Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در نشستی ضمن تشریح جزئیات برنامه این سازمان در ایام ‌محرم در مورد پیگیری ایسنا در خصوص ملک وقفی در مسیر اربعین گفت: در عمود ۱۲۱۷ ملکی با ۶موقوفه خریداری شده که پس از سال ۹۷ میزبان‌ میهمانان اربعین در امر اسکان بود اما پس از کرونا تغییر رویه‌ای در مورد این ملک صورت گرفت ‌و قرار شد در این موکب کارخانه یخی احداث شود تا به موکب‌ها دیگر در این زمینه خدمات ویژه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر کارهای ثبتی این ملک برای ساخت کارخانه یخ در عراق در حال انجام است و به اربعین امسال نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عادل -معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه- در نشست طرح «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد با بیان اینکه با پیگری ریاست سازمان اوقاف برای حضور مداحان در امامزادگان و بقاع متبرکه امسال نیز ۸۰۰بقعه متبرکه ما میزبان هیات‌های مذهبی هستند، اظهار کرد: طبق روز شمار ایام سوگواری دهه اول ماه محرم مراسم نمادین تعویض پرچم در ۴۰۴ امامزاده و بقعه متبرکه در روز اول محرم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز ششم ماه محرم براساس رسم همیشگی این ایام که مربوط به حضرت قاسم بن الحسن است امسال هم با همکاری آموزش و پروش در ۴۰۰ بقعه برنامه «اهلی من العسل» را خواهیم داشت، همچنین اولین جمعه ماه محرم هم مراسم «شیرخوارگان حسینی» را داریم که در ۴۵۰بقعه با حضور مادران و شیرخوارگان آنها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به مراسم‌های روز تاسوعا و عاشورا تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری در بقاع متبرکه و همچنین برپایی نماز جماعت در این روزها طبق سنوات گذشته خواهد بود و در این راستا با نیروی انتظامی نیز هماهنگی‌هایی انجام شده است.

عادل بیان کرد: در شب ۱۲ ماه محرم همزمان با شهادت حضرت سجاد(ع) نیز مراسم‌های عزاداری با محوریت صحیفه سجادیه را خواهیم داشت. همچنین ۱۹مرداد هم همایش «رهروان زینبی» با بعد عفاف و حجاب در ۴۰۰ بقعه اجرا خواهد شد.

وی افزود: مراسم روز اربعین را نیز در دستور کار داریم و در این روز هم مراسم «جاماندگان اربعین» را خواهیم داشت که در ۱۴۰۰ بقعه برگزار خواهد شد. نمایشگاه «بصیرت عاشورایی» را هم در ۱۲ پوستر در ۵۵۰بقعه برگزار خواهد کرد که محتوای این پوسترها مربوط به یاران امام حسین(ع) و ارتباط آن با یاران امام زمان(عج) در عصر حاضر خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف بیان کرد: اعزام مبلغ به سطح کشور به ویژه مناطق محروم را در دستور کار داریم. از این رو ۵۰۰نفر از مبلغین از قم و۱۵۰۰ مبلغین بومی را خواهیم داشت. برای این مبلغین دوره‌های آموزش در قم با محوریت صحیفه سجادیه و کتاب نیم قرن‌ ناکامی را برگزار کردیم. 

عادل اضافه کرد: برنامه دیگر ما در ایام محرم و صفر استفاده از منابع موقوفات در قالب طرح «شمیم حسینی» است، بیشتر موقوفات ما در ذیل مراسم‌ها مختلف برای حضرت سیدالشهدا است، برنامه‌ای برای این امر طراحی شده و ۱۲هزار و دویست و ۶۷ امامزاده و بقاع متبرکه در این طرح فعال هستند که اقلام غذایی و فرهنگی از محل موقوفات تامین و بین هیات‌های مذهبی توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: هیات‌ها و ‌مساجدی که قرار است مراسمی در ایام سوگواری داشته باشند می‌توانند از ۴۰هزار حواله‌ای که در اختیار این طرح است استفاده کنند، همچنین در دهه اول محرم ۱۰میلیون پرس اطعام را هم از محل این طرح خواهیم داشت. در این طرح ۴۰۰هزار هیات شاخص مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف ابراز کرد: برپایی مواکب اربعین یکی از اتفاقاتی است که طی این سال‌ها سازمان‌ اوقاف و امور خیریه آن را شروع کرده است، در آستانه محرم همایشی با حضور موکب‌داران خواهیم داشت تا از تجربیات آنها استفاده کنیم، در ایام اربعین در دو قالب برنامه داریم، ابتدا ۳۱۳ موکب‌ خواهیم داشت که برنامه‌های مختلف فرهنگی و ‌مذهبی برپا می‌کنند، از طرفی دیگر در محورهای مرزی هم مواکب خواهیم داشت، در اردبیل و سیستان و بلوچستان دو مرزی است که میهمانانی از کشورهای دیگر خواهیم داشت از این رو برنامه‌ریزی کردیم موکب داشته باشیم.

به گفته عادل کمیته فرهنگی سامرا کاملا برعهده سازمان اوقاف است که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای این موضوع انجام دادیم. 

وی افزود: پس از مراسم اربعین نیز آماده مراسم دهه پایانی صفر خواهیم شد که از این رو امسال موضوع پیاده‌روی از ده سرخ تا مشهد را خواهیم داشت که این مکان از بیان امام جواد(ع) سفارش شده است، از این رو در حال برنامه‌ریزی هستیم که برای پیاه‌دروی به سمت حرم رضوی یکی از مسیرها از این‌مکان باشد. در مجموعه ۳۷۵ موکب از اربعین تا پایان صفر را خواهیم داشت که در مسیر مشهد ۶۲ موکب خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف با اشاره به طرح قرار دوازدهم خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته هم برنامه قرار دوازدهم را داشته‌ایم که کمک‌های مختلف به نیازمندان صورت می‌گیرد، میانگین هرماه ۶۰هزار بسته معیشتی و کمک به نوعروسان و موارد دیگر را داریم، در این طرح افرادی با عنوان مدی‌یاوران قرار دارند که از شناسایی، کمک مالی تا توزیع بین جامعه هدف در این‌ مسیر قرار دارند. امسال هم همزمان با پنجم ماه محرم قرار دوازدهم را داریم که قرار است ۲۰۰بیمار به اعتیار را در قالب طرح «در پناه امام حسین(ع)» را در بقاع متبرکه تحت پوشش قرار دهیم تا به زندگی بازگردند.

عادل در پاسخ به سوال ایسنا در مورد آخرین وضعیت موکب وقفی این‌سازمان در مسیر شهر نجف تا کربلا گفت: در عمود ۱۲۱۷ ملکی با ۶موقوفه خریداری شده که پس از سال ۹۷ میزبان‌ میهمانان اربعین در امر اسکان بود اما پس از کرونا تغییر رویه‌ای در مورد این ملک صورت گرفت ‌و قرار شد در این موکب کارخانه یخی احداث شود تا به موکب‌های دیگر در این زمینه خدمات ویژه بدهد. در حال حاضر کارهای ثبتی این ملک برای ساخت کارخانه یخ در عراق در حال انجام است و این موضوع تا سال آینده ادامه خواهد داشت، از این رو امسال هم همچنان در این‌ مکان کار اسکان میهمانان اباعبدالله(ع) را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در مورد برنامه اوقاق در صورت شدت گرفتن کرونا و احتمال لغو شدن‌ مراسم‌ها یا برگزاری با حداقل جمعیت افزود: ما تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم و چنانچه کرونا شرایط نامطلوبی را رقم بزند و مجبور به برگزاری کمی یا لغو مراسم‌ها شویم بخش فضای مجازی خودمان را تقویت کرده تا در بستر پخش برخط مردم‌ بتوانند از عزاداری امام‌ حسین(ع)  استفاده کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف محرم پياده روي اربعين معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف بقاع متبرکه ماه محرم مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار هشترود در بازدید از این کارخانه به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: این نشان ملی به خاطر فعالیت‌های کارخانه بر اساس سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی اعطا شده و جزو کارخانه‌های آرد نمونه استانی است که تاکنون هیچ گونه نارضایتی از آن گزارش نشده است.

فرید قشلاقی ادامه داد: کارگران نقش آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی هستتد که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.
وی گفت: هفته کارگر، فرصتی مناسب برای یادآوری تلاش‌های ارزنده قشری است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) بر دستان پینه بسته اش بوسه زده و ما نیز افتخارمان خدمت به این قشر ارزشمند است.

فرماندار هشترود خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر شریف کارگر در طول سال‌ها بر کسی پوشیده نیست و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر زحمتکش می‌تواند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت و خودکفایی کشور گام بردارند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی