه محوری حسین سپهری سازمان مدیریت جذب اعتبارات برنامه محوری برنامه ریزی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مخاطبان سیمای مرکز آذربایجان غربی می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود را با مراجعه به این جدول پیگیری کنند

اولدوز۰۰:۰۰
ثمرقند۰۰:۴۵
مستند۰۱:۰۰پخش زنده
سیری در ورزش۰۲:۰۰
گون آیدین۰۳:۳۰
اذان نغمه سی۰۴:۳۰
ویژه اذان صبح۰۵:۱۵
نقاب۰۵:۴۵
دعای عهد۰۶:۰۰
هر روز ورزش۰۶:۱۵
مستند۰۶:۳۰
سریال۰۷:۰۰
گون آیدین۰۸:۰۰
مستند۰۹:۰۰
کردی۰۹:۳۰
با خبرنگاران۰۹:۴۵
کردی۱۰:۰۰
ائویمیز (خانواده)۱۰:۳۰
اذان نغمه سی۱۱:۴۵
ویژه اذان ظهر۱۲:۱۵
خبر۱۳:۰۰
اولکمیز۱۳:۳۰
سینمایی۱۴:۱۵
با خبرنگاران۱۵:۴۵
ساباتی ژین۱۶:۳۰
ائویمیز۱۷:۰۰
ویژه اذان مغرب۱۸:۰۰
تاج زاگرس۱۹:۱۵
خبر۲۰:۰۰
خانه و مدرسه۲۰:۳۰
اولدوز۲۱:۰۰
سریال۲۲:۰۰
خبر آذری۲۳:۰۰
شب زنده داران۲۳:۳۰

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی