Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سخاوت اسدی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت افزود: براساس نیاز بازار کار مهارت‌های صنایع منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تدوین شده و با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با تاکید براینکه توسعه آموزش های مهارتی باید بر اساس استانداردهای جهانی و نیاز صنایع استان بوشهر باشد اظهار کرد: با توجه به نیاز شرکت‌های منطقه و با تعامل با آموزش فنی و حرفه ای افرادی که در حرفه های نقشه کشی، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، کاشی کاری و آجر چینی، جوشکاری و مونتاژ کاری، ماشین آلات دوار، داربست بندی، آرماتور و قالب بندی، برق‌کاری و لوله کشی صنعتی مهارت فرا گیرند با تضمین اشتغال جذب بازار کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی اضافه کرد: استان بوشهر در شرایطی دارای آمار بالای بیکاری است که به تنهایی به اندازه چند استان فرصت شغلی دارد و تنها جوانان این استان باید برای اشتغال در صنایع مهارت‌افزایی شوند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: با توسعه آموزش‌های مهارتی هم راستا با نیاز صنایع در جذب و بکارگیری نیروهای بومی در صنایع و شکوفایی و توسعه استان بوشهر گام های مهم برداشته می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی ساختار بهره‌وری شرکت‌های نفتی در پارس جنوبی را توسعه می‌دهد و با برگزاری آموزش‌های مهارتی برای شاغلان صنعت در توسعه و پیشرفت شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی سهیم می‌شویم.

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه تلاش گسترده‌ای انجام شده تا آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازها و شرایط استان بوشهر ارائه شود، افزود: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف میسر می‌شود.

وی اضافه کرد: هشت هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه‌های مختلف تدوین شده و از نظر ظرفیت‌های مهارتی در استان بوشهر کمبودی احساس نمی‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با وجود ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان بوشهر و وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات خوب، این اداره کل آمادگی کامل دارد حرفه‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی صاحبان صنعت در شهرستان‌های این استان برگزار کند.

دراهکی با اشاره به اهمیت تعامل صنعت و مراکز فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه صنایع نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.

برچسب‌ها عسلویه بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عسلویه بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فنی و حرفه ای استان بوشهر آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»، حامل پیام‌های معناداری است و می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشورمان نوید دهد.در همین راستا پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

خاکساری عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه این دانشگاه برای توسعه از تمرکز روی تحقیق و توسعه محض توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب‌وکار افزایش یافته و در همین راستا نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) با حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شیشه همدان، شرکت قطعه سازان سینا، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت تعاونی زرین بتن اکباتان، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، شرکت لیکا، شرکت هلدینگ ساختمانی خشت سبز، شرکت آروین پارس نیرو، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی تولید روستایی استان همدان، شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان، واحد فن‌آور به نگار، واحد فناور بهین رویش سبز، شرکت شتاب‌دهنده برازه، شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور، گروه پژوهشی سنجش و تصحیح با بیومکانیک، رسانه همدان پیام، فرهنگسرای کسب‌وکار شهرداری، گروه رسانه و ارتباطات مرکز تندرستی و سلامت، شرکت تبلیغاتی اهورا در این رویداد حضور دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مطرح کرد: آیین افتتاحیه این رویداد در ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار و نمایشگاه جنبی به همراه برگزاری چند کارگاه مهارتی و کارآفرینی از برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است