Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:38:16 GMT

۱۴۰۳؛ سال تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۳۴۰۳

۱۴۰۳؛ سال تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راه‌ و شهرسازی سازی خراسان جنوبی گفت: سهم استان خراسان جنوبی از طرح ملی مسکن ۴۰ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی است که پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۳ این واحدها به طور کامل به بهربرداری برسند.

وحید داعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم بوده و در خراسان جنوبی تاکنون بالغ بر ۷۴ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر تایید شرایط نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی جزء استان‌های پیشتاز در بررسی شرایط متقاضیان شرکت در طرح ملی نهضت مسکن است، بیان کرد: تقریباً واگذاری‌های خود را در شهرهای استان به صورت ویلایی انجام داده‌ایم.

داعی اظهار کرد:  برای ۱۰ هزار و ۵۶۰ واحد قرارداد با سازنده منعقد شده و ۲۵۰۹ واحد نیز برای بحث مشارکت مدنی به بانک برای دریافت وام خود مراجعه کرده‌اند .

مشکل تامین آب در ساخت و سازها

وی با بیان اینکه اکنون ۲۳ شرکت انبوه ساز در طرح زعفرانیه مشغول به کار شده‌اند که قرار است چهار هزار واحد مسکونی را احداث کرده و مبلغ اولیه پیمان نیز ۳۴۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: هرچند روند کار در خراسان جنوبی بسیار جلوتر از برخی استان‌ها است، اما تامین دو زیر ساخت آب و برق می‌تواند شتاب کار را بیشتر کند.

داعی بیان کرد: یکی از مباحثی که به ویژه در شهرستان طبس وجود دارد بحث تامین آب برای فونداسیون‌ است که تقریباً کار انجام فونداسیون به دلیل کمبود آب با کندی پیش می‌رود  و گاهی مردم به وسیله تانکرهای سیار شخصی آبرسانی می‌کنند.

وی یادآور شد: در مجموع برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ۹۷۰ هکتار زمین در استان تامین و برای واگذاری به متقاضیان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

سخنگوی دولت چندی پیش گفته بود: از یک میلیون و ۴۳۹ واحد مسکونی در طرح ملی نهضت مسکن حدود ۶۳ هزار واحد به مرحله نازک کاری و بیش از ۱۴۰ هزار واحد نیز در مرحله سفت کاری است. تاکنون زمین بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نهضت ملی مسکن ايسنا راه و شهر سازی طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن خراسان جنوبی طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی واحد مسکونی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد از آماده شدن ۶۰ واحد از ۱۲۰ واحد مسکن ملی در شهر شاهدیه تا خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه، اظهار کرد: در این طرح، ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب شش بلوک ۲۰ واحدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون ۶۰ واحد از این طرح در قالب سه بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحدها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار با اشاره به این که ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب سه بلوک در حال ساخت است، گفت: این واحدها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحدها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحدها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت ایجاد خواهد شد.

فرماندار در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • ۲ هزار واحد به ظرفیت نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد
  • ۱۶۹۰ واحد مسکونی اردستان در حال ساخت است
  • افزایش ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند