Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بعد از گذشت روزهای آرام و آبی کرونایی متاسفانه عادی‌انگاری و کم‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی موجب شد روزهای کرونایی مجددا بحرانی شود.

این روزها اصلا وضعیت کرونا در استان خوب نیست و افزایش شمار مبتلایان و بیماران سرپایی و در مقابل بیماران بدحال و بستری نشان‌دهنده تکرار روزهای پردردسر کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بخواهیم و نخواهیم واقعیت این است پیک هفتم در استان آغاز شده و روند عادی‌سازی و ازطرفی رفع محدودیت‌ها بدون در نظر گرفتن گستردگی موج سفرها در مازندران این شرایط را برای مازندران رقم زد.

نکته مهم کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک است که حتی انتشار اخبار متعدد در زمینه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه بر این شرایط دامن زده است.

باتوجه به این‌ شرایط می‌توان گفت روزهای سخت کرونایی در انتظار مازندران است و تجربه پیک‌های قبلی نشان داده مهم‌ترین راه کنترل ویروس اعمال محدودیت‌های کرونایی و اجرای جدی پروتکل‌های بهداشتی است.

از  همه مهم‌تر اینکه در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک کاملا کنار گذاشته شده و اگر در اماکن عمومی فردی از ماسک استفاده کند مورد تعجب باشد.

عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره با اشاره به افزایش سیر بیماری در مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر ۹ شهرستان قرمز شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد شهرها افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه بیماران سرپایی و بستری کرونایی در مازندران ۳ برابر شده است، افزود: بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال آماده شدن برای شرایط فوق بحرانی احتمالی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها پر شده است، تصریح کرد: تزریق دز یادآور واکسیناسیون مورد تاکید است؛ چراکه با توجه به افزایش موارد ابتلا در استان تزریق یک نوبت یادآور به تمامی افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنها گذشته است توصیه می‌شود.

علی‌پور گفت: کودکان به‌دلیل تزریق نشدن واکسن بیشتر در معرض خطر قرار دارند و میزان بستری کودکان در این پیک بیشتر از پیک‌های قبلی است و همچنین خانم‌های باردار نیز باید مراقب باشند.

در شبانه‌روز گذشته با شناسایی تعداد ۱۲۰ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۴۲۵ نفر رسید که از این تعداد ۸۳ نفر بدحال هستند درحالی‌که موارد ابتلا و بیماران بدحال به زیر ۵۰ و موارد بستری در استان دو رقمی شده بود که نشان‌دهنده وضعیت نگران‌کننده استان مازندران است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: پیک هفتم سویه ا میکرون موارد ابتلا بستری شدگان کرونایی فوتی های کرونایی تابستان ۱۴۰۱ پزشکی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟