Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲۵ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده که به ترتیب سهم موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره)، ‌امیرآباد و شهیدرجایی از سایر بنادر کشور بیشتر بوده است.

به گزارش تین نیوز ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ معادل ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲۵ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تخلیه گندم طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۳۵ تن بوده که نسبت به تخلیه ۹۶۵ هزار و ۱۹۱ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۸۱ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو تا پایان تیر سال جاری نیز معادل ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تن و میزان تخلیه ذرت طی این مدت ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۸۶۹ تن بوده که به نسبت تخلیه ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۶۷ تنی این کالا در مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

میزان تخلیه سویا طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۱ میلیون هزار و ۳۵۵ هزار و ۳۸۶ تن و میزان تخلیه برنج طی همین مدت معادل ۱۳۷ هزار و ۱۵ تن بوده که نسبت به تخلیه ۱۲۵ هزار و ۴۲۹ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۴۹ هزار و ۲۶۷ تن رسیده و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی همین مدت معادل ۳۳۶ هزار و ۱۵۳ تن بوده است.

موجودی کالاهای اساسی

موجودی کالاهای اساسی در ۱۳ بندر کشور شامل بنادر امام (ره)، شهیدرجایی، امیرآباد، نوشهر، انزلی، شهیدباهنر، بوشهر، چابهار، خرمشهر، لنگه، آبادان، ‌فریدونکنار و آستارا تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ نیز ۳ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۴۴ تن بوده است.

بر این اساس موجودی کالاهای اساسی در مدت یاد شده در بندر امام (ره) معادل ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۹۸ تن، بندر شهیدرجایی ۲۶۱ هزار و ۷۹۶ تن، بندر امیرآباد ۳۲۷ هزار و ۴۲۵ تن، بندر نوشهر ۱۴۴ هزار و ۲۳۷ تن، بندر انزلی ۴۳ هزار و ۲۲۵ تن، بندر شهیدباهنر ۳ هزار و ۹۶۲ تن، بندر بوشهر ۲ هزار و ۵۵۶ تن، بندر چابهار ۱۸ هزار و ۶۶۳ تن، بندر خرمشهر ۸۲ تن، بندر لنگه ۷۰ تن، بندر آبادان ۱۰۰ تن، بندر فریدونکنار ۲۱ هزار و ۳۶۷ تن و بندر آستارا ۲۲ هزار و ۴۶۳ تن بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر امام خمینی تین نیوز کالاهای اساسی بندر شهیدرجایی بندر امیرآباد کالاهای اساسی بندر شهید رجایی بندر امیرآباد بندر امام خمینی ره موجودی کالاهای اساسی کالاهای اساسی بنادر کشور میزان تخلیه تن بوده ۲ میلیون طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محمدعلی موسی‌ پور، مدیرکل بندر امیرآباد به همراه معاونان خود در سفر به گلستان، از کانال آشوراده، ایستگاه رادیویی دریایی  unmanned بندرترکمن و ساختمان اداری بنادر گلستان در گرگان بازدید کردند و سپس با سیدمحسن طیرانی، سرپرست و‌مسئولان بنادر گلستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان در این نشست اظهار داشت : لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمر ثمر بود.

دیگر خبرها

  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی