Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با تأکید بر اینکه با آمار و شعار نمی توان با اعیاد مقابله کرد، گفت: باید اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر نتیجه‌بخش باشد.

سرهنگ مجید زائری صبح امروز(چهارشنبه 5 مرداد) در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان اظهار کرد: جمع آوری معتادان از جمله معتادان متجاهر باید هدفمند باشد چراکه اعتبارات و بودجه های ما در این بخش محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با آمار و شعار نمی توان با اعتیاد مقابله کرد، افزود: باید اقداماتِ منجر به خروجی در دستور کار قرار گیرد و پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد به طور همزمان مورد توجه باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان به روند درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: در درمان اعتیاد توجه به حوزه روانشناسی و روانشناختی نتایج و تأثیرگذاری بهتری به دنبال دارد، گلستان برای اجرای الگوی جامع، نظامند و یکپارچه ساماندهی و مدیریت اعتیاد و جمع آوری معتادان متجاهر استقبال می کند.

زائری با بیان اینکه خروجی و نتایج درمان اعتیاد در کمپ ها و همچنین در حوزه متادون درمانی ضعیف است، گفت:متأسفانه روند درمان در کمپ ها آنطور که باید منجر به ترک نمی شود.

وی تأکید کرد: ورود خیرین و تأمین زیرساخت های لازم برای مقابله با مواد مخدر اقدامی مثبت است اما در کنار آن باید به تأثیرگذاری مطلوب در حوزه درمان توجه کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به اینکه برای اجتماعی کردن معتادان مشکل داریم، متذکر شد: باید بررسی کرد که آیا خانواده حاضر به پذیرش فرد بهبودیافته است، در واقع فرد موردنظر پس از درمان باید به شرایط برسد که خانواده حاضر به پذیرش او شود.

زائری با اشاره به اینکه براساس آمار سازمان جهانی مبارزه با مواد مخدر، در حال حاضر ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا درگیر اعتیاد هستند که سهم کشورمان از این میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، افزود: با احتساب یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از معتادان غیررسمی و تفننی، این میزان به چهار میلیون و ۴۰۰ نفر نیز می رسد.

وی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان اعتیاد را منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و ابراز داشت: مواد مخدر بستر را برای سایر آسیب ها فراهم‌ می کند، امروزه ۵۰ درصد سرقت های گلستان جزو سرقت های خرد هستند که ریشه در اعتیاد دارد و اکثر سارقان سابقه اعتیاد دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گلستان پلیس مبارزه با مواد مخدر اعتیاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر گلستان درمان اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه