Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: ما هیچ چیزی شبیه نماز جمعه نداریم. وقتی در عمق کار نمازجمعه وارد میشویم می‌بینیم با مجموع این خصوصیات، حتی استثنائی‌تر از حج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به اینکه نماز جمعه بخاطر خصوصیاتی که دارد یک فریضه‌ی صددرصد استثنائی است فرمودند: ما هیچ چیزی شبیه نماز جمعه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی در عمق کار نمازجمعه وارد میشویم می‌بینیم با مجموع این خصوصیات، حتی استثنائی‌تر از حج است.

ایشان ادامه دادند: یک خصوصیت این است که دو عامل اساسی حیات طیبه را به هم وصل کرده  و گره زده؛ این دو عامل چیست؟ یکی ذکراللّه، یکی حضور مردمی.

حضرت آیت الله خامنه ای ادامه فرمودند: وقتی یک چنین اجتماعی مانند نماز جمعه وجود دارد که هر هفته جمع کثیری از مردم یک شهر یک جایی معیّنی جمع میشوند دور هم، این میتواند یک پایگاهی یک قرارگاهی باشد برای همه‌ی موضوعات مهم و مطرح یک جامعه.

رهبر انقلاب افزودند: از مسائل فکری تا خدمات اجتماعی تا همکاریهای مردمی و تا آمادگیها و بسیج نظامی؛ همه چیز در این اجتماع هفتگی مستمر پشت سر هم تحقق پیدا میکند و وجود پیدا میکند.

ایشان با بیان اینکه اجتماع و حضور مردمی یک چیز مهمی است فرمودند: اینجاست که شما باید حسّاس  باشید، اگر چنانچه نماز جمعه‌ی این هفته‌تان از نماز جمعه‌ی مثلاً یک ماه قبلتان جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید. اصلاً اساس کار حضور مردم است.

رهبر انقلاب ادامه دادند: وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمعی نازل میشود. بر جمع نازل میشود. در قرآن دارد: «‌فَإِنَّ الذِّکْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» این نفع میشود برای همه. بله، شما تنهایی هم که خودتان نماز شب میخوانید در اتاق تنها خدای متعال نفع میدهد به شما، اما اینجا این نفع، نفع عمومی است. همه‌ی مجموعه نفع میبرند.

 

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه

منبع: تسنیم

tags # کاظم صدیقی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه