Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه فضای کسب و کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته و کارآفرینان و پیشران های اقتصادی نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می‌کنند. - اخبار اقتصادی -

خبرگزاری تسنیم، تجارب کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، مالزی و هند آکنده از فعالیتهای چشمگیر کارآفرینانی بوده است که امروز به توسعه یافتگی کشور خود می بالند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه داشت که کارآفرینان تنها به ایجاد فرصت های شغلی جدید نمی پردازند بلکه با ساختار، تفکر، تحرک و فرهنگ لازم دست به تخریب خلاق می زنند تا از دل ویرانه های کهن بنای رفیع آبادانی و پیشرفت را برافرازند.

با توجه به اهمیت فعالیت کارآفرینان و پیشران‌های اقتصادی در شکوفایی اقتصاد کل یک کشور، حمایت دولت و ارگان‌های دولتی از فعالیت کارآفرینان ضرورت بسیاری دارد. در میان کشورهایی که کارآفرینان در آن توانستند موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند بررسی فعالیت‌های حمایتی دولت می‌تواند حائز اهمیت باشد.

کره جنوبی

برای مثال درکره جنوبی حمایت از صادرات محورسازی صنایعی که تولیدات آن‌ها فراتر از نیاز بازار داخلی کره بود در دستور کار قرار گرفته تا این تولیدکنندگان بتوانند با افزایش تولید از صرفه‌های ناشی از مقیاس بهره ببرند.

همچنین ارائه اعتبارات یارانه‌ای برای جانشینی واردات نهاده‌های استراتژیک، یارانه برای مخارج تحقیق و توسعه، ایجاد ساختار هرمی برای بنگاه‌های کوچک در جهت قرارگیری در زنجیره تامین پیشرانان بزرگ، ملی سازی نظام بانکی،کاهش میزان نرخ بهره بانکی پیشران‌ها به نصف، تضمین دولت برای پرداخت استقراض خارجی دریافت شده بوسیله پیشرانان بخش خصوصی، تخصیص ارزهای دولتی به قیمت نازل به پیشران‌ها، تعلق وام‌های سوبسید شده که 60درصد تسهیلات بوده و تنها به پیشران‌ها تعلق می‌گرفت، معافیت‌های مالیاتی برای پیشران‌ها که شامل مالیات بر درآمد و مالیات شرکت‌ها می‌شد، تخصیص خسارت‌های دریافتی از ژاپنی‌ها به پیشران‌ها، تخفیفات گمرکی و افزایش سقف ضمانت صادراتی برای پیشران‌ها، تضمین دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت برای پیشران‌ها توسط دولت، تخصیص سهمیه واردات به پیشران‌ها و نظارت بانک‌مرکزی بر تسهیلات بانک‌های خصوصی برای بخش‌های مولد و پیشران در دستور کار قرار گرفت.

ژاپن

در ژاپن نیز ارائه تسهیلات ارزان به بنگاه‌های فعال در حوزه تولید محصولات استراتژیک به شکلی که شرکت یاماها در دوران جنگ تشویق به تولید پروانه هواپیما شده بود، در اختیار قرار دادن خطوط ریلی و هوایی و دریایی بصورت سهمیه‌ای مستقیم در مباحث تجاری پیشرانان و در اختیار قراردادن سرمایه و منابع ملی مورد نیاز به پیشرانان جهت اجرای طرح‌های توسعه تایید شده با نرخ بهره پایین در دستور کار قرار گرفته است.

در کشور ترکیه هم اقداماتی از جمله عودت 100درصدی مالیات بر سوخت، تاسیس دفاتر خدمات مشاوره‌ای دولتی در180کشور جهان، که 50 %هزینه را متقاضیان مشاوره و مابقی را دولت می پردازد، پرداخت 100درصد هزینه تحقیق و توسعه، پرداخت 50درصد هزینه نمایشگاه های بین‌المللی تاکنون توسط دولت صورت گرفته است.

تایلند و هند

همچنین در کشور تایلند و هند نیز پیشرانان، معافیت مالیاتی 100درصدی برای ورود ماشین‌آلات و کالاهای واسطه‌ای دارند.

اندونزی

در کشور اندونزی دولت اقدام به کمک به نیروهای اقتصادی و سپردن صادرات به آن‌ها کرده و همچنین 50درصد اعتبار نوسازی آن‌ها را پرداخت کرده است.

ایالات متحده

همچنین در کشور آمریکا استفاده از قانون جلوگیری دولت از ورود کالاها و خدماتی که پیشتر توسط پیشرانان در کشور وجود دارد استفاده می‌شود و همچنین قوانین مختلف در راستای تسهیل امور تولید و تجارت و اصلاح قوانین مغایر با تسهیل تولید و تجارت صورت می‌گیرد. همچنین امکان استفاده از سهم ویژه منابع طبیعی مورد نیاز تولید وجود دارد و شرکت‌های عضو انجمن کارآرفرینی از حمایت مالی دولت در طرح های توسعه R&D برخوردارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگجزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران استان اظهار داشت: هر یک از دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد. باید امید را در جامعه تقویت کرد چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه استان سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید. خداوند از نهان و آشکار ما آگاه است همه چیز در ید قدرت الهی است بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است. شرکت های دانش بنیان را توسعه دهید ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام از دوره های گذشته در استان وجود دارد که تمرکز اصلی در دولت سیزدهم به اتمام رساندن این پروژه هاست. روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند بنابراین ما نیز با تقویت روستاها سعی داریم تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنیم راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم. باید در استان سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت خاطرنشان کرد: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند