Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@19:45:42 GMT

شفاعت امام خمینی (ره) از سردار شوشتری

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۴۸۹۸

شفاعت امام خمینی (ره) از سردار شوشتری

به گزارش قدس آنلاین، پنجم مرداد ماه، سالروز آغاز عملیات مرصاد (۱۳۶۷) است. نام این عملیات با نام منافقین گره خورده است. روزهای پایانی جنگ بود و دیگر نیروهای عراقی امیدی به پیروزی نداشتند اما منافقین که چشم دیدن پیروزی جمهوری اسلامی ایران را نداشتند با تصور شکست ایران ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۶۷/۵/۳ از خاک عراق به حرکت درآمده و پس از طی مسیر تعیین شده بعد از عبور از مرز خسروی و قصر شیرین بعد از ظهر همان روز به سر پل ذهاب رسیدند و پس از عبور از کرند به سمت اسلام‌آباد پیشروی کردند و حدود ساعت ۹:۳۰ شب به اسلام آباد رسیدند و شهر را تصرف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همه چیز طبق خواسته آنان پیش نرفت و نیروهای جان بر کف جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد که صبح روز چهارشنبه ۶۷/۵/۵ با رمز یا صاحب الزمان (عج) آغاز شد، از دو جبهه ‌از طرف پادگان الله‌اکبر و از منطقه جنوب اسلام‌آباد، ‌به سمت اسلام‌آباد هجوم آوردند و مناطق غربی و جنوبی شهر را تحت کنترل خود قرار دادند.

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوا نیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را که با امیدواری به پیشروی به سمت باختران، برای گرفتن تنگه چهارزبر به آن منطقه هجوم ‌آورده بودند تا پشت نوار مرزی عقب راندند و این عملیات جز شکست چیزی عاید منافقین نکرد.

عملیات مرصاد موجب گردید دشمن ضربه مرگباری از رزمندگان اسلام دریافت کند و منافقین بسیاری از نیروهای خود را از دست داد و به نوعی سازمان منافقین از هم پاشید. پس از عملیات «مرصاد» گزارش پیشروی نیروها را برای امام خمینی(ره) خواندند، امام(ره) پس از شنیدن آن خوشحال شد و گفت: «به شوشتری بگویید در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم قطعا در آن دنیا شفاعتش خواهم کرد.»

سردار شوشتری که افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه زرین خود داشت در اکثر عملیات ها با مسئولیت های مختلف به ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت.فرماندهی لشکر ۵ قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسئولیت های این فرمانده بزرگ و شهید والامقام است.  بعد از جنگ هم در میدان حضور داشت و در حالیکه در تدارک برگزاری همایش وحدت سران طوایف در استان سیستان و بلوچستان بود روز ۲۶مهر۱۳۸۸ در اقدامی تروریستی به فیض شهادت نائل آمد. انتهای پیام/  منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهیدشوشتری عملیات مرصاد امام خمینی ره اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند