Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:43:00 GMT

ماجرای تعطیلی خودسرانه چندین نانوایی در بابل

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۵۶۰۵

ماجرای تعطیلی خودسرانه چندین نانوایی در بابل

ایسنا/مازندران در پی تعطیلی خودسرانه و تخلفات خبازی های شهرستان بابل که موجب نارضایتی شهروندان شد فرماندار بابل و مدیران و مسئولان متولی با تشریح علل و عوامل این اتفاق از تشکیل تیم نظارت جهت بازرسی از خبازی های شهر و بخش های شش گانه بابل برای رفع کامل این چالش خبر دادند.

تعطیلی خودسرانه برخی از خبازی ها و صف های عریض و طویل و گاهی چند ساعته در بابل یکی از مشکلات جدی شهروندان این شهر در طی چند روز اخیر بوده که نارضایتی عمومی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل تماس های مکرر در این زمینه با خبرگزاری ایسنا، پیگیر این مشکل از فرمانداری ویژه شهرستان بابل برای حل مشکل شدیم.

در این خصوص فرماندار بابل طی گفت و گو با ایسنا مشکل  حمل و نقل و دیر رسیدن آرد به خبازی ها را یکی از دلایل تعطیلی برخی از نانوایی های این شهرستان برشمرد و گفت: خبازی های بابل مشکل کمبود آرد ندارند.

قاسم عزیزاده گرجی تصریح کرد: برای حل این مشکل با حضور در سطح شهر و بازدید سرزده از خبازی های سطح شهر در جریان تعطیلی خوسرانه خبازی های شهرستان قرار گرفتم که ضمن برخورد با افراد خاطی مسبب بروز سهل انگاری، به متولیان امر محول شد ظرف کمتر از ۲۴ ساعت نسبت به رفع مشکل حمل و نقل و تامین آرد اقدام کنند که این مهم محقق شد.

فرماندار بابل با اشاره به اینکه هر خبازی که تعطیلی خودسرانه داشته باشد باید روزانه ۳ کیسه از سهمیه وی کسر و به خبازی همجوار داده شود تا مایه عبرت سایر خبازان متخلف شود یادآور شد: خبازان ملزم به رعایت دریافت قیمت مصوب نان هستند ضمن اینکه با افراد سودجو که نان را برای مصارف خوراک دام و طیور تهیه می کنند برخورد می شود.

تشکیل ۹۵ فقره پرونده در حوزه آرد و نان در بابل

در ادامه پیگیری مسئله نان در شهرستان و برای بررسی مقابله با تخلفات این حوزه، پیگیر موضوع از رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابل شدیم، وی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست سال جاری تاکنون ۹۵ فقره پرونده در حوزه آرد و نان تشکیل شد گفت: از این تعداد ۹۰ فقره مربوط به حوزه نان و پنج فقره مربوط به آرد بوده است.

محمود فیروزجایی در گفت و گو با ایسنا افزود: برای ۲ مورد گرانفروشی به ارزش سه میلیون ریال و ۱۹ مورد کم فروشی به ارزش ۵۲۵ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۰۰ ریال تشکیل پرونده شد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه فروش اجباری نان کنجدی نیز ۴ پرونده به ارزش ریالی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تشکیل شد.

فیروزجایی خاطرنشان کرد: در حوزه عدم نصب نرخ نامه نیز  ۹ مورد پرونده و عدم رعایت دستوالعمل بهداشتی ۱۳ مورد و عدم رعایت ساعت کاری ۲۶ مورد تشکیل پرونده کردیم.

رئیس اداره صمت از تشکیل ۲۴ مورد پرونده تعطیلی خودسرانه نانوایی ها خبر داد و گفت: عرضه خارج از شبکه پنج مورد به ارزش ریالی ۱۶۲ میلیون و ۷۷۷ هزار ریال داشتیم.

کمبود آرد نداریم و تعطیلی خودسرانه نانوایی ها کوتاهی خبازان است

برای روشن شدن مباحث تامین و توزیع آرد در شهرستان بابل به سراغ مسئول مربوطه رفتیم. رئیس اداره غله شهرستان بابل نیز به خبرنگار ما گفت: به هیچ عنوان کمبود آرد در سطح شهرستان وجود نداشته و سهمیه آرد خبازی ها نیز کم نشده است.

هادی امیری در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه در فصل کشاورزی و حضور مسافران حتی افزایش سهمیه برای نانوایی ها داشتیم، گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی ها کوتاهی خبازان است.

وی افزود: از ۶ ماه اخیر تاکنون کمبود سهمیه آرد نداشتیم مگر برای نانوایی های خاطی که اقدام به تعطیلی بی مورد، قاچاق آرد، پخت نان بی کیفیت و تخلفات دیگر در حوزه بهداشت داشتند.

امیری از برخورد قاطع با متخلفان کم فروشی خبر داد و یادآور شد:جلسات متعددی تاکنون برای رفع این مشکل برگزار شده است و همکاران تعزیرات، جهاد کشاورزی و حتی بخشداران در بخش های مختلف شهرستان بررسی های لازم را انجام دادند.

رئیس اداره غله شهرستان بابل با اشاره به اینکه برای همه نانوایی ها نرخ جدید در دستگاه آن ها تعریف شده است خاطرنشان کرد: برای واحدهای خبازی متخلف شناسایی شده، جرایم سنگینی در نظر گرفتیم و امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

خبازان با درآمد دیروز و هزینه امروز پخت می کنند

با افتادن توپ در زمین نانوایان و در ادامه پیگیری های خبرنگار ایسنا، رئیس اتحادیه خبازان شهرستان بابل در این خصوص اظهار کرد: تعطیلی خودسرانه نانوایی های بابل از کمبود آرد نبوده است.

ناصر قنبرزاده افزود: تعدادی از خبازان تعطیلی ماهانه دارند، تعدادی نیز ممکن است دست خوش مشکلات شخصی باشند وعده ای ممکن است ساعت پخت را رعایت نکنند که امری طبیعی است اما اینکه یک خباز خودسرانه بخواهد نانوایی را تعطیل کند خلاف قانون و با آنها برخورد می شود.

رئیس اتحادیه خبازارن بابل از پیگیری مستمر دستگاه های متولی و نظارت میدانی برای حل این مشکل و برخورد جدی با متخلفان خبر داد و تصریح کرد: سهمیه بیشتری در اختیار خبازان منضبط قرار خواهیم داد.

وی از افزایش سهمیه آرد در زمان پرترافیک مثل فصل کشاورزی و حضور مسافران در تعطیلات تابستانی خبر داد و یادآور شد: طرح واگذاری سهمیه فوق العاده برای خبازانی که کشیک را هم به عهده بگیرند با همکاری فرمانداری بزودی اجرایی می شود.

قنبرزاده با اشاره به اینکه خبازان با درآمد دیروز و هزینه امروز پخت می کنند که جوابگوی اقتصاد و معیشت آن ها نیست گفت: خبازان قشر مظلومی هستند که با وجود مشکلات موجود اما خالصانه خدمت می کنند و جای تقدیر دارد.

رئیس اتحادیه خبازان بابل با بیان اینکه قانونی وجود ندارد که در عرضه نان به مخاطب خودداری کنیم گفت: یکی از مشکلات موجود خرید نان از سوی افراد سودجوست که بیش از ظرفیت سفره خود نان می خرند و برای دام و طیور تهیه می کنند و این عرضه را برای عموم سخت می کند.

این مقام مسئول در خصوص پخت نان کم کیفیت در بعضی نانوایی ها خاطرنشان کرد: مقداری آرد گندم ضعیف در اختیار خبازان قرار گرفت که قول دادند با تزریق گندم وارداتی و گاهی با آرد شرکت های دیگر این ضعف اصلاح شود که این امر نیز بسیار نادر است.

قنبرزاده از بازدید روزانه از ۳۰ تا ۴۰ واحد نانوایی با همکاری دستگاه های متولی برای حل مشکل موجود خبر داد و گفت: با متخلفان و کم فروشان به شدت برخورد می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نظارت بر نانوایی اتحادیه نانوایان هوشمندسازی یارانه نان و آرد استانی شهرستانها نانوایی های متخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی ها شهرستان بابل رئیس اداره کمبود آرد خبازی ها برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

با فرا رسیدن اردیبهشت ماه کاشت نشا برنج در شالیزار‌های شمال کشور آغاز شده است. بهترین زمان برای کاشت برنج اردیبهشت ماه است و اغلب در شهریور ماه به بار می‌نشیند و آماده برداشت می‌شود.

این روز‌ها شالیزار‌های شمال کشور نمای زیبایی را به طبیعت بخشیده است. شهروند خبرنگار ما فیلمی از شالیزار‌های شهرستان بابل را به نمایش گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا دوم در شالیزار‌های روستای سنگرودپی بابل + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود