Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@08:07:03 GMT

ماجرای مخالفت‌ها با انتقال دکل‌های برق بانه چه بود؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۴۰۶۹

ماجرای مخالفت‌ها با انتقال دکل‌های برق بانه چه بود؟

انتشار فیلمی از مخالفت مردم یکی از روستاهای بانه در برابر طرح انتقال و جانمایی دکل‌های برق در حالی در فضای مجازی منتشر شده که بررسی ها نشان می‌دهد در صورت اجرا نشدن طرح احتمال خاموشی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، روز سه‌شنبه در فضای مجازی فیلمی مبنی بر اینکه ماموران نیروی انتظامی با مردم روستای رشید قلعه برخورد می کنند، پخش شده که در این فیلم مالکان زمین های کشاورزی این روستا مانع اجرای پروژه خط انتقال برق در زمین های کشاورزی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه کمال خدری سرپرست فرمانداری شهرستان بانه درباره این موضوع اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بانه و نیاز مبرم به احداث پست برق ۲ با پیگیری های انجام شده شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور برای اجرای پروژه احداث خط انتقال برق ۲ مداره ۶۳ کیلو ولت بانه ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با بیان اینکه مالکان زمین‌های حد فاصل اجرای پروژه خط انتقال برق محدودیتی برای فعالیت کشاورزی ندارند، گفت: خسارت مالکان اراضی مسیر اجرای پروژه احداث خط انتقال نیروی برق ۲ مداره ۶۳ کیلو ولت بانه جبران می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه مشکل آب شرب بانه و ضرورت تامین برق مورد نیاز برای انتقال آب به سد عباس آباد به شهر بانه، منطقه ویژه اقتصادی بانه بخش کشاورزی و صنعتی که از ضروریات است، حل می شود.

خدری با بیان اینکه در صورت اجرا نشده این پروژه در سالهای آینده مشکل برق بانه حاد می‌شود، گفت: بر همین اساس این پروژه ملی مورد حمایت مسوولین استانی و کشوری است.

وی اظهار داشت: مالکین اراضی مسیر خط انتقال برق و جانمایی دکل های برق برابر ضوابط وزارت نیرو به آنها خسارت پرداخت می‌شود و از امتیازاتی نیز برخوردار می شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با تاکید بر اینکه فرمانداری شهرستان بانه با جدیت پیگیر این موضوع است، گفت: برخوردی صورت نگرفته و این معارضین بودند که به مامورین و پرسنل شرکت پیمانکار توهین حمله کردند، البته آنها توسط افراد دیگر تحریک می شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانداری شهرستان بانه خط انتقال برق اجرای پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفای هرمزگان، آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم با حضور ذوالفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بررسی شد.

در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تأثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین کن چارک به شهرستان بستک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تأمین آب شهرای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی زاده در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاه در حال احداث کهورستان را مطلوب عنوان کرد و گفت: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با سفر به شهرستان بستک از روند پروژه آبرسانی به شهرستان بستک بازدید کرد و گفت: این پروژه نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا را تأمین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود.

وی گفت: این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

مهدی زاده ادامه داد: نیاز آبی این شهرستان از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تأمین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی یک ضرورت است که امیدواریم به سرعت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، ۵ باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تأمین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین کن با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان کرد که با تکمیل آب شیرین کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6089450

دیگر خبرها

  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب