Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: ترویج و تعالی فرهنگ مهارت‌آموزی در استان اردبیل مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل،سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل در پیامی به‌مناسبت هفته ملی مهارت، از دست‌اندرکاران این حوزه خصوصاً فرمانداران خواست به ترویج و تعالی فرهنگ مهارت‌آموزی و گسترش همه‌جانبه آن به‌عنوان ضرورت جدی رشد و توسعه استان، توجه کرده و با اهتمام مضاعف، به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنند که استان اردبیل در حوزه مهارت‌آموزی، به جایگاهی ممتاز دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل پیام استاندار اردبیل به‌مناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در عصر حاضر، مهارت به امتیازی تبدیل شده که دانایی و توانایی را از دنیای دانش تئوری به فضای واقعی کار پیوند می‌دهد. مهارت نه تنها تعالی اقتصادی، بلکه تعالی اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی را هم می‌تواند به‌دنبال بیاورد. از سوی دیگر، تحولات چشمگیر در دنیا بیش از هر زمان دیگری ضرورت بهره‌مندی از مهارت‌های نو برای کسب قدرت و ثروت در بازار کار داخلی و جهانی را نمایان می‌سازد زیرا افرادی در میدان سخت رقابت، پیروز می‌شوند که بتوانند از عنصر مهم زمان برای فراگیری مشاغل نو همچون هوش مصنوعی، رباتیک و کسب‌وکارهای الکترونیک، بهره ببرند.

با این باور، در جامعه امروز که مهارت‌آموزی، پیش‌نیازی برای توسعه و رشد متوازن محسوب می‌شود ضروری است متولیان امر، اعم از آموزش‌وپرورش، دانشگاه و اداره‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در استان اردبیل که به‌جهت بهره‌مندی از ظرفیت مهم نیروی‌های جوان، به توسعه این آموزش‌ها در بستر جامعه و در محیط‌های دانشگاهی و عمومی نیاز دارد هم‌سو و همدل در ارتقای ‌فرهنگ ملی مهارت و متناسب‌سازی آموزش‌ها با بازار روز و نیازهای آینده جامعه، کوشا باشند تا با تغییر نگرش‌ها به کسب مهارت‌ها مبتنی بر شایستگی‌های حرفه‌ای، چرخ توسعه با هزینه کم‌تر و شتاب بیش‌تر به حرکت درآید.

اینک در هفته ملی مهارت و در آستانه ۶ مرداد «روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای» ضمن گرامی‌داشت و تبریک این هفته به همه تلاش‌گران عرصه مهارت‌آموزی، انتظار دارم دست‌اندرکاران امر، خصوصاً فرمانداران شهرستان‌های استان به ترویج و تعالی فرهنگ مهارت‌آموزی و گسترش همه‌جانبه آن به‌عنوان ضرورت جدی رشد و توسعه استان، توجه کرده و با اهتمام مضاعف، به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنند که استان اردبیل در حوزه مهارت‌آموزی، به جایگاهی ممتاز دست یابد.   

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردبیل استاندار اردبیل استان اردبیل ملی مهارت آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد