Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@13:29:35 GMT

پيش‌بيني توليد 210 تني انجير در بابل

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۵۳۵۸

خبرگزاری آریا- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بابل از پیش بینی تولید 210 تنی انجیر در 35.2 هکتار باغ های بارور پراکنده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگاردفترمازندران درشهرستان بابل: محسن علی گل زاده با بیان اینکه سطح پراکنده درخت بارور انجیر شهرستان بابل 35.2 هکتار و غیر بارور 6 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال  210 تن انجیر در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: انجیر میوه ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید و منبع غنی از مواد مغذی ضروری مختلف است، آنها غنی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها بوده و از منظر قرآن و اطبای قدیمی نیز به عنوان بهترین میوه همراه زیتون است.

به گفته وی درخت انجیر نسبتاً پربار بوده و در شرایط سخت رشد می‌کند، معمولاً انتخابی مناسب برای نگهداری و پرورش در باغ است.

علی‌گل ‌زاده با اشاره باینکه دو روش روش جنسی و غیرجنسی برای تکثیر و کاشت درخت انجیر وجود دارد، فزود: از روش جنسی زمانی می‌توان استفاده کرد که دانه‌های داخل میوه به حدی بزرگ باشند که زیر دندان مشخص شوند، در این صورت می‌توان  با کاشت دانه‌ها، اقدام به کاشت و پرورش کرد، همچنین روش غیرجنسی به سه روش پیوند، خواباندن شاخه، پاجوش و قلمه زدن انجام می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیش بینی تولید 210 تنی انجیر در بابل شهرستان بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان گفت: شهروندان از تردد در رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. - اخبار استانها -

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان اظهار داشت: این سامانه که از اواخر روز چهارشنبه تا جمعه پیش‌بینی شده است موجب بروز باران، رگبار و رعد و برق و حتی تگرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در بخش‌های قمصر، برزک و نیاسر شهرستان کاشان محسوس‌تر است، افزود: لازم است اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر و به جریان افتادن آب در مسیل‌ها پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه شهروندان از تردد در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند، ابراز داشت: این سامانه بارشی اواخر روز جمعه 14 اردیبهشت از مناطق کاشان و آران و بیدگل خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان وقوع تندباد محلی نیز پپش‌بینی می‌شود، گفت: اوج بارش‌ها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان کاشان انتظار می‌رود و می‌تواند با رعد و برق، تندبادهای موقتی و در برخی مناطق با تگرگ همراه باشد.

صدور 2 هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان

ارغوانی با بیان اینکه لازم است سازه‌های موقت در شهرستان کاشان استحکام‌سازی شوند، تصریح کرد: دستگاه‌های خدماتی و امدادی نیز برای احتمال وقوع هرگونه رخداد و رویداد آمادگی داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی