Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تصویر برداری با تشدید مغناطیس یا MRI یک روش پزشکی برای تهیه تصاویر دقیق از بافت‌ها و اندام‌ های مختلف بدن است. در MRI از یک میدان مغناطیسی قدرتمند و امواج رادیویی برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام‌ها و بافت‌های بدن استفاده می‌شود. توسعه‌ ام ار آی نقشی مهم در تحول و رشد علم پزشکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان پزشکی از ام آر آی برای تشخیص بسیاری از بیماری‌های مغزی مانند کیست‌ها، تومورها، خونریزی، تورم، ناهنجاری‌ها، عفونت‌ها و  بیماری‌های التهابی استفاده می‌کنند، همچنین با این روش تصویربرداری می‌توان صحت عملکرد پزشکان را بررسی و آسیب‌دیدگی‌های مغزی ناشی از ضربه‌ مغزی یا سکته مغزی را تشخیص داد.

 با استفاده از این روش می‌توان از قسمت‌های مختلف بدن عکس‌هایی گرفت که با استفاده از روش عکس‌برداری به وسیله اشعه ایکس یا سی تی اسکن یا سونوگرافی نمی‌توان از این قسمت‌ها تصاویر واضحی گرفت که  می تواند بویژه وص برای تشخیص مشکلات غده هیپوفیز و ساقه مغز بسیار موثر و مفید باشد.

باتوجه به فواید و مزایای این دستگاه  برای تشخیص بیماری‌های ذکر شده ، مردم  شمال استان بوشهر ناچارند برای معاینه ازطریق تصویربرداری ام آر آی به شهرستان‌ها و حتی استان‌های  برخوردار عزیمت کنند.

در کنار همه خدمات و دستاوردهایی که در عرصه سلامت و درمان برای مناطق شمالی استان بوشهر توسط نظام اسلامی و دولت به عمل آمده ، اما باز هم می بینیم که نیازهایی دیگری از جمله تامین دستگاه ام آر آی به شدت احساس می‌شود که  با راه اندازی آن، می‌توان مشکلات بیماران این منطقه را در  حوزه بهداشت و درمان، برطرف کرد.

مردم این مناطق می گویند: شمال استان که روی نفت و گاز قرار دارد و در حوزه  تجاری بسیار فعال است، اما از نبود تجهیزات پزشکی مناسب و درخور از جمله ام آر آی و آنژیوگرافی قلب برنج می برند.

آنها اظهار می دارند: نبود این دستگاه در منطقه، مشکلات عدیده ای برای بیماران دربرداشته داشته است که می توان به معطلی  یک ماه تا ۴۵ روز و یا بیشتر برای  نوبت دهی در دیگر شهرها و استان های همجوار که تشخیص بیماری را به تاخیر می‌اندازد، خطرات راه و هزینه‌های مضاعف اشاره کرد.

نیاز به این دستگاه نه تنها برای مردم شمال استان بوشهر بلکه برای بیماران در شرکت های نفت و گاز مستقر در این منطقه، ساکنان و شاغلان جزیره خارگ که در نزدیکی شهرستان گناوه قرار دارند و حتی گردشگران بی شماری که به این مناطق مسافرت می کنند، نیاز جدی و ضروری است.

سال ها از رنج مردم بندر گناوه از نبود یک دستگاه (M R I) می گذرد و برای برآورده شدن آن  نگارش‌های متعدد فعالان اجتماعی، رسانه ها و پیگیری دلسوزان هم تاتیری بر خواسته های مردم  نداشته است.

یکی از فعالان اجتماعی گناوه می گوید: مردم این بندر سال‌ها از نبود یک دستگاه ام آر آی که خواسته و مطالبه بحق آنها است محرومندو  پیگیری های فعالان و دلسوزان هم تاتیری در برآورده شدن آن به رغم صحبت ها و قول هایی که داده شده، نداشته است.

محمدرضا حسینی می افزاید: مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم به دلیل نبود این دستگاه بناچار به شهرهای همجوار استان و حتی شیراز و بهبهان عزیمت می‌کنند که این وضعیت مشکلات عدیده ای برای آنها در پی داشته است.

وی اظهارداشت:  بدون شک تحول در بخش تصویربرداری پزشکی یکی از مهمترین نیازهای منطقه شمال استان بوشهر است.

یکی دیگر از شهروندان گناوه ای می گوید: بیماران  درصورت نیاز به ام ار ای  بویژه در زمانی که باید سریع تشخیص داده و درمان شوند، ناچارند به دیگر شهرهای برخوردار عزیمت کنند و  مدت ها معطل یک تصویربرداری بمانند.

علی کشاورزی ادامه می دهد: نبود این دستگاه  علاوه بر صرف وقت و هزینه های زیادی که برای بیماران درپی دارد، نوبت های طولانی نیز برای انجام تصویربرداری  ه یک تا ۳ ماه طول می کشد را نیز باید تحمل کنند.

وی  اظهار می دارد: برای حل مشکل بیماری همسرم که دچار دیسک گردن است و بارها نیاز به دستگاه ام آر آی داشته  است که به علت نبود آن در منطقه،  به هزار زحمت و مشقت فراوان به شهرهایی  که برخوردارند، عزیمت کرده‌ایم.

این شهروند یادآور می‌شود: خطرات راه، هزینه های اضافی و نوبت های طولانی از دغدغه و اهم مشکلاتی است که بیماران در این شهرستان از آن نبود دستگاه ام آر آی رنج می برند.

به گفته وی تنها یک دستگاه ام آر آی برای شمال استان بوشهر که خواسته بحق مردم  است، می تواند مشکل چندین ساله مردم این منطقه  را برای همیشه برطرف کند.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه می گوید: شهرهای شمالی استان بوشهر نیاز مبرم به  ام آر آی دارند و در این زمینه پیگیری‌های زیادی ازطریق این مدیریت صورت گرفته است.

دکتر محمدعلی دریانورد می افزاید: درصورت نصب و راه اندازی حداقل یک دستگاه ام آر آی  به صورت دولتی یا خیریه و خصوصی، علاوه بر نیاز مردم شهرستان گناوه و دیلم ، به شاغلان شرکت های نفتی مستقر در منطقه و ساکنان در جزیره خارگ که در نزدیکی گناوه قرار دارد و حتی گردشگران در صورت نیاز ، می‌تواند کمک کند.

وی اظهار امیدواری مِی کند که هرچه زودتر مناطق شمالی استان بوشهر شاهد نصب و راه اندازی دستگاه ام آی آر شود تا  بیماران دیگر نیازی برای رفتن به نقاط برخوردار نداشته باشند و بموقع درمان شوند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه نیز دستگاه ام آر آی را برای مردم شمال استان بوشهر لازم می داند و بیان می‌ کند: باتوجه به اینکه درمانگاه خیریه (امام حسین) در شهر گناوه دردستساخت است ، برای اخذ مجوز استقرار یک دستگاه ام آر آی پیگیری کردند که  انشگاه دانشگاه علوم پزشکی با آنها موافقت کرده است.

دکتر عصمت حیدری اضافه می کند: باتوجه به اینکه مجوز این دستگاه برای درمانگاه امام حسین (ع) اخذ شده است و متولیان آن بجد پیگیر هستند ، دیگر نیازی به دستگاه دیگری برای این شهرستان نیست و همین یک دستگاه کفایت می کند و جوابگو خواهد بود.

شهرستان‌های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر از مناطق بندری و تجاری و گردشگرپذیر در جنوب کشور و در جوار تاسیسات مهم نفتی و گازی قرار دارند.

برچسب‌ها بوشهر تصویربرداری پزشکی گناوه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر تصویربرداری پزشکی گناوه بوشهر تصویربرداری پزشکی گناوه بهداشت و سلامت یک دستگاه ام آر آی شمال استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید

مدیرکل انتقال خون قم روز دوشنبه گفت: به همت و تلاش مسئولان با مستقر شدن دستگاه Alinity i در سازمان انتقال خون استان قم، آزمایش‌های غربالگری برای بیماری‌های HIV، هپاتیت B، هپاتیت C و سیفلیس به روش کمی لومینسانس و با کمترین زمان انجام می‌شود.

مهدی پهلوانی افزود: نمونه خون‌های اهدایی پس از انجام آزمایش و مشخص شدن نتایج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: دستگاه Alinity i از شرکت Abbott یک سیستم تشخیص پزشکی پیشرفته است که برای استفاده در آزمایشگاه‌های بالینی طراحی شده است.

مدیرکل انتقال خون قم اضافه کرد: این دستگاه بخشی از خانواده وسیع‌تری از سیستم‌های آزمایشگاهی Alinity است و برای افزایش بهره‌وری، ساده‌سازی فرآیند‌ها و بهبود کیفیت نتایج آزمایش‌های پزشکی طراحی شده است.

به گفته پهلوانی، دستگاه Alinity i به خصوص برای آزمایشات ایمونولوژی (سنجش و تجزیه و تحلیل سیستم ایمنی) به کار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به هزینه ۷۰ میلیارد ریالی خرید این دستگاه، گفت: از ویژگی‌های بارز این دستگاه می‌توان به سرعت بالا، دقت عالی و قابلیت ادغام با سایر سیستم‌های آزمایشگاهی اشاره کرد؛ این دستگاه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، قادر به انجام طیف وسیعی از آزمایش‌های ایمونولوژیکی است.

پهلوانی مزایای استفاده از دستگاه Alinity i را، کارایی بالا، دقت عالی، انعطاف‌پذیری، ساده‌سازی فرآیند‌ها و کاهش نیاز به فضای فیزیکی برشمرد.

مهدی متقیان سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل پدافند غیرعامل قم در پایان مراسم، به مناسبت روز ملی خلیج فارس خون خود را اهدا کرد.

دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، نیز سوم اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حسن نادری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم در اداره کل انتقال خون این استان به بهره‌برداری رسیده بود.

با استفاده از دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، جدا از گروه‌بندی اصلی خون، تمام گروه‌های فرعی خون نیز به‌صورت هوشمند و تمام الکترونیک تعیین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)