Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس به بارش‌های موسمی در برخی شهرستان‌های استان فارس اشاره کرد و گفت: سامانه بارشی کنونی در فارس تاکنون خسارتی نداشته است و تنها در شهرستان لار با آبگرفتگی معابر روبه رو شدیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، خلیل عبدالهی در خصوص آخرین جزئیات از بارندگی‌های اخیر در استان فارس اظهار داشت: روز سه شنبه چهارم مردادماه در مناطقی از استان فارس از جمله زرین‌دشت، داراب و لار با بارش های موسمی روبه رو شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: در شهر لار با آبگرفتگی مواجه شدیم که تا پایان بارندگی پرسنل شهرداری در این منطقه حضور داشتند و اقدامات لازم را برای حل  مشکلات آبگرفتگی انجام دادند. در واقع، نیم‌ساعت پس از بارندگی شرایط به روال عادی بازگشت.همه دستگاه های اجرایی استان فارس در حال آماده باش هستندعبدالهی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان درحال آماده باش هستند افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های استان فارس در آمادگی کامل به سر می‌برند و از روز سه شنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۱ تاکنون نیروهای اداره برق و شهرداری این آمادگی را داشته‌اند که از تجهیزات و امکانات خود در زمان وقوع حادثه بهره ببرند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: لایروبی و پاکسازی معابر، زیر پل‌ها و مجاری رودخانه‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.بارندگی‌ها،‌امروز هم ادامه داردعبدالهی گفت: این بارندگی‌ها ادامه دارد و امروز بعد از ظهر در شهرستان‌هایی مانند فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین، گراش، مهر، لامرد، بوانات و حتی کازرون شاهد بارندگی هستیم.این مقام مسئول اظهار داشت: صبح پنجشنبه نیز در شیراز، کازرون، ممسنی، رستم، سپیدان، اقلید، مرودشت، سعادت‌شهر، بوانات و سرچهان بارندگی‌ها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.وی ادامه داد: افزون بر اینکه به تمامی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های تابعه استان ضرورت حفظ آمادگی و مهیا نمودن امکانات و تجهیزات در اختیار جهت مقابله و مدیریت مخاطره پیش رو ابلاغ شده بود در تمام دهیاری‌ها نیز جلسه شورای مدیریت بحران برگزار شد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در حال حاضر همه اماکن تفرجگاهی تعطیل شده‌اند و اطلاعیه‌ای نیز صادر شده که مردم به این اماکن مراجعه نکنند.وی  توصیه کرد: مردم استان فارس طی مدت یاد شده همکاری و همیاری لازم را داشته باشند و از سفرهای غیرضروری و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات خودداری کنند.عبداللهی با بیان اینکه عشایر و دامداران نیر صاعقه را جدی بگیرند و از چرای دام و هرگونه اتراق در مناطق مرتفع و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند، گفت:کشاورزان نسبت به جمع آوری محصولات کشاورزی و نگهداری آنها در مکان های سرپوشیده و مناسب اقدام نموده و نسبت به استحکام فضاها و تأسیسات گلخانه ای و مواظبت از محصولات آمادگی لازم را داشته باشند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: مردم باید در این مدت، هشدارهای هواشناسی را کاملا جدی گرفته و از انجام هرگونه اقدامات خطرآفرین خودداری کنند.انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باران سیلاب فارس مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس استان فارس بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق دارای بارش شدید را تشریح کرد و گفت: ستاد‌های آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، حسین ظفری درباره آخرین وضعیت استان‌های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش‌های شدیدی در استان‌های غربی و جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش‌ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری راه‌های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش‌ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی‌ها هنوز ادامه دارد.

ظفری گفت: راه‌های اصلی باز هستند و تردد در جریان است.

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان‌ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیرو‌های امدادی در استان‌های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

ظفری با اشاره به آبگرفتگی‌ها گفت: در بخش‌هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه‌ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده‌ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیرو‌های امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدید‌های میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیرو‌های امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند.

ظفری گفت: ستاد‌های آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی‌ها تا پایان بارش‌ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش‌ها را نیز سپری می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری