Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه سیل استان فارس، اظهار کرد: امروز قریب به ۲۰ مصوبه در جلسه دولت تصویب شد. وزیر اقتصاد گزارش خوبی از سامانه‌ای که در همین روزها رونمایی خواهد شد داد، این سامانه امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی را به سهامداران بورس اعطاء می‌کند تا بتوانند تسهیلات بانکی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه کسانی که سهام بورسی دارند که حدود ۵۰ میلیون نفر می‌شوند برای دریافت تسهیلات بانکی از این پس می‌توانند از سهام خود هم به عنوان وثیقه استفاده کنند.

وی افزود: دولت با جدیت مسیر اصلاح نظام بانکی را طی می‌کند و شروع آن هم از همین مسیر کمک به مردم و واقعی کردن تسهیلات است. دولت در این مسیر نظارت خواهد داشت و از بانک‌ها هم مطالبه‌گری می‌کند.

بهادری جهرمی یادآور شد: آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان هیات تطبیق مجلس ایراداتی را متوجه آیین‌نامه کرده بود که در جلسه امروز مطرح و بخشی از این ایرادات با نظر معاونت حقوقی و سایر بخش‌های مرتبط اصلاح شد و بخشی از ایرادات همچنان نیازمند بحث بیشتری بود که به کمیسیون بازگشت پیدا کرد تا پس از بحث و بررسی در صحن دولت تصویب شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: کلیت آیین‌نامه نهایی شده و قابلیت اجرا دارد و ان‌شاءالله این مسیر رتبه‌بندی با سرعت هرچه بیشتری پیش رود.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح دارویار که با مسیر بسیار خوبی توانست کار خود را فعلا در خصوص داروهای داخلی آغاز کند، بدون افزایش پرداخت از جیب بیماران و مراجعان به داروخانه و البته در خصوص داروهای تجویزشده، هیچ افزایش پرداختی در آن اتفاق نمی‌افتد.

سخنگوی دولت ادامه داد: این طرح هم کمک می‌کند به سمت مصرف درست‌تر دارو برویم و هم نظام بیمه‌ای ما را به شدت تقویت می‌کند و از تولیدکنندگان دارو در داخل کشور حمایت می‌کند و یک اصلاح اساسی در حوزه درمان و دارو رخ می‌دهد.

بهادری جهرمی یادآور شد: در همین راستا وزارت بهداشت پیشنهاد داشت که مالیات بر ارزش افزوده در خصوص واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی با توضیحاتی کاهش پیدا کند تا به پیشبرد این مسیر کمک کند.

ادامه دارد ...

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: علی بهادری جهرمی قانون رتبه بندی معلمان اصلاح نظام بانکی بهادری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد

‌به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی که چندی پیش به امضای دو وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت رسید، سرانجام امروز و پس از چند ماه تاخیر ابلاغ شد. طبق این آیین نامه، پلتفرم‌ها فقط می‌توانند در حوزه نسخه الکترونیکی فعالیت کنند و حمل و تحویل دارو از طریق سکوها برای نسخه کاغذی ممنوع است.

این آیین نامه که در ۱۲ ماده به تصویب رسیده از زمان ابلاغ به مدت ۶ ماه به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وظایف سکوها در حمل و نقل دارو

براساس ماده ۲ آیین نامه سکوهایی مجاز هستند خدمات مربوط به سفارش گیری و تحویل دارو را از طریق داروخانه های دارای مجوز بهره برداری ارائه کنند که دارای مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بوده و یا دارنده پروانه خدمات حمل و نقل، فناوری اطلاعات، هوشمندسازی از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باشند.

همچنین درج هر گونه تبلیغات و تشویق مستقیم و غیر مستقیم کاربران به مصرف فراورده های دارویی ممنوع است.

سکو موظف است اطلاعات مکانی برخط حمل کننده دارو را در اختیار کاربر و داروخانه قرار دهد.

این آیین نامه هرگونه دسترسی به واسطه ذخیره یا نگهداری کد رهگیری به محتوای نسخه الکترونیک توسط سکو را ممنوع کرده است.

ماده ۴ این آیین نامه نیز نحوه نسخه پیچی و بسته بندی دارو به منظور ارسال را مشخص کرده است. براین اساس نسخه پیچی دارو پس از دریافت کد رهگیری توسط داروخانه، در سامانه های تخصصی نسخه پیچی در داروخانه انجام می شود و دامنه خدمات حمل و نقل دارو از طریق سکوها صرفا در حوزه نسخه الکترونیکی بوده و پذیرش سفارش حمل و عرضه دارو از طریق سکوها برای نسخ کاغذی ممنوع است.

همچنین سکوها موظف هستند امکان ثبت شکایت و پیگیری برخط کاربران را تحت نظارت سازمان غذا و دارو در خصوص تخلفات داروخانه ها فراهم کنند.

شرایط تعطیلی دائم یا موقت سکوها

در صورتی که سکوی دارای مجوز، تصمیم به تعطیلی موقت یا دائم دارد، باید این موضوع را از یک ماه قبل از تعطیلی به اطلاع همه کاربران و مرجع صادرکننده مجوز خود برساند.

همچنین در این آیین نامه سازمان غذا و دارو موظف است سرویس به روز رسانی شده داروخانه ها، یا تایید به روز مجوز داروخانه های دارای درخواست را در اختیار سکوها قرار دهد.

کد خبر 6091130 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • بهادری جهرمی: پرچم بالاست؛ خداقوت و دست مریزاد بچه‌ها
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲