Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه هیأت مذهبی باید کانون جهاد تبیین باشد، گفت: در جهاد تبیین باید به سایر مباحث از قبیل جمعیت و خانواده ، عفاف و حجاب، مباحث دینی و اجتماعی، فرهنگی پرداخته شود و تحقق آن نیازمند مدیریت صحیح هیأت مذهبی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در همایش طلایه داران تبلیغ در بندرعباس اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام ماه عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش قرار داریم، هر ساله به جز چند سالی که درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم ، همایش های توجیهی باشکوهی با هدف تبیین برنامه های ماه محرم در چنین ایامی برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این همایش ها، هیات های مذهبی نسبت به نحوه فعالیت در دهه اول و دوم ماه محرم توجیه می شدند یا به عبارتی دیگر بایدها و نبایدهای محرم تبیین و تشریح می‌شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: امسال توفیق پیدا شد که همایش طلایه داران تبلیغ در سطح استان و در هر شهرستان به صورت مجزا برگزار شود، البته این امر سبب تاثیرگذاری بیشتر و همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه ها خواهد شد .

انصاری راد ابزار داشت: بر اساس گزارشات دریافتی چنین استنباط می شود که اغلب شهرستان ها میزبان همایش طلایه داران تبلیغ بوده اند و چند شهرستان باقی مانده نیز تا پایان هفته نسبت به برگزاری این همایش اقدام خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از مباحث اساسی و عمده در مراسم عزاداری های دهه اول و دوم ماه محرم است ، اذعان داشت: مراسم عزاداری ها با محوریت امر به معروف و نهی از منکر است و امسال نیز موضوع جهاد تبیین به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری در کنار امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که بارها بیان فرمودند و جزو مطالبات جدی و اساسی معظم له است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه همگان باید در راستای تحقق جهاد تبیین ورود کنند، گفت: هیات های مذهبی ، مداحان و مبلغان باید به صورت جدی به جهاد تبیین بپردازند. آن هم نه صرفا به یک یا دو موضوع بلکه موضوعات مختلف بر اساس برنامه ریزی در درون هیأت های مذهبی پرداخته شود.

انصاری راد با تاکید بر غنیمت شمردن فرصت تصریح کرد: نباید فرصت‌ها را از دست داد، اعتقادات مذهبی مردم سبب شده که از چند روز قبل از شروع ماه محرم ، به پیشواز این ماه می روند در برخی از شهرستانهای استان هرمزگان نیز همین گونه است لذا باید از این فرصت در راستای تحقق جهاد تبیین بهره برد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیأت مذهبی باید کانون جهاد تبیین باشد، ابراز داشت: هر هیأت مذهبی در واقع کانونی برای جهاد تبیین است، لذا از این فرصت ارزشمند باید به نحو احسن استفاده شود، در جهاد تبیین باید به سایر مباحث از قبیل جمعیت و خانواده ، عفاف و حجاب، مباحث دینی و اجتماعی، فرهنگی و ... پرداخته شود و تحقق این امر مهم نیازمند مدیریت صحیح هیأت مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: از مسئولان هیأت های مذهبی استان هرمزگان انتظار می رود هیأت ها را جدی تر از گذشته مدیریت کنند و از همان روزهای آغازین ماه محرم ، تلاش کنند از لحظه به لحظه فرصت در اختیار بهترین استفاده را ببرند.

انصاری راد به اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان هرمزگان در ماه محرم اشاره کرد و افزود: امسال زمینه اعزام بیش از ۸۵۰ مبلغ در سطح استان فراهم شده است که تعدادی در مرکز استان هرمزگان و تعداد دیگر نیز به تناسب نیازها و شرایط پیش بینی شده ، اعزام خواهند شد.

وی همچنین گفت: در آستانه ماه محرم امسال یک هزار و ۶۰۰ هیأت مذهبی در استان هرمزگان اعلام آمادگی کرده‌اند و فعالانه برنامه‌های ویژه دهه اول و دوم ماه محرم را اجرا خواهند کرد. البته قریب به ۲ هزار هیأت مذهبی در استان هرمزگان وجود دارد که از این تعداد ، بیش از یک هزار و ۶۰۰ هیات ، دارای کد شناسایی هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی هرمزگان استان هرمزگان جهاد تبیین انصاری راد هیأت مذهبی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود. او شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله علی عباسی ظهر امروز در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی که در حسینیه ستاد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ است. انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید. این انقلاب همچنان مدیون اندیشه‌های شخصیت‌‌های بزرگ است، شخصیت‌ها و اندیشمندانی که در نظریه‌پردازی و تنظیم مبانی فکری انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده‌اند و استاد شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین این شخصیت‌هاست.

وی، شهید مطهری را مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین برشمرد و افزود: شهید مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه به ویژه جوانان بشناساند. این شهید والامقام فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود که با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنماهای زمان، قوی‌ترین پاسخ بود. امروز شرایط جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند. در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعارها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

عباسی بیان کرد: شهید مطهری از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب و غیره استفاده و ایفای نقش کرد. در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم، مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود اما دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته‌ این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود