Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا از آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان در مقابله با موج جدید خبرداد.

علی اصغرخیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روند صعودی آمار ابتلا و بستری بیماران کرونائی در جنوب کرمان اظهار داشت: همزمان با آغاز موج هفتم کرونا در کشور میزان ابتلا در منطقه افزایشی است که در هفته اخیر سرعت بیشتری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تأکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط اقشار مختلف به ویژه کارکنان و اصناف بیان داشت: بازدیدهای میدانی کارشناسان بهداشت با جدید ویژه در دستور کار قرار گرفته در بررسی صنوف مختلف حدود 60 درصد رعایت فاصله اجتماعی و 73 درصد تهویه مناسب داشته اند برای حفظ سلامت مردم با متخلفان برخورد جدی خواهد شد، اخطارهای لازم داده شده و چند مورد پلمب صنوف متخلف هم داشته ایم.

خیرخواه تصریح کرد: از هفته گذشته با توجه به وضعیت قرمز شهرستانهای منطقه تشدید نظارتها را داشته ایم که در این راستا تالارهای پذیرائی تحت کنترل قرار گرفته و واکسیناسیون شاغلین به ویژه اصناف کنترل  و بر تزریق دوز سوم و یادآور تاکید شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تآکید بر برگزاری شورای سلامت شهرستانها با محوریت بیماری کووید گفت: مراکز درمانی منطقه آمادگی لازم برای افزایش تخت بخش کرونا در صورت لزوم را دارند و ملزوماتی مانند اکسیژن و داروهائی مورد نیاز بررسی شد تا در صورت نیاز پاسخگوی نیازمردم باشیم از این پیک با همدلی و رشادت مدافعان سلامت عبور خواهیم کرد.

خیرخواه با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر عنوان داشت: مراسم در شرایط کنونی بر اساس دستورالعملهای سال گذشته و با رعایت دستورالعمهای بهداشتی و در فضای باز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در موج جدید آمار فوتی 2 مورد فوت طی یک هفته گذشته داشته ایم افزود: در حال حاضر چهار شهر جنوب کرمان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند و طی چند روز اخیر آمار بستری افزایش قابل توجهی داشته است در حال حاضر 48 بیمار مثبت کرونا در بیمارستانهای جنوب کرمان بستری هستند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: امیدواریم در کنار تلاشهای مدافعان سلامت با همکاری مردم و رعایت دستورالعملهای بهداشت و تکمیل واکسیناسیون شاهد مرگ و میر به دلیل بیماری کرونا در منطقه نباشیم.اانتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس جنوب کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس