Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گردهمایی بزرگ دوامیان شهر تهران اظهارداشت: تهران به عنوان کلانشهری که قرار است الگویی برای سایر شهرها شود، با انواع و اقسام مخاطرات مواجه خواهد بود و باید برای پیشگیری و مقابله با این بحران ها آمادگی داشته باشد و مردم در این کار نقش اساسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: داوطلبان واکنش اضطراری نسخه بومی برای مدیریت بحران جامعه محور هستند و در بحران‌های بزرگ دولت‌ها به تنهایی نمی توانند از عهده مدیریت بحران بر آیند؛ در شرایطی پایتخت تحویل این دوره از مدیریت شهری شد که مردم در صف‌های به هم تنیده به دنبال واکسن می گشتند و اکنون با کمک همین گروه ها و سایر گروه‌های مرتبط در نقطه ای هستیم که تعداد فوت شدگان به حداقل رسیده است.   

نصیری ادامه داد: گروه‌های دوام مسجد محور، مدرسه محور و دوام متخصصین از برنامه های ما است؛ ۱۳۰۰ عضو جدید در این دوره به گروه‌های دوام اضافه شده است و  ۲۱ هزار ثبت نام  در این دوره داشتیم و بعد از ۷ سال جلسه ای در این رابطه برگزار می شود؛ همچنین گروه‌های دوام در این دوره ۴ سال جوان تر شده و ۲ درصد به عدالت جنسیتی نزدیکتر شده است. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به خواسته های گروه های دوام اضافه کرد: جایگاه خانه دوام و ایمنی باید در تمام سراهای محلات تثبیت شود؛ مدیر سرای محله باید از دوام حمایت کند و دوامیان درخواست دارند از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت حوادث رئیس سازمان راه مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه رود‌ها بپرهیزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع فعالیت متناوب سامانه بارشی و وزش باد شدید از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور، وقوع مخاطراتی نظیر بارش باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش بینی شده است.

یزدی مهر در خصوص لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در ترددها، به ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد لذا از همه مردم استان تهران و گردشگران احتمالی می‌خواهیم ضمن عدم توقف در بستر مسیل‌ها از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: با توجه به هشدار زرد صادر شده، امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست. لذا از همه عزیزانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در این محور‌ها خودداری کنند.

وی توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع باد شدید در مدت یاد شده در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه کاره پرهیز شود.

یزدی مهر بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و نهر‌ها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید و عنوان کرد: به همه بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در خصوص هشدار صادر شده بیندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار زرد صادر شده توسط هواشناسی به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: با توجه به هشدار ابلاغی، مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه‌های مذکور در آماده باش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد