Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@07:22:58 GMT

عامل تمامی نگرانی‌های انسان ضعف ایمان است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۶۱۶۰

عامل تمامی نگرانی‌های انسان ضعف ایمان است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سیدطاهر غفاری قره‌باغی شامگاه سه شنبه در مراسمی که در مسجد حاج جواد ارومیه برگزار شد، با بیان این که عمر انسان در گذر است و گاهی مشغولیت‌ها موجب غفلت است، اظهار داشت: خداوند موجودی را که خلق کرده او را نسبت به سرنوشتش حساس قرار داده است و این همه بشر از مومن و کافر در تلاش است تا مایحتاج خود را تامین کند و از ضرر دور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین دفع ضرر برای انسان یک مسئله عقلی است.

وی با تاکید بر اهتمام بر دفع ضرر اخروی، افزود: آن کسی که  موحد باشد و همه امورات را به خداوند متعال سپرده است نگران دنیا نخواهد بود بنابراین عامل نگرانی‌های انسان ضعف ایمان است.

کارشناس دینی تصریح کرد: مردم دو طائفه هستند؛ اهل دنیا و اهل آخرت، آن‌هایی که به عالم عقباء ایمان دارند خود را در این دنیا محدود نمی دانند بنابراین تلاششان برای ابدیت است.

وی ادامه داد: انبیای الهی دو پیام مهم مبداء و معادشنایی را به بشر رسانده و به انسان فهمانده‌اند که تمام امورات به اذن الهی، الهی است و بشر تمام شدنی نیست.

حجت الاسلام قره‌باغی با بیان این که خداوندی که دارای جود بی‌پایان و صاحب کرم است از انسان مراقبت خواهد کرد، گفت: انسان برای یک مقصود باشکوه خلق شده است و ابدیتی وجود دارد و فطرت انسان به دنبال سعادت که علت خلقت است، می‌باشد.

وی عنوان داشت: واجب‌ترین و لازم‌ترین امر، شناخت خداوند است که اگر به درستی انجام می‌شد وضعیت زندگی بشر اینگونه نبود. امروز انسان در یک ناآرامی قرار دارد.
مردان الهی نبض زندگی خود را با محبوب مطلق تنظیم می کنند.

کارشناس دینی گفت: اشکال کار ما این است که ما قرآن را قرائت می‌کنیم اما از اصل هدف این کتاب الهی که هدایت انسان است غافل هستیم و مردان الهی نبض زندگی خود را با محبوب مطلق و مالک همه عالم آفرینش تنظیم می‌کنند.

وی افزود: خداوند از بین ۱۱۴ سوره قرآن، سوره حمد را بر انسان واجب کرده است که  انسان آن را روزی ده بار بخواند و خداوند به انسان یاد می‌دهد که قبل از مخلوق باید با محبوب و خالق خود سخن بگوید.

کارشناس دینی با بیان این که قلب انسان موحد و مومن با ثروت شاد نمی شود، اضافه کرد: عده‌ای اسیر پول هستند، اگر تمام ایمانشان فرو بریزد ناراحت نمی‌شوند اما چنانچه یک آجر از ساختمان‌شان بیفتد دلشان می‌گیرد و بندگی خداوند فقط نماز خواندن نیست، باید به سمت بندگی خالص خداوند که شکر در همه احوال یکی از شرائط آن می‌باشد، حرکت کنیم.

حجت الاسلام قره‌باغی بیان داشت: هر مومنی روز قیامت خلوتی با خداوند خواهد داشت و در آنجا زیبایی اعمال حسنه را در حد اعلی خواهد دید و آرزو می‌کند که کاش ذره ای اعمال حسنه اش بیشتر بود و در مورد اعمال سیئه هم همین گونه است، آرزو می کند کاش اعمال بد او اندکی کمتر بود.

وی در پایان گفت: دین از ما نمی‌خواهد در این دنیا ریاضت بکشیم، اما نباید حب مال و ثروت دنیا ما را فریب بدهد و حمال بی مزد دنیا باشیم و تا اهل تفکر نباشیم و عقل ما بیدار نباشد و نفس را مهار نکند، نمی توانیم به بندگی برسیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قره باغی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم

گروه‌‌های اپوزیسیون در شبکه‌های خود از بیداری دانشجویان و استادان دانشگاه در آمریکا و اروپا در دفاع از فلسطین ابراز نگرانی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها