Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در مراسم رونمایی از اولین اپراتور هوشمند سیستم اطفای حریق اظهار داشت:‌ سازمان آتش‌نشانی تهران در تلاش است که رویکرد این سازمان را از حادثه‌»حوری به ایده‌محوری تغییر دهد چرا که ما سازمان حادثه نیستیم و وظیفه ایمنی و هوشمندسازی در این راستا را  داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های بسیار مؤثری را در حوزه ارتقاء ایمنی شهر و ساختمان‌ها می‌توان برداشت گفت:‌ امیدواریم حوادث در سطح شهر بسیار اندک باشد و اگر هم به وقوع پیوست با رویکردهای هوشمندسازی کمترین خسارات را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: رنکینگ شهرهای دنیا را امروزه با پارامترهایی مانند امنیت و ایمنی می‌سنجند و ما برای تحقق شعار واقعی هوشمندسازی شهر گام‌های مؤثری را برداشته‌ایم.

وی با اشاره به رونمایی از اولین اپراتور هوشمند سیستم اطفای حریق گفت: این سیستم مزایای بسیار زیادی دارد از جمله اینکه اعلام حریق در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از وقوع آن به دستگاه‌ها و واحدهای عملیاتی مانند آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود و این قضیه در جهت کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان و نجات جان آنها بسیار حائز اهمیت است. همچنین خسارات کمتری به لحاظ مالی برای افراد در زمان حادثه را شاهد خواهیم بود.

محمدی بیان داشت: همچنین بسیاری از افراد مانند بیماران و یا سالمندان پس از وقوع حادثه ارتباط با دستگاه‌هایی مانند سازمان آتش‌نشانی برای آنها زمان‌بر است و یا مقدور نیست که راه‌اندازی سیستم اطفای حریق هوشمند در این زمینه کمک‌رسان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از اماکن مانند بازارها، شب‌هنگام تعطیل است و نه تنها کسی ممکن است در بازار نباشد و حریق را اطلاع دهد بلکه ممکن است حریق مدت‌ها طول بکشد و اطلاع‌رسانی جهت امدادرسانی زمان‌بر شود. لذا این اپراتور هوشمند سیستم اطفای حریق بسیار مؤثر خواهد بود و اعزام سریع به محل حادثه را توسط آتش‌نشانان به همراه دارد.

وی گفت:‌همچنین از طریق این اپراتور هوشمند سیستم اطفای حریق دسترسی آتش‌نشانان به پلن معماری و نقشه محل حادثه نیز امکانپذیر است و نیروهای آتش‌‌نشانی در حین اعزام به مسیر نیز امکان تحلیل خواهند داشت و این مسأله راندمان کار را افزایش می‌دهد.

محمدی گفت: ساختمان‌های تهران در حال حاضر به سامانه‌های اطفای حریق در حال اتصال هستند ولی برخی از ساختمان‌ها در تعمیر و نگهداری این سیستم مشکل دارند و باید این قضایا برخط شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در زمان وقوع حریق اعزام و رسیدن به محل دست ما است ولی کشف حریق و اعلام آن بر عهده ما نیست گفت: بر اساس استاندارد جهانی مدت زمان رسیدن به محل حادثه توسط آتش‌نشانان 4 تا 6 ثانیه است که اکنون نیروهای آتش‌نشانی پس از 4 دقیقه و 13 ثانیه به طور میانگین به محل حادثه می‌رسند که به روزرسانی تجهیزات و سیستم‌های هوشمند در کاهش بیشتر این زمان حائز اهمیت است.

وی گفت:‌ بایگانی‌های محرمانه،‌انبارهای پرخطر، ساختمان‌های عمومی و مراکز دولتی از جمله بخش‌هایی هستند که راه‌اندازی اپراتور هوشمند سیستم اطفای حریق برای آنها در کاهش حوادث و خطرات ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلاسکو آتش نشانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران محل حادثه ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.
 
به گزارش ایرنا؛ جواد سپاهی اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.
 
وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.
 
وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.
 
فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.
 
وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد