Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر امانی مدیر پروژه واکسن نورا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه جدیدترین سویه‌های امیکرون با عناوین BA5 گسترش پیدا کرده است گفت: معمولا سویه‌های اومیکرون به نسبت سویه‌های قبلی ضعیف‌تر هستند و وقتی وارد بدن می‌شوند و تکثیر می‌شوند ممکن است پس از انتقال به بدن بیماری‌هایی را ایجاد کنند که قابل پیش بینی نباشند لذا واکسیناسیون باعث ایمنی بدن در برابر ویروس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واکسن آنتی باید بدن را بالا می‌برد و ویروس قدرت بیماری‌زایی شدید را از بین می‌برد. توصیه می‌شود که برای قطع شدن زنجیره شیوع کرونا دُز یادآور تزریق کنیم.

 رییس مرکز تحقیقات علوم میکروبی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)  افزود: اگر استقابل عمومی خوبی از واکسیناسیون شود و رعایت پروتکل‌ها را داشته باشیم شاهد افزایش شیوع بیماری نخواهیم بود و در غیر این صورت ممکن است آمار مرگ‌ومیرها و مبتلایان به کرونا افزایشی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که پس از تزریق واکسن از چه زمانی بدن در برابر ویروس ایمن خواهد بود گفت: معمولا پس از واکسیناسیون دو هفته تا 21 روز بدن بالاترین سطح ایمنی را دارد و این ماندگاری معمولا تا چهار الی شش ماه زمان می‌برد. اینگونه برآورد می‌شود که اگر همه مردم واکسینه شوند چرخه شیوع بیماری از بین می‌رود و نیازی به تزریق در پنجم نیست اما اگر چرخه واکسیناسیون ناقص باشد ویروس در جامعه خواهد ماند.

این متخصص در پاسخ به اینکه چه واکسنی برای دز بوستر می‌توان تزریق کرد گفت: از هر واکسنی برای دز بوستر می‌توان استفاده کرد اما توصیه می‌شود واکسن متفاوتی از واکسن قبلی استفاده کنیم تا بدن سطح ایمنی متفاوتی ایجاد کند. در ضمن توصیه می‌شود برای دز یادآور از واکسن پروتیینی استفاده شود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جامعه دانشگاه علوم پزشکی مرگ واکسیناسیون ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد