Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و پنجاه و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

درمان نظامیان اوکراین در آلمان توسط آمریکا ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۸

یک مقام آمریکایی از موافقت وزارت دفاع این کشور با درمان نظامیان مجروح ارتش اوکراین در جنگ با روسیه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع رسانه‌ای در آمریکا خبر دادند، وزارت دفاع آمریکا رسما موافقت خود را با طرحی که اواخر ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی) درباره اوکراین ارائه شده بود، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا خبر داد که این وزارتخانه طرح پیشنهادی برای درمان نظامیان زخمی ارتش اوکراین در جنگ با روسیه در بیمارستان آمریکایی در آلمان را تصویب کرد.

موافقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با درمان نظامیان زخمی اوکراینی در شرایطی انجام شده که با گذشت نزدیک به پنج ماه از دستور ولادیمیر پوتین برای آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین»، درگیری‌ها ادامه دارد.

مذاکرات محرمانه میان مسکو و تل‌آویو برای کاهش تنش ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۷

رسانه‌های عبری زبان از گفت‌وگوهای دیپلماتیک و محرمانه میان مسکو و تل‌آویو با هدف حل و فصل بحران شکل گرفته میان آنها پس از تصمیم روسیه درباره "آژانس یهود" پرده برداشتند.

 "وای‌نت"، وبگاه روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که گفت‌وگوهای دیپلماتیکی میان مسکو و دولت تل‌آویو با هدف رفع تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی درپی تصمیم وزارت دادگستری روسیه درباره "آژانس یهود" در جریان است.

وای‌نت در این باره به مذاکرات محرمانه‌ای اشاره کرد که طی آن مسکو پیام‌های اطمینان بخشی به تل‌آویو ارسال کرده است.

طبق این گزارش، روسیه به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است روابط سیاسی میان دو طرف بحرانی نیست و نباید به موضوع آژانس یهود با این دید نگاه کرد؛ چراکه این مسئله صرفا یک موضوع حقوقی است.

این وبگاه همچنین نوشت؛ رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود پیام‌های اطمینان بخشی به روسیه ارسال و تاکید کرده است که مشتاقانه منتظر حل بحران و کاهش تنش است.

وای‌نت همچنین گزارش داد؛ تعلل مسکو در اعطای ویزای ورود به اعضای هیئت اسرائیلی به ریاست "تمار کابلان"، وکیل وزارت امور خارجه دولت رژیم صهیونیستی، ممکن است مانع از رسیدن این هیئت به روسیه پیش از برگزاری جلسه دادگاه مسکو درباره دادخواست انحلال آژانس یهود در روسیه شود.

این رسانه در ادامه به نقل از یک مقام صهیونیست آورده است: در نهایت راه حلی برای پایان دادن به بحران آژانس پیدا می‌شود، اما این بدان معنا نیست که بحران با روسیه به همین جا ختم می‌شود. این بحران میان روسیه و غرب است. اسرائیل بخشی از غرب است. آژانس یهود در روسیه به عنوان یک سازمان مشکل ساز و مسئول فرار مغزها از روسیه تلقی می‌شود و این نباید به موضع اسرائیل درقبال جنگ روسیه در اوکراین ارتباط داده شود.

در ادامه تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی، وزارت دادگستری روسیه جمعه دادخواست انحلال "آژانس یهود" را ارائه کرد. پیشتر فعالیت این آژانس در روسیه تعلیق شده بود.

آژانس یهود یک سازمان غیرانتفاعی است که مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی را ترویج می‌کند.

وزارت دادگستری روسیه این درخواست را ۱۵ ژوئیه ارائه کرد و قرار است فردا (پنج‌شنبه ۲۸ ژوئیه) بررسی شود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز در این باره گزارش داد که نخستین جلسه مقدماتی بررسی درخواست انحلال آژانس یهود در ۲۸ ژوئیه در دادگاه منطقه‌ "باسمانی" مسکو برگزار می‌شود.

این رسانه اعلام کرد که این درخواست به دلیل نقض قوانین روسیه مطرح شده است.

تعلیق فعالیت "آژانس یهود" که از اواخر دوره کمونیسم در اتحاد جماهیر شوروی و در روسیه فعالیت داشته، نشان‌دهنده وخامت جدی روابط میان اسرائیل و روسیه بوده و ممکن است تلاش‌های یهودیان برای خروج از روسیه را با مشکل مواجه سازد. در دو دهه گذشته بیش از یک میلیون یهودی روسیه را به مقصد اسرائیل ترک کرده‌اند.

مسکو: تنها بخشی از نیروهای مسلح روسیه در عملیات ویژه اوکراین حضور دارند ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۶

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تنها بخشی از نیروهای مسلح این کشور در عملیات نظامی ویژه در اوکراین شرکت دارند و تعداد نیروهای درگیر برای انجام وظایف تعیین شده کافی است.

به گزارش خبرگزاری تاس، براساس اعلامیه وزارت دفاع روسیه، ما توجه شما را به این واقعیت جلب می کنیم که تنها بخشی از نیروهای مسلح فدراسیون روسیه درگیر عملیات نظامی ویژه هستند و اندازه آن برای اجرای کلیه وظایف تعیین شده توسط فرمانده کل قوا کافی است.

ماکرون: بحران جهانی غذا طولانی‌تر از جنگ اوکراین خواهد شد ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۵

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد، بحران جهانی غذا از جنگ روسیه در اوکراین طولانی‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشستی پیرامون امنیت جهانی غذا در کامرون گفت: جنگ در اوکراین برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. بی‌ثباتی در بازار مواد غذایی حتی بیشتر از آن طول خواهد کشید. در نتیجه، ما باید به تعامل با این وضعیت بحرانی ادامه دهیم. گذشته از همه این‌ها، پیامدهای این جنگ در شش، ۱۲ و یا ۱۸ ماه تمام نخواهد شد.

وی افزود: ادامه تامین محصولات با کیفت خوب برای مردم و توسعه کشاورزی پایدار امری ضروری است.

رهبران جهان و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به یک بحران غذایی قریب‌الوقوع و گسترده از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها به اختلال‌ها در زنجیره‌های تامین غذا، افزایش قیمت‌ها، از بین رفتن تولید محصولات کشاورزی در یکی از بزرگ‌ترین مناطق تولید غلات در جهان اشاره کرده و روسیه را به "مسدود کردن محموله‌های غلات در بنادر دریای سیاه اوکراین" متهم کرده‌اند.

ماکرون همچنین نگرانی خود را از گسترش روابط دیپلماتیک و نظامی روسیه با تعدادی از کشورهای آفریقایی ابراز کرد.

وی گفت: روسیه یک قدرت سیاسی و نظامی بزرگ است و با بسیاری از کشورهای آفریقایی روابط اقتصادی و نظامی دارد. ما این مساله را همکاری نمی‌نامیم بلکه تبانی با مقامات سیاسی ضعیف یا شوراهای نظامی غیرقانونی است.

ترس آمریکا از تسلیم اروپا در برابر روسیه ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۳

در پی کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا و احتمال کمبود گاز در زمستان، یک مقام ارشد حوزه امنیت انرژی آمریکا با هدف برنامه‌ریزی اضطراری و به دلیل هراس واشنگتن از تضعیف موضع اتحادیه اروپا در مقابل روسیه به پاریس سفر کرد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، «آموس هولشتاین» مشاور ارشد امنیت انرژی ایالات‌متحده برای گفت‌وگو بر سر برنامه ریزی اضطراری اروپا و آمریکا در شرایط کمبود گاز در زمستان به پاریس و سپس بروکسل می رود.

این شبکه خبری به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت «جو بایدن» نگران است که کمبود گاز ناشی از کاهش عرضه روسیه، سبب تضعیف اتحادیه اروپا در برابر مسکو شود.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به سی‌ان‌ان گفت: تاثیر کمبود گاز بر اروپا می‌تواند بر آمریکا هم تاثیر بگذارد و قیمت گاز و برق را افزایش دهد و آزمون بزرگی برای مقاومت و اتحاد اروپا در برابر روسیه خواهد بود.

در سفر این مقام آمریکایی قرار است درباره راه‌های افزایش تولید انرژی هسته‌ای هم بحث و تبادل نظر صورت گیرد. آمریکا به ویژه امیدوار است دولت آلمان را متقاعد کند که در برنامه های خود برای حذف تدریجی انرژی هسته ای تجدیدنظر کند و فعالیت سه نیروگاه ه هسته ای را گسترش دهد.

«گازپروم» غول انرژی روسیه اخیرا اعلام کرد که مجبور است عملیات یک توربین دیگر ساخت زیمنس را متوقف کند و فعالیت آن به منظور انجام تعمیرات باید متوقف گردد. این سبب شده تا ظرفیت ایستگاه کمپرسور "پورتووایا" (در ساحل دریای بالتیک) به نصف برسد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در اظهاراتی نسبت به کاهش عرضه گاز به اروپا هشدار داده بود.

درخواست اوکراینی ها از زلنسکی برای معرفی جانسون به عنوان نخست وزیر

بیش از ۲۵۰۰ اوکراینی طوماری مربوط به اعطای حق شهروندی اوکراین به نخست وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس و انتصاب وی به عنوان نخست وزیر کشورشان را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس به رغم از دست دادن محبوبیتش در داخل کشور و در نهایت مجبور شدن برای کناره‌گیری از سمتش پس از سیل استعفای وزرای کابینه‌اش در اوایل ژوئیه سال جاری میلادی، به خاطر حمایت صریحش از اوکراین در مبارزاتش با روسیه همچنان یک چهره محترم و قابل تحسین در کی‌یف ست.

تصویر جانسون بر روی نقاشی‌ها، دیوارنگاره‌ها و حتی کیک‌ها در کی‌یف نقش بسته و برخی اوکراینی‌ها با علاقه وی را "جانسونیوک" (Johnsoniuk) خطاب می‌کنند.

این طومار خطاب به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نقاط قوت جانسون را به عنوان "حمایت جهانی از بوریس جانسون با موضعی مشخص و شفاف در برابر حمله نظامی به اوکراین و برخورداری از خرد در حوزه‌های سیاسی، مالی و حقوقی" مطرح می کند.

با این حال، این طومار به یکی از جنبه‌های منفی چنین انتصابی اذعان می‌کند و آن این است که این کار مطابق قانون اساسی اوکراین نیست.

در همین حال، چند ساعت پس از امضای این طومار در روز سه‌شنبه در سایت طومارهای رسمی اوکراین، جانسون مدال "رهبری سر وینستون چرچیل" را به زلنسکی به خاطر آنچه که دفتر نخست وزیری انگلیس آن را "شجاعت، مبارزه و عزت فوق‌العاده" در مواجهه با حمله روسیه توصیف کرده، اهدا کرد.

زلنسکی در هنگام دریافت این مدال به امضای این طومار هیچ اشاره‌ای نکرد اما اگر این طومار توسط ۲۵ هزار تن امضا شود موظف خواهد بود تا پاسخی رسمی به آن بدهد.

زلنسکی به هنگام دریافت این مدال از طریق یک تماس ویدئویی از کی‌یف، نقل قولی از چرچیل، نخست وزیر دوران جنگ انگلیس مطرح کرد و گفت: وقتی شرایط دشوار شد، جانسون اصلا به فکر دست کشیدن از تلاش نبود.

جانسون در مراسم اعطای این مدال به زلنسکی که به صورت مجازی در آن شرکت داشت، گفت: چهار صبح ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی بود که با من تماس گرفتید و گفتید که اتفاق باورنکردنی رخ داده و تانک‌های روسی از مرزهای یک کشور مستقل در اروپا عبور کرده و موشک‌های کروز در سراسر اوکراین در حال انفجار هستند. در آن لحظه بحرانی، با یک آزمون رهبری مواجه شدید که به اندازه چالش به وجود آمده برای چرچیل در عملیات بلیتس سال ۱۹۴۰ میلادی جدی و حساس بود.

بلیتس عملیات و بمباران هوایی انگلیس در خلال جنگ جهانی دوم از سوی نیروی هوایی آلمان بود. در این عملیات راهبردی، لندن و نقاط دیگر انگلیس پنجاه و هفت شب پی‌درپی از سوی نیروی هوایی آلمان مورد تهاجم هوایی و بمباران قرار گرفت. در این تهاجم بیش از دو میلیون خانه آسیب‌دیده یا نابود شدند و بیش از ۴۰٫۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. بمباران به اهداف خود که مجبور کردن انگلیس به تسلیم و وارد کردن ضربه جدی به اقتصاد نظامی این کشور بود، نرسید. هشت ماه بمباران هرگز جلوی تولیدات انگلیس را نگرفت، و صنایع جنگی به فعالیت و گسترش خود ادامه دادند.

وی در این مراسم که در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس برگزار شد، افزود: در حالی که روس‌ها حملات خود به کی‌یف را آغاز کرده بودند، می دانستید که شما در راس فهرست هدف‌هایشان قرار دارید و می دانستید که جوخه‌های قاتلان در حال جست و جو برای پیدا کردن شما هستند. شما می توانستید کی‌ِیف را ترک کنید، می‌توانستید بگویید که نجات اوکراین مستلزم زنده ماندن رئیس جمهورش است. اما شما ولودیمیر، هیچ یک از این کارها را انجام ندادید و انتخاب کردید تا در کی‌یف و در بین مردم اوکراین بمانید درست مثل کاری که چرچیل در سال ۱۹۴۰ میلادی انجام داد و در لندن ماند. تصور می‌کنم که روح چرچیل همگام با شما شده است.

برگزاری رزمایش بزرگ و راهبردی روسیه و چین در نزدیکی مرزهای اوکراین

در حالیکه ماشین جنگی روسیه سرگرم نبرد با اوکراین است، وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب به وقت تهران اعلام کرده که ارتش روسیه قصد دارد چندی دیگر رزمایش‌های راهبردی را در شرق این کشور برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری‌ «آسوشیتدپرس» وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که رزمایش «وستوک» از ۳۰ اوت تا ۵ سپتامبر (۸ تا ۱۴ شهریور) برگزار خواهد شد.

به نظر می‌رسد که روسیه قصد دارد این پیام را ارسال کند که با وجود جنگ پنج ماهه پرهزینه در اوکراین، همچنان بر دفاع از کل قلمرو خود متمرکز بوده و از نظر نظامی قادر به حفظ موقعیت خود است.

روزنامه «دیلی میل» نیز سه شنبه به وقت تهران در این باره نوشت، چین نیروها و تانک‌های خود را برای شرکت در این رزمایش در بحبوحه تشدید تنش‌ها بابت اوکراین به روسیه می فرستد.

در دوره‌های قبلی برگزاری این رزمایش که با حضور روسیه، چین و مغولستان برگزار شد، هم از نظر نظامی و تاکتیکی و هم به دلیل اهمیت ژئوپلیتیکی اهمیت ویژه‌ای داشت.

این رزمایش اتحاد راهبردی جدید بین روسیه و چین را تایید و این پیام بسیار روشنی را به غرب می‌رساند. مضمون این پیام این است که اگر ناتو بخواهد به آنها حمله کند یا در هر صورت وارد مناطق مورد علاقه روسیه و چین شود، پاسخ محور چین و روسیه بسیار سخت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ناتو در آن برهه اعلام کرده که رزمایش بزرگ روسیه را به دقت زیر نظر دارد.

«دایلان وایت» از مقام‌های ناتو دراین باره گفت: «نیروهای ناتو به تماشای داوطلبانه این رزمایش دعوت شده‌اند و این پیشنهاد در حال بررسی است. وستوک تمرکز روسیه را بر درگیری در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد. این الگویی است که ما در طی چندین سال از روسیه شاهد بوده‌ایم.»

در رزمایش وستوک ۲۰۱۸، ۳۰۰ هزار نظامی، بیش از ۱۰۰۰ فروند هواپیما و دو ناوگان دریایی، و همه یگان‌های هوابرد حضور داشتند.

ترکیه: توافقنامه انتقال غلات بین روسیه و اوکراین 120 روزه است

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شامگاه روز سه‌شنبه گفت که این کشور در تلاش پیشبرد طرحی برای انتقال امن غلات از اوکراین بوده و کشتی‌های غلات نیز در داخل بنادر اوکراین بازرسی خواهند شد.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «نمایندگانی از ترکیه و سازمان ملل در جریان روند بازرسی کشتی‌ها در اوکراین حضور خواهند داشت».

وزیر دفاع ترکیه گفت: «اوکراینی‌ها کشتی‌ها را برای عبور از گذرگاه‌های امن و عاری از مین، راهنمایی خواهند کرد».

آکار گفت: «نمایندگانی از روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در راستای خارج کردن نخستین کشتی از بنادر اوکراین عمل می‌کنند».

وی ادامه داد: «توافق انتقال غلات 120 روز ادامه خواهد داشت و اگر کسی به آن اعتراض نکند، ادامه می‌یابد».

وزیر دفاع ترکیه گفت: «کشتی‌ةای حامل غلاتف از طریق دریای سیاه به صورت امن به سوی استانبول حرکت خواهند کرد».

پس از اینکه روسیه، اوکراین و سازمان ملل و ترکیه روز جمعه، توافقنامه ای برای صادرات غلات، مواد غذایی و کود شیمیایی از بنادر اوکراین امضا کردند، یوری واسکوف، معاون وزیر زیرساخت اوکراین به روزنامه «ایکانومیک تراس» گفت، کی‌یف قصد دارد تا حدود ۳ میلیون تن گندم و سایر محصولات کشاورزی را در هر ماه از طریق بنادر دریای سیاه صادر کند.

ارسال سامانه موشکی چندگانه به اوکراین توسط آلمان

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین سه سامانه چندگانه راکت انداز «Mars-II» از این کشور دریافت کرده است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که برلین بسته جدیدی از تسلیحات سنگین را به اوکراین ارسال کرده است. این بسته کمک‌های نظامی شامل چند سامانه راکتی چندگانه بوده که پیشتر آلمان قولش را به کی‌یف داده بود.

لامبرشت اضافه کرد: «سامانه‌های موشک انداز چندگانه Mars-II و سه سامانه هاویتزر PZH 2000 که پیشتر قول آن داده شوده بود، تحویل داده شد. ما به قولمان عمل کردیم».

بر اساس گفته رسانه‌های آلمان، دست کم سه سامانه Mars-II به اوکراین ارسال شده است.

سامانه Mars-II، نسخه اروپایی سامانه موشک انداز آمریکایی چندگانه MLRS است. این سامانه به طور مشترک توسط آلمان، فرانسه و ایتالیا توسعه یافته است.

بر اساس اعلام شرکت آلمانی KMW که یکی از شرکت‌های سازنده این سامانه است، Mars-II قادر به شلیک 12 موشک طی یک دقیقه و با برد 70 کیلومتری است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این سامانه قادر به شلیک موشک‌های هدایت شونده‌ای است که از سامانه GPS استفاده می‌کنند.

این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شامگاه دوشنبه از تصویب کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین در اتحادیه اروپا به‌شدت انتقاد کرد.

زاخارووا با صدور بیانیه‌ای گفت اتحادیه اروپا در حالی که به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهد، چشم خود را بر فساد کامل مقامات کی‌یف می‌بندد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم روسیه جنگ اوکراین اروپا آمریکا ناتو چین اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم گزارش خبرگزاری وزارت دفاع روسیه رژیم صهیونیستی اروپا در برابر اتحادیه اروپا درمان نظامیان اوکراینی ها روسیه و چین میان مسکو آژانس یهود اعلام کرده ۱۴۰۱ ۰۵ ۰۵ وزیر دفاع کمبود گاز نخست وزیر یک مقام سه شنبه تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند