Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - کرمان، پس از پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر هفته بارانی در استان  و ورود سامانه بارسی بسیار قوی، ستاد مدیریت بحران استان، استاندار، مدیران و فرمانداران از پیش‌بینی تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی سیل خبر دادند، بر اساس این پیش‌بینی‌ها بارندگی‌ها از جنوب و غرب استان کرمان آغاز و استان را فرا می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمد نکوآمال مدیرکل هواشناسی استان کرمان، سامانه در روز چهارشنبه تقویت می‌شود، این بارش‌ها در استان کرمان بسیار زیاد و خسارت‌بار است و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

بازدید میدانی استاندار کرمان از اقدامات پیشگیرانه در مهار سیل

در پی هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش‌های رگباری و سیل آسا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان چهارم مرداد ماه، راهی شهرستان‌های جنوبی کرمان شد و از تمهیدات و اقدامات شهرستان‌های جنوبی ‌در راستای مهار و مقابله با طغیان رودخانه‌ها و سیلاب احتمالی به صورت میدانی بازدید کرد.

استاندار کرمان بدو ورود به شهرستان قلعه‌گنج از اقدامات پیشگیرانه مناطق سیل‌خیز، جاده‌های در مسیر سیلاب، پل‌ها و دیگر مناطق حادثه‌خیز به صورت میدانی بازدید و دستورات لازم جهت پیشگیری و مهار سیل را صادر کرد.

فداکار در آغازین ساعت بامداد پنجم مرداد ماه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان قلعه‌گنج را تشکیل داد و گفت: تمامی دستگاه‌ها پای کار باشند تا از خطرات احتمالی کاسته و حتی جان یک نفر از دست نرود.

استاندار کرمان در ستاد بحران شهرستان منوجان نیز به هشدارهای وقوع سیل در استان اشاره کرد و افزود: به‌خاطر هشدارهای سیل در دو روز آینده باید سطح مراقبت‌ها را افزایش داده و تقسیم کار صورت گیرد و مکان‌هایی که احتمال وقوع حادثه در آنجا وجود دارد را پایش کرده و مراقبت‌های قبل از سیل انجام شود ضمن آنکه خانه‌هایی که نشست پیدا کرده‌اند را شناسایی کنیم.

 

امدادرسانی هلال‌احمر به 280 نفر متاثر از سیل‌های اخیر در جنوب کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان رودبارجنوب بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر در طی 2 روز گذشته 280 نفر متاثر از سیل و بارندگی‌های اخیر در جنوب استان را امدادرسانی کردند.

رضا فلاح بیان کرد: در پی وقوع بارندگی‌های شدید در نقاط مختلف استان؛ امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان کرمان تا کنون با ارزیابی 25 شهر و روستا 280 نفر متاثر از سیل را امدادرسانی کردند.

وی افزود: تا کنون 315 نفر در شهرستان‌های ارزوئیه، کهنوج، عنبرآباد، جیرفت، منوجان، قلعه‌گنج، رودبارجنوب، فاریاب، رابر، بافت، سیرجان و شهربابک در بارندگی‌های اخیر دچار حادثه شدند.

فلاح با اشاره به حضور 32 تیم امدادونجات در مناطق حادثه دیده خاطرنشان کرد: 130 امدادگر و نجاتگر به حادثه دیدگان در شهرستان های مختلف امدادرسانی می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با اشاره به ارتباط مستمر جمعیت هلال احمر استان کرمان با اداره هواشناسی تصریح کرد: تمام نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت در سراسر استان در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی همچنین به آماده‌باش تیم امداد هوایی هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: تا کنون چندین محموله از اقلام امدادی و بسته‌های غذایی به شهرستان‌های جنوب، شرق و غرب استان ارسال شده است.

 

مدیران شهرستان بافت در آماده‌باش/ آزادسازی مسیر رودخانه و پل‌ها

فرهاد آراسته فرماندار شهرستان بافت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: باتوجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی در طی روزهای جاری در استان و طغیان رودخانه‌های فصلی کلیه اعضای ستاد بحران شهرستان بافت به صورت آماده‌باش بوده و در شهرستان حضور دارند.

وی گفت: تمام اخطارهای هواشناسی و ستاد بحران در اختیار ادارات ذیرربط قرار گرفته است و ادارات مسؤل را نسبت به آزادسازی مسیر رودخانه و پل‌ها موظف کرده‌ایم که این کار در حال انجام است و به مردم توصیه می‌کنیم که از رودخانه‌ها فاصله‌ بگیرند.

خسارت باران به محصول خرما

محمد فلاح فرماندار قلعه‌گنج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارندگی را در دهستان رمشک با ۵۲ میلی‌متر، دهستان مارز ۵۰ میلی‌متر و بخش مرکزی ۱۶ میلی‌متر داشته‌ایم که در این راستا خساراتی به محصولات کشاورزی و باغات مردم وارد شده است.

وی با بیان اینکه باران در این فصل برای درختان خرما زیان‌بار است که در این زمینه آسیب دیدند، عنوان کرد: راه‌های روستایی دهستان مارز مسدود شد که بازگشایی شده ولی همچنان در برخی روستاها تردد امکانپذیر نیست.

فرماندار قلعه‌گنج با اشاره به طغیان رودخانه سورگاه افزود: روستاهای چراغ‌آباد، جنگل‌آباد و حاجی‌آباد متاثر از سیل شدند که نیازمند است این رودخانه به نحو اصولی و فنی لایروبی و با دایک حفاظتی بتنی محکم‌سازی شود.

فلاح تاکید کرد: حداقل چهار سدی که در مصوبه ستاد بحران در سفر وزیر کشور در جیرفت داشتیم مطالعه انجام گیرد قطعا بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد که نیازمند است منابع طبیعی و آبخیزداری زودتر مطالعه طرح و در اجرای آن تسریع داشته باشند.

 

آبگرفتگی 100 منزل روستایی در فاریاب

سیدحسام‌الدین حسینی فرماندار فاریاب نیز اظهار کرد: در پی بارش باران و طوفان شدید در شهرستان فاریاب از ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه تا ساعت ۲۰ شب گذشته که باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شد راه مواصلاتی کهنوج به فاریاب و راه بیش از 20 روستا در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور بخش مرکزی و بخش هور در این شهرستان با مرکز  قطع شد.

وی عنوان کرد:  بنا به اخبار واصله به ستاد بحران شهرستان از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی تا این لحظه بیش از ۱۰۰ باب منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شده همچنین این بارندگی‌ها باعث آبگرفتگی معابر شهری و بعضی معابر روستایی شده است .

فرماندار فاریاب بیان داشت: برق ۵ روستا قطع شده که با همت مدیریت برق شهرستان برق وصل شده و هم‌اکنون تمامی راه‌های مواصلاتی شهرستان باز و مشترکین از خدمات آب و برق به‌صورت عادی بهره‌مند هستند.

تا روز جمعه شرایط برای وقوع ناپایداری‌ها مهیاست

طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز جمعه همچنان شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در اکثر مناطق استان خصوصا نیمه غربی مهیاست طی این مدت طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق محتمل است.

روزهای شنبه و یکشنبه از شدت بارش در استان کاسته شده و فقط در جنوب غرب استان بارش ادامه خواهد داشت و با توجه به استقرار سامانه فعال بارشی، در مناطقی که رطوبت کمتری دارند وزش باد و خیزش گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه مونسون در کرمان طغیان رودخانه ها نفر متاثر از سیل جمعیت هلال احمر استاندار کرمان بحران شهرستان استان کرمان ستاد بحران بارندگی ها آماده باش قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در دیدار با امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

استاندار ایلام از آمادگی کامل از جمله تامین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام را ضرورت دانست و گفت: زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تامین می‌شود و امیدواریم این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان گفت: امیدواریم این بازدیدها منشا خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، این اقدام را مایه افتخار هر ایرانی عنوان کرد و افزود: سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

وی عنوان کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تامین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار گفت: کنگره اربعین‌حسینی به‌عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا به همه اعضای ستاد اربعین و در راس آن استاندار ایلام که به‌صورت میدانی پای کار بودند عرض خداقوت دارم.

ی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولین استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نشست امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به درخواست‌های استاندار در خصوص استقرار تیپ مستقل ارتش و استقرار یک فروند بالگرد نیروهای مسلح در ایلام، قول پیگیری مساعد دادند.

کد خبر 6091092

دیگر خبرها

  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب