Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که سنگاپور موقتا اجازه اقامت رئیس‌جمهوری پیشین سریلانکا را تمدید کرده، یک مقام مطلع می‌گوید که او به فکر بازگشت است. گوتابایا راجاپاکسه در پی تظاهرات گسترده در سریلانکا و حمله معترضان به منزلش از این کشور گریخت و استعفا داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین، گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سابق سریلانکا در اوایل ماه میلادی جاری ابتدا با یک جت نظامی به مالدیو گریخت و سپس به سنگاپور رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در حالی فرار کرد که معترضان وارد کاخ ریاست جمهوری سریلانکا شده و با تصرف دفاتر رئیس‌جمهوری، خواستار استعفای وی بودند.

راجاپاکسه که اکنون در سنگاپور به‌ سر می‌برد، نامه استعفای خود را به سریلانکا ارسال و کابینه این کشور در ۱۵ ژوئیه رسما با استعفای وی موافقت کرد.

از آنجا که مقامات سنگاپور اعلام کردند که راجاپاکسه با ویزای محدود گردشگری وارد این کشور شده و درخواست پناهندگی نداده است، مقصد نهایی راجاپاکسه مورد بحث بسیار قرار گرفته، زیرا اگر قصد داشت در سنگاپور بماند، درخواست پناهندگی می‌داد.

با این حال امروز (چهارشنبه) روزنامه استریتس تایمز گزارش داد که سنگاپور ویزای راجاپاکسه را برای ۱۴ روز دیگر (تا یازدهم ماه اوت) تمدید کرده است. ویزای فعلی وی در ۲۸ ژوئیه (پنجشنبه) منقضی می‌شود.

برخی می‌گفتند که او می‌خواهد به امارات برود، برخی دیگر نیز گمان داشتند که او منتظر ویزای آمریکاست. همسر و فرزندان وی در آمریکا زندگی می‌کنند و راجاپاکسه نیز پیش از انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهوری سریلانکا اقامت آمریکا را در دست داشت، اما طبق قانون، وقتی رهبری کشورش را در دست گرفت، اقامت آمریکایش را باطل کرد.

اما باندولا گوناواردنا، سخنگوی کابینه سریلانکا امروز (سه‌شنبه) به شکل تلویحی به گزارشگران گفت که راجاپاکسه قصد دارد به کشورش بازگردد و مخفی نشده است. یک مقام دیگر کابینه این کشور نیز تصریح کرد که راجاپاکسه دیگر قصد فعالیت سیاسی ندارد.

این سخنگو گفت «تا جایی که من اطلاع دارم، انتظار می‌رود که او (راجاپاکسه) بازگردد» اما از ارائه زمان دقیق بازگشت احتمالی وی خودداری کرد.

گرچه مردم سریلانکا به دلیل مدیریت اقتصادی ضعیف راجاپاکسه که این کشور را درگیر وخیم‌ترین بحران اقتصادی خود از زمان استقلال کرده، از او خشمگین هستند، اما دولت جدید این کشور تاکنون نشانه‌ای از خصومت با وی از خود نشان نداده است.

رانیل ویکرمسینگه، رئیس‌جمهوری جدید سریلانکا از متحدان راجاپاکسه بوده و از حمایت حزب سیاسی وی برخوردار است. چهره‌های دولت ویکرمسینگه نیز تفاوت چندانی با دولت راجاپاکسه ندارند. از این رو، بسیاری بر این باورند که گرچه راجاپاکسه دیگر از مصونیت قانونی رئیس‌جمهوری برخوردار نیست و مردم سریلانکا نیز خواستار محاکمه وی هستند، اما بعید است که ویکرمسینگه درباره عملکرد این رئیس‌جمهوری سابق کشورش در دوران فعالیتش، تحقیقاتی انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات در سریلانکا گوتابایا راجاپاکسه سنگاپور رانیل ویکرمسینگه رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردید در یونایتد: احتمال بازگشت ستاره جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، گرینوود در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته منچستر یونایتد را ترک کرد و به صورت قرضی با قرارداد یک ساله به ختافه پیوست و از زمان حضور در این تیم توانست به یکی از مهره‌های کلیدی و موثر آنها تبدیل شود.

عملکرد خوب و در رقابت‌های این فصل لالیگا توجه چند باشگاه بزرگ اروپایی مانند بارسلونا و اتلتیکو مادرید و همچنین یوونتوس را جلب کرد و گفته شده بود که مذاکراتی با مدیر برنامه او از سوی این سه باشگاه انجام شده است اما حالا به نظر می‌رسد که یونایتد برنامه دیگری برای این بازیکن دارد.

روزنامه تایمز خبر داده است که این ستاره انگلیسی توانسته است بار دیگر توجه مدیران یونایتد را جلب کند و اگر پیشنهاد بسیار قابل توجهی برای او به دست آنها نرسد، این احتمال وجود دارد که او بار دیگر به اولدترافورد برگردد.

سر جیم راتکلیف، مالک منچستریونایتد، پیش از این به این موضوع اشاره کرده و مدعی شده بود که هنوز هیچ تصمیمی درباره آینده گرینوود گرفته نشده است. هرچند شرایط مالی یونایتد و قوانین فرپلی مالی باعث شده است که احتمال فروش چند بازیکن از جمله او در این تابستان وجود داشته باشد.

دیگر خبرها

  • با تور سریلانکا به کدام شهرها سفر می‌کنیم؟
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش قوه قضائیه به احتمال آزادی زنجانی: ۲۰ سال حبس باید تحمل کند
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • تردید در یونایتد: احتمال بازگشت ستاره جنجالی
  • رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا