Web Analytics Made Easy - Statcounter

غزل خسروی با بیان اینکه "قلعه قوس" یک بازی بومی و فکری دفاع از کشور است، گفت: این بازی مورد علاقه سردار سلیمانی بود و بعد از شهادت ایشان به نام سردار دلها ثبت ملی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غزل خسروی مسئول کارگروه بازی های بومی و محلی در مرکز آموزشی مریم در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ترویج بازی های محلی، احیای ارزش ها و باورهای سنتی یک جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توجه به بازی های بومی، محلی و احیای بخش عظیمی از این گنجینه های فرهنگی می تواند باعث افزایش روحیه خود باوری ما شود و تداوم آنها می تواند تحرک جسمی، فکری و فرهنگی را به همراه داشته باشد.   خسروی با بیان اینکه "قلعه قوس" یک بازی بومی و فکری دفاع از کشور است، افزود: این بازی مورد علاقه سردار سلیمانی بود که استراتژیک نیز هست و بعد از شهادت این بازی به نام سردار دلها ثبت ملی شد.   این مسئول تصریح کرد: بازی قلعه قوس یک بازی فکری، محلی و تاریخی مربوط به شهرستان رابر از توابع استان کرمان است.   خسروی افزود: این بازی سربازانی دارد که باید قلعه تیم مقابل را اشغال کنند، زمانی که روی این بازی متمرکز می شوید پی می برید ذهن سردار سلیمانی که این همه جنگنده بوده از این بازی شروع شده و بازی فوق العاده جذابی است و ۳ تا ۱۰ نفر می توانند به طور همزمان در این بازی شرکت کنند.     وی گفت: زمین بازی قلعه نام دارد و دفاع از آن وظیفه سربازان دوازده گانه است، نحوه چیدمان سرباز‌ها را قوس تعیین می‌کند که متشکل از ۴ چوب تراشیده شده شبیه به هم است که حکم همان تاس را در بازی‌های فکری دارد.   خسروی افزود: تعداد بازیکن یا سرباز نیز در این بازی متغیر است و می‌توان دو تیم یک تا ۵ نفره داشت که ترجیحا تیم‌های سه نفره بهترین وضعیت بازی هستند چرا که در این بازی نیاز به همفکری داریم.   این مسئول تاکید کرد: این بازی ثبت ملی شده و ضرورت دارد که به صورت گسترده آموزش داده شود تا در بین خانواده ها در زمان اوقات فراغت نهادینه شود.   وی با بیان اینکه والدین آشنایی کافی با این بازی ندارند، گفت: هنوز این بازی در جامعه نهادینه نشده اما در برخی از مراکز آموزشی در سطح استان و تهران آموزش داده می شود و مردم استان کرمان نیز بهترین بازیکنان هستند.   خسروی گفت: بازی "قلعه قوس" یک بازی ساده بومی است، اما در عین سادگی گاهی دقایق زیادی شما را مجذوب خود می‌کند و کسی که در این میان باهوش‌تر باشد، برنده بازی است.   این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید به این بازی ورود کند و حتی در مدارس نیز این بازی در زمان های ورزش و کلاس پرورشی آموزش داده شود، زیرا سردار دلها با این بازی سرمشق جنگ را آموخت.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سردار سلیمانی قلعه قوس یک بازی ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا سلیمانی، مهاجم سابق سایپا که این بار در مقابل تیم پیشین خود قرار گرفته بود، در ترکیب اصلی تیم مهدی تارتار بازی کرد و تلاش زیادی هم برای گلزنی انجام داد.

سلیمانی که این فصل7  گل به ثمر رسانده و با شش گل برترین گلزن نیم فصل دوم لیگ برتر نیز محسوب می‌شود، در دقیقه 84 روی ارسال رضا جعفری با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما موقعیت او تبدیل به گل نشد.

نکته جالب اینکه در این بازی ملوان صاحب یک ضربه پنالتی هم شد اما برخلاف بازیهای قبلی سلیمانی پشت توپ قرار نگرفت اما باوجود عدم گلزنی در این بازی، مهاجم محبوب مهدی تارتار، نمایش خوب و موثری را ارائه کرد.

او حالا خود را آماده شش بازی پایانی لیگ برتر می‌کند که شاید سبب شود تا او برای اولین بار با گل زده دو رقمی فصل را به پایان برساند.

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد