Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۴ مرداد، روز تولد «عباس اقبال آشتیانی» مورخ، ادیب و بنیانگذار شیوه نوین علمی و تاریخ‌نگاری در تقویم استان مرکزی که سرزمین مشاهیر بزرگ تاریخ ایران است به نام روز آشتیان نام‌گذاری شده است.

به همین مناسبت مراسمی در مراسمی سالن آمفی تئاتر کتابخانه عباس اقبال آشتیانی شهر آشتیان از جلد ششم کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» به همت اسد الله عبدلی آشتیانی و جمعی از نویسندگان گردآوری شده است.

اسدالله عبدلی آشتیانی، نویسنده کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» گفت: خطه عالم خیز آشتیان نقش برجسته‌ای در ترویج تعالیم الهی و تربیت سیاستمداران و دانشمندان علمی و دینی دارد.

آشتیانی می‌گوید: این اثر شامل عناوین پیشینه تاریخی آشتیان، زبان و گویش آشتیان، اعیاد و جشن‌های ملی، مراسم مذهبی، امثال و حکم و باورها، شرح حال رجال و مشاهیر آشتیان، پژوهش‌های رجالی، پژوهش‌های مردم‌نگاری، پژوهش‌های اجتماعی، هنر‌های نمایشی و موسیقی، فرهنگ و معارف، پوشاک و خوراک و اسناد تاریخی است.


نویسنده کتاب «تاریخ و فرهنگ آشتیان» گفت: آشتیانی می‌گوید جایی که اسناد و مدارک وجود نداشته باشد، تاریخ نیز وجود ندارد و اکنون وظیفه ما است که با بیداری و هوشیاری از میراث فرهنگی، ادبی و تاریخی خود حراست و نگهداری کنیم و به عنوان ودیعه‌ای گران سنگ به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان آشتیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

 شهردار سنندج پنجشنبه شب در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته سنه که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سنندج در طول تاریخ همواره مامن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی اینچین گرانبها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

سیدانور رشیدی گفت: به مناسبت هفته فرهنگی سنه ۱۹ عنوان برنامه شاخص شهرداری سنندج تدارک شده است.

وی یادآور شد: در برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه برنامه‌های هفته سنه به هنر‌های گوناگون و اقشار و طیف‌های مختلف سنی توجه شده است.

وی، رونمایی از سردیس استاد نام آشنای کردستان استاد عباس کمندی را از برنامه‌های شاخص هفته سنه بیان کرد و ادامه داد: طی روز‌های اخیر شاهد ایثار جان یکی از شهروندان به نام آرمان بنفشی که برای نجات ۴ شهروند گرفتار در چاه بودیم با پیشنهاد استاندار مسیری به نام این جوان ایثارگر در این مراسم فرهنگی خواهیم بود.

همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته سنه از سردیس استاد نام‌اوازه عباس کمندی رونمایی شد.

زنده یاد عباس کمندی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر سنندج است. بر اساس آنچه عنوان شده است این هنرمند عرصه موسیقی هرگز از هیچ کس تقلید نکرده و سبک مخصوص به خود را داشت.

استاد کمندی اول خرداد ماه سال ۹۳ در سن ۶۲ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج دار فانی را وداع گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • میدان شهرت در ایران
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس