Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@03:13:58 GMT

توافق ایران و روسیه برای جایگزین سوئیفت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۶۸۸۷

توافق ایران و روسیه برای جایگزین سوئیفت

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با اشاره به استفاده از سیستم تبادل بانکی روسیه در ایران گفت که با قوی شدن گروه بریکس، دلار از مبادلات مالی کشور‌های عضو حذف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در صورت قوی شدن گروه بریکس، دلار از مبادلات مالی کشور‌های عضو حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اکنون مساله مهمی داریم و آن وارد شدن به اورآسیا، شانگهای و بریکس است و امیدوارم با تلاش مقامات ذیربط این امر محقق شود.

صفری درخصوص فعالیت در داخل سازمان شانگ‌های نیز خاطرنشاد کرد: ایران امیدوار است که ارز واحد پیشنهادی به زودی برای معاملات مالی و تجاری کشور‌های عضو این سازمان تصویب شود.

معاون وزیر خارجه در ادامه گفت: تهران و مسکو برای انجام مبادلات مالی پیشنهاد سیستم جدید به جای سوئیفت را مطرح کردند و اکنون تقریبا به توافق خوبی در این راستا رسیدیم.

وی همچنین تاکید کرد که دو کشور ایران و روسیه به توافقی درخصوص مبادلات تجاری از طریق ارز‌های ملی دست یافتند.

صفری درخصوص فعال شدن سیستم مالی روسیه (میر) در ایران نیز تاکید کرد: فکر کنم که نظام کارت بانکی «میر» به زودی در ایران فعال شود و درخصوص به کارگیری آن در کشور توافق شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روسیه و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، جلیل دارا در حاشیه برگزاری اکسپو ۲۰۲۴ و در بازدید از غرفه این استان، گفت: در استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعال کردن ۶ زنجیره فرعی و دو زنجیره اصلی کشمش و سفال وجود دارد که به دلیل کیفیت و اقبالی که در بازار جهانی دارند تقویت کننده مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند.

او افزود: خوشبختانه بر اساس گزارشات استان همدان رشد کالا‌هایی از این استان که در طبقه‌بندی زنجیره ارزش قرار دارند رو‌به بالا است که امیدواریم با سیاست‌گذاری وزارت کشور در سال جدید و شعار سال که مزین به جهش تولید و مشارکت مردم است شاهد حضور مردم در افزایش تولیدات و صادرات بیشتر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور، تاکید کرد: به طور قطع برکات خوبی از جهت اشتغال، تولید و درآمدزایی از مسیر مبادلات تجاری متمرکز بر محصولات دارای زنجیره ارزش این استان که شامل کشمش، سفال، چرم، گیاهان دارویی، مبل‌و‌منبت، سنگ‌های قیمتی و پوشاک است برای این استان رقم می‌خورد.

دیگر خبرها

  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • توضیحات وحیدی درباره طرح تقسیم استان تهران
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!