Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار قشم گفت: تدابیر لازم برای مقابله با تبعات بحران احتمالی حاصل از بارش‌های شدید و طوفان در این شهرستان اندیشیده شده است. - اخبار استانها -

سیدمحمد محمدحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم با اشاره به فعالیت سامانه مونسونی که طی روزهای اخیر استان‌های جنوبی و سیستان و بلوچستان را درگیر کرده است، اظهار داشت:‌ به دلیل واقع شدن قشم در میانه آب‌های خلیج فارس و گستردگی این جزیره، انتظار بر این است که قشم بیشترین تاثیرات و چالش‌ها را از فعالیت این سامانه تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برگزاری نشست پاسخ به بحران شهرستان اشاره و یادآور شد: در پی ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر در بین دستگا‌ه‌های مربوطه و فعال‌ نگه داشتن و آماده‌باش سیستم‌ها و تجهیزات مربوطه به طور همه جانبه هستیم تا در صورت نیاز بتوانیم در کمترین زمان ممکن بیشترین تاثیر و کمک‌رسانی را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه آگاهی‌ و اطلاع دادن در باب مدیریت بحران و کاهش خطرات در زمان‌های بحران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ما در مرکز شهرستان و جزایر تابعه در حوزه فعالیت‌ها و ترددهای دریایی از روزهای گذشته اقدام به اطلاع‌رسانی گسترده با هدف کاهش خطرات و حفظ ایمنی مردم کرده‌ایم که امیدواریم دریانوردان عزیز که در معرض بیشترین ناآرامی‌های دریایی و جوی در این روزها هستند با جدی گرفتن هشدارها و رعایت دستورالعمل‌ها از این روزهای پرتلاطم دریایی به سلامت گذر کنند.

وی ضمن تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در شهرستان قشم افزود: عزیزان ما در سپاه، انتظامی و دریابانی همواره آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی و مدیریت چالش‌های متاثر از بحران‌های طبیعی اعلام کردند.

تشدید فعالیت بارشی سامانه مونسون در هرمزگان/ 24 ساعت آینده بیشترین میزان بارش‌ها در سراسر استان تجربه می‌شودآخرین اخبار سیل و بارش‌های اخیر | خیمه سنگین "مونسون" بر 40درصد ایران/ تا اوایل هفته بعد فعالیت سامانه ادامه دارد + فیلم و نموداررودخانه سرباز در پی بارش‌های "مونسونی" طغیان کرد + فیلم

محمدحسنیی در ادامه افزود:‌ طی دو سه بارندگی بزرگ سال‌های اخیر در قشم به ویژه در محلات قدیمی مرکز شهرستان شاهد بروز چالش‌هایی از جمله آبگرفتگی معابر و برخی از منازل مردم بوده‌ایم در این راستا نیز تدابیری اندیشیده شده تا حتی‌الامکان از بروز خسارت به مردم و منازل مسکونی و اصناف کاسته شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: ما با سنجش دقیق امکانات و شرایط خطرپذیری بخش‌ها و مناطق مختلف شهرستان‌، نسبت به مدیریت و ساماندهی دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها و کمک‌گیری از شوراها اقدامات لازم را صورت داده‌ایم.

انتهای پیام/7558/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند