Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی صفری» معاون اقتصادی وزارت خارجه ایران در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد ایران و روسیه بر روی ایجاد سیستم مشترک پرداخت بین بانکی جایگزین سوئیفت (SWIFT) کار می‌کنند.

صفری در ابتدای این مصاحبه با بیان آنکه هر دو کشوری که می‌خواهند از سیستم دلاری جدا شوند باید سیستمی مانند سوئیفت برای خود مهیا کنند، گفت: «ایران و روسیه هر کدام به طور جداگانه سیستمی مانند سوئیفت ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون ما به طور عملی به توافق خوبی رسیده‌ایم که بر اساس آن می‌توانیم تبادل پولی بین دو کشور را انجام دهیم.»

صفری همچنین اعلام کرد سیستم «میر» روسیه به زودی در ایران راه‌اندازی خواهد شد و توافق‌هایی در این زمینه انجام شده است.

پیش از این هم کاخ کرملین روسیه اعلام کرده بود همکاری بین ایران و روسیه در زمینه اقتصادی رو به گسترش است.

در چندماه اخیر تبادلات میان دو کشور ۳۱ درصد افزایش داشته است و روسیه می‌گوید تهران و مسکو به زودی در تبادلات خود دلار آمریکا را کنار خواهند گذاشت.

امروز صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود تحریم‌های غرب علیه مسکو به علت جنگ در اوکراین، به نظر می‌رسد اقتصاد روسیه در برابر این طوفان بیش از انتظار مقاومت کرده است و از افزایش بهای انرژی سود برده است.

در حالی که رشد اقتصاد‌های بزرگ از جمله آمریکا و چین در حال کند شدن هستند، این گزارش اعلام کرد: «تخمین زده می‌شود که اقتصاد روسیه در سه ماهه دوم سال جاری کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی منقبض شده است و صادرات نفت خام و صادرات دیگر بهتر از حد انتظار بوده است».

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهدی صفری اقتصاد بین الملل روابط ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد