Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از ارسال گسترده تجهیزات نظامی ارتش این کشور به سمت مرز با ترکیه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع عراقی امروز چهارشنبه از گسیل شدن تجهیزات گسترده نظامی ارتش عراق به استان نینوا در شمال این کشور خبر داد.

این منبع بیان کرد: ستون وابسته به ارتش عراق بامداد امروز به سمت استان نینوا مشاهده شده است که حامل تجهیزات نظامی عظیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور تاکید کرد: احتمالا هدف از این تحرک نظامی، کنترل مرزهای عراق با ترکیه است.

تحرکات امنیتی و پارلمانی عراق 

از سوی دیگر السومریه نیوز گزارش داد: عراق شاهد تحرکات امنیتی و پارلمانی در واکنش به اقدامات ترکیه است و آخرین مورد هم آمادگی برای استقرار نیرو در مرز عراق با ترکیه است.

هیئت عالی رتبه امنیتی به زاخو در شمال غرب استان دهوک رسیده است و تحرکات نظامی از سوی عملیات مشترک به دنبال حمله ترکیه شروع شده است.

این هیئت شامل «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، معاون رئیس ستاد ارتش و فرمانده نیروهای مرزبانی عراق است که به «باطوفه» در استان دهوک رفته‌اند.

صحبت از استقرار گسترده ارتش و نیروهای امنیتی در طول نوار مرزی با ترکیه است.

در عرصه تحرکات پارلمانی هم نشستی اخیرا به ریاست «شاخوان عبدالله » معاون رئیس پارلمان درباره تحولات امنیتی برگزار شد و این در حالی است که پارلمان منتظر دریافت نتیجه گزارش کمیته حقیقت یاب پارلمانی است تا جزئیات حمله مشخص شود.

این در حالی است که شفق نیوز گزارش داد که ساختمان کنسولگری ترکیه در شهر موصل عراق بامداد امروز هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.

یک منبع امنیتی عراقی در این باره گفت: حمله به کنسولگری ترکیه در موصل با خمپاره انجام شده و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که محل پرتاب این خمپاره‌ها از منطقه «الساده بعویزه» و «العرکوب» بوده است.

به گفته این منبع امنیتی، خمپاره‌ها به مجمتع مسکونی الحدباء که مقر کنسولگری ترکیه هم در آن قرار دارد، اصابت کرده است.

در مقابل، کنسولگری ترکیه در موصل با بیان اینکه 4 خمپاره پرتاب شده است، اعلام کرد: «محمد کوچوک»، سرکنسول این کشور و پرسنل کنسولگری در سلامت کامل هستند و کسی دچار جراحت نشده است.

حمله توپخانه‌ای ترکیه به تفرجگاه زاخو در شمال استان دهوک که به کشته و زخمی شدن نزدیک به 30 نفر انجامید، با واکنش‌های سیاسی و مردمی عراق همراه بود.

حمله به دکل‌های برق در عراق

منابع عراقی اعلام کردند که دکل‌ها و خطوط انتقال برق فشار قوی در روستای «قرحه قازان» در نزدیکی شهر الحویجه در استان کرکوک، با بمب هدف حمله قرار گرفت که منجر به قطع ارتباط با دکل‌های برق اطراف شد.

در پی این حمله، 4 دکل برق به صورت کامل تخریب شد.

وزارت برق عراق اعلام کرد که نیروهای این وزارتخانه در آمادگی کامل و در حال اصلاح خطوط برق هستند.

حمله به دکل‌های انتقال برق در مناطق شمال و شرق عراق، خسارت‌های زیادی برجای می‌گذارد و موجب قطعی برق برای چندین ساعت می‌شود.

معمولا حمله به دکل‌های فشار قوی انجام می‌شود که انرژی را از ایران از طریق دیالی به مرکز کشور و بغداد علاوه بر سایر برج‌ها در کرکوک و صلاح الدین در شمال کشور انتقال می‌دهند.

مقامات عراق تاکید دارند که گروه تروریستی داعش پشت این حملات است.

پرونده اردوگاه الهول بسته می‌شود؟

وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که 29 هزار شهروند عراقی در اردوگاه الهول تحت کنترل نیروهای «قسد» در سوریه به سر می‌برند.

«کریم النوری»، قائم‌مقام وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق، طی اظهاراتی اعلام کرد که بیش از 70 هزار آواره از همه نقاط جهان در این اردوگاه به سر می‌برند که 29 هزار نفر از آنها عراقی هستند.

وی افزود که تاکنون 600 خانوار از این اردوگاه به عراق بازگشته‌اند که از میان آنها 300 خانوار به خانه‌های خود رفته‌اند.

النوری تأکید کرد که وزارت امور مهاجران و آوارگان مسئول امدادرسانی به آوارگان را بر عهده دارد و اقدامات امنیتی به این وزارتخانه مربوط می‌شود.

وی گفت: این وزارتخانه در نظر دارد که پرونده آوارگان در عراق را ببندد. در دوره دولت «مصطفی الکاظمی» 50 اردوگاه در عراق برچیده شده و فقط 26 اردوگاه در اقلیم کردستان است که همچنان باقی است و برچیدن آنها نیاز به همکاری اقلیم کردستان دارد.

در این راستا، یک مقام در این وزارتخانه تأکید کرد که عملا مسئولیت اداره پرونده آوارگان بر عهده دستگاه امنیت ملی عراق است؛ اما روند بازگشت آنها در موارد طولانی می‌شود چون برخی گروه‌های مسلح مستقر در شهرهای آزادشده از چنگ داعش اجازه بازگشت آوارگان را نمی‌دهند.

وی گفت که خانوارهایی که از اردوگاه الهول به عراق برمی‌گردند و اکثراً خانواده‌های تروریست‌های داعش هستند به دقت و سختگیری ارزیابی امنیتی می‌شوند و در اردوگاه «جدعه» در غرب موصل مورد بازپروری و آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند.

همزمان «محمد عباس الحدیدی»، عضو سازمان دجله، یک سازمان مردم‌نهاد فعال در بخش امدادرسانی به آوارگان، تأکید کرد که تجربه بازگرداندن 600 خانوار از اردوگاه الهول بسیار موفق بود و بدون هیچ ملاحظاتی انجام شد.

وی افزود که بیش از 200 کودک بعد از بازگشت و بازپروری به مدارس رفته‌اند.

الحدیدی تأکید کرد که این روند زیر نظر دستگاه‌های امنیتی عراق و با حمایت ائتلاف بین‌المللی انجام می‌شود؛ اما همچنان تعداد افرادی که به کشور بازمی‌گردند محدود است.

وی افزود که ایده وجود اردوگاه واسطه برای بازپروری آوارگان پیش از انتقالشان به شهرها و سکونتگاه‌هایشان ایده موفق و ضروری بوده اما لازم است که اردوگاه جدعه که مرکز این بازپروری است توسعه پیدا کند تا روند بازگشت آورگان سرعت پیدا کند.

حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق/ 5 راکت به سمت «زلیکان» شلیک شدهدف قرار گرفتن 27 دکل برق ظرف کمتر از یک هفته در عراقهشدار ائتلاف «فتح» عراق به بازگشت صدها داعشی از اردوگاه الهول

تاکنون دولت عراق بارها خواستار آن شده که جامعه جهانی به مسئولیت خود در برچیدن اردوگاه «الهول» و انتقال ساکنان آن به کشورهایشان عمل کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنسولگری ترکیه اردوگاه الهول دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است

نایب‌رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» گفت طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است.

به گزارش ایسنا، «خلیل الحیه» معاون رهبر حماس در نوار غزه در گفتگو با شبکه الاقصی گفت: «طوفان الاقصی ضربه‌ای پیشدستانه به دشمن قبل از حمله به غزه بود و راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست.»

الحیه افزود: «آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یکی از اهداف نبرد طوفان الاقصی بود. طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید. مقاومت در این نبرد آرمان فلسطین را در سراسر جهان زنده کرد.»

نایب رئیس جنبش حماس تصریح کرد: «مقاومت کذب ادعاهای دشمن و ارتش شکست خورده آن را برملا کرد. ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد.»

خلیل الحیه ادامه داد: «حقیقت ارتش جنایتکار صهیونیستی در این نبرد آشکار شد. طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برد.»

وی خاطرنشان کرد: « ما به دنبال پایان جنگ هستیم اما رژیم اشغالگر نمی‌خواهد. نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند تا به زندان نیفتد. نتانیاهو از ترس آینده سیاسی‌اش به دنبال راه انداختن جنگی منطقه‌ای است.»

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه در ادامه عنوان کرد: «هدف ما در هفتم اکتبر عملیاتی محدود بود، اینکه تعدادی نظامی را اسیر بگیریم تا آن‌ها را با اسرای خود مبادله کنیم اما لشکر غزه ارتش رژیم صهیونیستی به طور کامل فروپاشید.»

وی اضافه کرد: «دشمن صهیونیستی پس از نبرد طوفان الاقصی دچار شوک، بی‌اعتمادی و فروپاشی سیستم امنیتی شد، برای همین آمریکا سریعا برای نجات این رژیم شکست خورده وارد عمل شد و دشمن اشغالگر پس از فروپاشی اسطوره‌ای که در طول سالیان بنا نهاده بود، می‌خواست آبروی خود را بازگرداند. رژیم اشغالگر قصد انتقام گیری، کوچاندن فلسطینیان و بمباران‌های کورکورانه و کشتار را داشت، چرا که از نظر اطلاعاتی کاملا کور شده بود و چیزی از مقاومت در غزه نمی‌دانست، بنابراین در پیش‌بینی طوفان الاقصی ناکام ماند.»

الحیه گفت: دشمن اهداف بزرگی را برای خود تعیین کرد، همچون نابودی حماس و بازگرداندن اسرای خود، اما آنچه طی ۶ ماه گذشته انجام داده، نابودی ۶۰ درصد از غزه بوده است و خود نیز اعتراف کرد که تنها ۱۵ درصد از توانمندی مقاومت در غزه را از بین بردند. دشمن از هر منطقه‌ای در غزه که خارج می‌شود و دوباره به آن بازمی‌گردد مجددا با شیرمردان قسام مواجه می‌شود. دشمن صهیونیستی نتوانسته جاسوسی برای خود در غزه پیدا کند و خانواده‌های فلسطینی در غزه بسیار بهتر از چیزی بودند که فکرش را می‌کردیم و ما همیشه به آن‌ها حسن ظن داشتیم و آن‌ها طرح دشمن برای ایجاد ارتباط با خانواده‌ها و عشایر را ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: «ما می‌خواهیم جنگ همین الان متوقف شود و انعطاف لازم را از خود نشان دادیم اما دشمن صهیونیستی مخالفت می‌کند و باز تاکید می‌کنیم بدون توقف کامل جنگ توافقی در کار نخواهد بود. نتانیاهو از اتفاقات بعد از جنگ همچون تعقیب قضایی و سیاسی هراسان است برای همین به دنبال راه انداختن جنگی منطقه‌ای است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است