Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورالدین بازگیر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس هشدار هواشناسی، از امروز تا شنبه آینده، احتمال بارندگی شدید و وقوع سیلاب در حوضه‌های زهره، مارون و بالادست کارون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب در این حوضه‌ها، ضروری است که شهروندان، گردشگران، کوهنوردان، عشایر و پیمانکاران به رودخانه‌ها، رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نزدیک نشوند و از تردد و یا توقف در اطراف این مناطق خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دیروز صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، با اعلام آماده باش در استان، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، فعال شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب در ۱۰ شهرستان شامل اندیکا، باغملک، ایذه، رامهرمز، هفتکل، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، بهبهان و هندیجان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی خوزستان، که پیش از این نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از چهارشنبه تا سه‌شنبه آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود، امروز با تغییر سطح آن، هشدار سطح قرمز صادر و اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از ظهر جمعه ۷ مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه ۹ مرداد۱۴۰۱ رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی  و خیزش گرد و خاک و احتمال وقوع توفان در جلگه خوزستان پیش بینی شده است.

بارندگی شدید ۳۱ تیر در شهرستان‌های نی‌ریز، سلطان شهباز استهبان و داراب در استان فارس، وقوع سیلاب و جان باختن ۲۳ نفر را به دنبال داشت.

بر اساس اعلام هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه تا جمعه در یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و شمال استان خوزستان با تشدید فعالیت رگبارهای موسمی شاهد سیلاب‌های شدید و گسترده خواهیم بود.

همچنین گزارش‌ها حاکیست سامانه بارشی مونسون بارش شدید و وقوع سیلاب را در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس به دنبال داشته است. در زاهدان بر اثر برق گرفتگی در باران ۲ شهروند جان خود را از دست دادند.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

برچسب‌ها رودخانه کارون مدیریت بحران خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودخانه کارون مدیریت بحران خوزستان رودخانه کارون مدیریت بحران خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان اهواز وقوع سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی با اشاره به انتشار هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به هشدار این سازمان مبنی بر بارش رگباری و شدید باران و نیز وزش شدید باد در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) ۱۳ استان تحت تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

وی افزود: این بارش‌ها در روز ۱۱ اردیبهشت نیمه جنوبی استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) نیز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان شاهد بارش‌های شدید بهاری خواهیم بود.

محمودی با اشاره به اینکه بارش‌ها در روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این روز استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بارش‌های شدید و رگباری باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطر نشان کرد: امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به یاری مردم و آسیب دیدگان بشتابند.

وی از هموطنان خواست در این روز‌ها حتی‌امکان از تردد در ارتفاعات و یا اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمودی افزود: هموطنان در صورت بروز حادثه می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره ندای امداد (۱۱۲) تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته